Dołączył: 09 Mar 2020 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Citroen C4 II
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Mar 2020, 08:29
Temat postu:
Nie chce ruszyć na wzniesieniu
Witam,
Ostatnio zaobserwowałem problem w samochodzie. Na wzniesieniu samochod przez 2 sek trzyma hamulec, dzięki czemu moge spokojnie przeniesc noge z hamulca na gaz i ruszyc nie używając ręcznego. I to działa. Ale czassami jak chce ruszyc to obroty rosna, ale samochód nie chce jechac. Wrzucenie luzu i ponownie 1 biegu nic nie daje. Tak jakby napęd nie był przenoszony na koła. Bo wbiciu 2 biegu, a nastepnei 1 samochod rusza normalnie. Problem nie wystepuje na płaskiej drodze. Orientuje się ktoś co może być problemem? Cche oddać samochód do mechanika, ale chciałbym też poznać Wasze zdanie
Dołączył: 09 Mar 2020 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Citroen C4 II
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Mar 2020, 12:30
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Nie chce ruszyć na wzniesieniu
Mechanik wstępnie powiedział, że to najprawdopodobniej początki końca sprzęgła. Samochód ma 100k km. Tak jak kolega pisał, asystemt działa, i on zapobiega staczaniu sie samochodu. Ale gdyby hamulce nie puszczały, to i tak bym czuł jak samochod chce jechac do przodu, a tu nic takiego nie ma miejsca. Co do sprzęgła to zastanawia mnie, ze zmiana biegu na 2 i spowrotem na 1 niweluje usterke i bez problemu można jechac. Zauważyłem tez, że jak mocno zaciange reczny, to jak po kilku dniach chce ruszyc to mimo spuszczenia recznego hamulce dalej trzymaja i dopiero po dodaniu gazu słychac "brzdęk" i hamulce puszczaja. Może to być powiązane z moim głównym problemem? Niechciałbym wymieniac sprzegła jak nie ma potrzeby bo mechanik wycenił na 1700 zł ;/
"Brzdęk" nie ma nic wspólnego z tym. Po kilkudniowym postoju tak się zdarzy zwłaszcza jak są deszczowe dni ...
Jaki masz tam silnik ? ( Uzupełnij profil )
Po manewrze 1-2 i jedzie to raczej nie sprzęgło.
Spróbuj ruszyć z trójki jak obroty pójdą w górę przy próbie to się ślizga.
Jak jest "ręczny"ręczny to się zaciąga i próbujesz ruszyć.
Albo w czasie jazdy na "5" (np.) przy 50 km/h powiedzmy wciskasz mocno gaz i obserwujesz objawy j/w.
Jak wcześniej wspomniałem sprawdziłbym na początek linki wybieraka na skrzyni.
Być może wyskoczyło/przesunęło się bądź rozregulowało czy wyrobiło nadmiernie ... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Dołączył: 09 Mar 2020 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Citroen C4 II
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Mar 2020, 08:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Nie chce ruszyć na wzniesieniu
Nie znam sie na mechanice, więc linek wolałbym nie ruszac. Niemniej wczoraj zrobiłem małe testy i wyszło.
- jadac 50km/h i dając pedał w podłoge na 5 biegu sprzegło działa ok, oborty nie skoczyły w góre, tylok powoooli zaczął przyspieszać.
- na zaciągnietym reczym, na wbitym 3 biegu po puszczeniu sprzegła od razu zgasł
- samochód rusza (na płaskim) na 1 2 i 3 biegu
Co jeszcze zauwazyłem to to, ze raz po wrzuceniu wstecznego i próbie cofania słychac było jakby kola zebate costam tarły, ale samochod nie jechał. Luz i ponowne wrzucenie wstecznego i normalnie zaczął cofać. I przez pewien czas, po wcisinieciu sprzegłą do okńca i jego puszczaniu na poczatku był efekt jakby pedał był przyklejony guma do zucia, tj w początkowej fazie puszczania jakby był zlepiony i costam go trzymało, poczym puszczał i dalsze 90% ruchu pedału przebiegało jzu normalnie. Pojawiło sie to po przejechaniu 10 km i 15 min postoju, i po kilku km jazdy efekt ustał.
Już nic więcej chyba nie jestem w stanie sprawdzić. Sa to objawy dla zuzytego sprzegła, czy jednak gdzieś indziejleży problem?
Nie są to objawy zużytego sprzęgła skoro przyspiesza normalnie i gaśnie na ręcznym ...
Chwilowo odpuść ten temat. ...
Sprawdził bym mechanizm wybierania biegów. Skoro po wrzuceniu wstecznego "nie jedzie" a słychać "chrobotanie" to bieg nie jest do końca zakleszczony. Może się rozregulowało ...
Jak spojrzysz z góry na skrzynię jest tam mechanizm jakby wajchy, dźwignie. Tam musisz szukać. Linki są mocowane na podobnej zasadzie jak u roweru i działają analogicznie. Na ich końcach są takie okrągłe cuś, sprawdź czy tam jest ok, czy niema luzów. Pancerz linki też jest osadzony w podobnym gnieździe jak linka hamulca rzeczonego pojazdu tam też nie może się przesuwać.
Możesz wsadzić kogoś za kierownicę i niech wolno wrzuci wsteczny. Będziesz widział pod maską która część się poruszyła i spróbuj ją w tę samą stronę poprawić ręką. Wyczujesz kiedy bieg wskoczy. Próbuj kilkukrotnie.
Nie wiem jak Ci to bardziej nakreślić ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Układ jezdny-układ hamulcowy-układ kierowniczy-zawieszenie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.