Komunikat "electric circuit fault" i kontrolka akumulatora na tablicy rozdzielczej. Następnie podczas jazdy wyłączają się kolejne systemy: klima, abs ... Ładowanie niby jest- 14,2 na pomiarze. Nowy akumulator rozładowany w 2 dni jeżdżenia.
Jeśli ma cały czas 14,2V to ładowanie jest wystarczające. Kup sobie jakiś miernik wpinany do zapalniczki i sprawdź jakie jest ładowanie w czasie jazdy. Aku trzeba wyjąć z auta i przynajmniej na 12h podpiąć pod prostownik, bo w takim stanie nawet sprawny alternator go nie doładuje, chyba że będzie jeździł z 10 godzin bez przerwy. Być może padły szczotki w alternatorze i raz jest ładowanie a za chwilę brak.
Po pomiarze ładowania zakupiłem nowy akumulator. Zasugerowałem się tym, że na mierniku wyszło to 14,2 a akumulator 8 letni. W sklepie po pomiarze samego akumulatora wyszło, że to już jest padło i myślałem, że usterka zdiagnozowana. Przez 2 dni samochód jeździł normalnie i żadna kontrolka się nie świeciła ani nawet nie migała. Po 2 dniach od zakupu nowego akumulatora problem pojawił się ponownie. Zaświeciła się kontrolka akumulatora ale po chwili zgasła. Następnie po kilku minutach znowu się zaświeciła ta kontrolka i ponownie zgasła. Za trzecim razem już nie zgasła i dojechałem do domu zaparowanym samochodem bez nawiewu i absów.
To: Awaria obwodu elektrycznego.
Jeżeli masz moduł szacowania ładowania, a na pewno masz i tutaj szukaj przyczyny oraz jakie zasilanie komputer wskazuje?, bo samym miernikiem mierzeniem jest nie wystarczającym i jaki masz zapisany w komputerze akumulator, a jaki masz wstawiony? _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Witam.
Na początek możesz zrobić jak kolegaarchie39 radzi. Być może jest jak pisze...Jak podłączysz miernik w zapalniczkę to będziesz wiedział w jakich okolicznościach i co się dzieje. Mogą być okresowe braki ładowania spowodowane wytarciem szczotek lub zużycia pierścieni.
Tak czy siak szukał bym usterki w pierwszej kolejności :
Kabel masy, kabel od alternatora czy jest luźny/zaśniedziały lub uszkodzony
Jak wyglądają szczotki w alternatorze.
W tym przypadku myślę, że wielkość akumulatora nie ma znaczenia bo choćby był za duży ( np.) to prądu mu nie braknie po dwóch dniach... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
W tym przypadku myślę, że wielkość akumulatora nie ma znaczenia bo choćby był za duży ( np.) to prądu mu nie braknie po dwóch dniach...
Jeśli ma sterownik (moduł) akumulatora, to ma bardzo duże znaczenie, bo to z tego właśnie pokazuje komunikat o jej uszkodzeniu, możliwe bezpiecznik tak zwane MIDI się przepalił i objawy takie, że niby z miernika pokazuje ładowanie, ale komputer możliwe dostaje inny sygnał ładowania i możliwe dostaje za wysokie ładowanie co wówczas prowadzi do zmniejszenia na tyle ładowanie, że akumulator zostaje w ciągłość niedoładowany. Jeśli ma takowy moduł, a ma i od tego trzeba zacząć. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.