Witam, bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Auto jak jest zimne z rana, falują mu obroty, czasem tak że aż zatrzęsie budą. Do tego co jakiś czas pojawia się informacja awaria silnika skontaktuj się z serwisem i wtedy auto ma z połowę mocy i na poszczególnych biegach wkręca się do niskich obrotów. Po paru godzinach stania pomarańczowa kontrolka nadal się pali ale auto się normalnie zachowuje i sam automat poprawnie biegi zmienia i za jakiś czas kontrolka znika.
Samochód jakieś 3 tygodnie temu miał podobny objaw i gdy się jeszcze błąd świecił podjechałem do mechanika, stwierdził, że jest woda w paliwie i, że filtr paliwa jest do wymiany. Co zrobił i problem i kultura pracy poprawiła się do dziś.
Auto to C4P z 2010r. automat MCP, samochód ma przejechane 190tyś z 10tyś temu był wymieniany rozrząd, jakiś czas wcześniej regenerowana turbina bo zaczęła pocić się. I coś było (już nie pamiętam co) przy skrzyni biegów robione, bo z przodu po prawej stronie (stojąc przodem do auta) w komorze i na nadkolu zaobserwowałem wyciek oleju. EGR był wymieniany około dwa lata temu, a wypalanie FAP włącza mi się co około 150-200km
Lista zmiennych powiązanych
Prędkość obrotowa silnika 1992 obr/min
Wydatek wtrysku 000 mg/skok
Ciśnienie różnicowe 0322 MBar
Temperatura katalizatora 247 ° C
Stan regeneracji Proces regeneracji aktywny
P0087 Regulacja wysokiego ciśnienia
Przyczyna Miejscowy
Statut Przerywana(y)
Charakterystyka usterki Ciśnienie mniejsze od wartości zadanej
Lista zmiennych powiązanych
Prędkość obrotowa silnika 1381 obr/min
Cisnienie oleju napedowego 0392 Bar
Ciśnienie ograniczone oleju napędowego 0918 Bar
Wydatek pompy 12298.04 Mm3/sekunda
Napięcie regulatora wydatku oleju napędowego 2020 mV
Lista zmiennych powiązanych
Napiecie zasilania kalkulatora 10.0 V
Stan sprzęgła Wyłączone
Włączone przełożenie skrzyni biegów Neutralny
Wartość zadana przełożenia skrzyni biegów Przełożenie 1
Stan wzbudzenia kalkulatora Główne
Zmiana biegu w trakcie Nie
Prędkość obrotowa silnika 1026 obr/min
Temperatura płynu chłodzącego silnika 6 ° C
Prędkość obrotowa przednich kół 0 obr/min
Obroty wejściowe skrzyni biegów 1066 obr/min
Położenie pedału przyspieszenia 18.5 %
Hamulec główny (przewodowy) Zwolniony
Połozenie dźwigni biegów A
Ciśnienie hydrauliczne 22 Bar
Przebieg pojazdu 188545 km
Proszę o sugestie od czego zacząć, jak rozwiązać problem.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Falują obroty i spadek mocy
Cytat:
I coś było (już nie pamiętam co) przy skrzyni biegów robione, bo z przodu po prawej stronie (stojąc przodem do auta) w komorze i na nadkolu zaobserwowałem wyciek oleju.
Było robione adaptacje (przyuczenie) skrzyni po naprawie wspomniany usterki?
Cytat:
a wypalanie FAP włącza mi się co około 150-200km
Zbyt częste się włączanie wypalania i tu należy sprawdzić co jest powodem. Możliwe przyczyny, to szwankujący czujnik lub przerwa obwodzie instalacji o czym świadczy kod: P0420 Sygnał różnicy ciśnienia wydechu i opis wyraźny: Statut Przerywana(y)
Cytat:
P1712 Błąd sygnału położenia elementu wykonawczego sprzęgła
Tu najprawdopodobniej wysunięty wysprzeglik skoro było coś naprawiane i widocznie nie dokładnie zrobione. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Falują obroty i spadek mocy
Sama skrzynia nie była rozbierana, to był jakiś pojemnik/skrzyneczka przed skrzynią i to ciekło. Nie potrafię tego opisać fachowo, w poniedziałek jadę do mechanika to się dokładnie zapytam. Zasugeruję mu gdzie zacząć szukać rozwiązania.
Dziękuję
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Falują obroty i spadek mocy
Cytat:
Sama skrzynia nie była rozbierana, to był jakiś pojemnik/skrzyneczka przed skrzynią i to ciekło.
Widocznie była próba bez diagnostyki komputerowej zalewanie na świeżo płyn hydrauliczny i stąd wycieki z odpowietrznika.
Tematy dość dużo jest opisane na forum i nie ma sensu tego samego powtarzać. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.