Witam wszystkich,
Mam problem z Citroen Berlingo 1.6 HDi z 2007r. Samochód nie odpala. Problem zaczął się od tego że auto zgasło kilka razy podczas jazdy jeszcze w tedy silnik udało się za chwilę uruchomić bez większego problemu. Lecz ostatnio silnik zgasł na postoju i już nie udało się go uruchomić.
A więc posiadam lexie do diagnostyki. Początkowo nie mogłem się polaczyc z sterownikiem wtrysków, winne było wyrobione gniazdo OBD2 w samochodzie, ten problem już zażegnany. Po zczytaniu błędów było ich kilka ale to z powodu że były wtyczki wypinane. Błędy usunąłem, został tylko błąd przekaźnika świec żarowych ( samochód stoi w ciepłym garażu więc wątpię że miałoby to wpływ). W odczycie parametrów ciśnienie na listwie paliwa było prawidłowe podczas krecenia rozrusznikiem, natomiast nie było synchronizacji wałków. Więc wymieniłem czujnik walka rozrządu i samochód odpalił. Pracował dość długo i był kilkukrotnie odpalany. Podczas gdy pracował żadne błędy się nie pojawiły. Już byłem zadowolony z naprawy. Ale na następny dzień silnika nie udało się uruchomić.
Na dzień dzisiejszy brak ciśnienia na listwie, oraz brak synchronizacji wałków. Pojawił się również błąd o braku synchronizacji wałków.
Próbowałem podmienić czujnik ciśnienia paliwa i bsm. Bez efektu.
Nie wiem czy może mieć to wpływ ale samochód przed tym jak odpalił stał odłączony od akumulatora około 12 godzin.
EGR zaślepilem i nic to nie zmieniło. Nadal nie odpala. Włączyłem testowanie zaworu EGR. Wychodzi na to że jest uszkodzony bo wyrzuciło błąd sklejenia EGR. EGR był czyszczony więc raczej problem leży po stronie elektrycznej. Ale czy jeśli EGR jest zaslepiny a jest uszkodzony elektrycznie może mieć to wpływ na odpalanie?
Wbrew pozorom regeneruje błąd ze strony odczytu przepływomierza lub od elektrycznego mający Egr. (Nie powielaj cudzy wypowiedzi które mogą być błędne)
Cytat:
Na dzień dzisiejszy brak ciśnienia na listwie,
Tu trzeba szukać przyczyny braku ciśnienia. Możliwe przyczyny: Zapchany filtr, nieszczelność układu wtryskowego, słabe ciśnienie po stronie niskiego paliwa (jeżeli samodzielnie nie zaciąga paliwo to masz winowajce o ile jest szczelność) lub po stronie wysokiego ciśnienia jeżeli oczywiście są sprawne wtryskiwacze.
Cytat:
brak synchronizacji wałków
Pojawi się po uruchomieniu silnika. Brak ciśnienia paliwa też jednocześnie regeneruje błąd wałka rozrządu po dłuższym kręceniu rozrusznika choć on jest całkowicie sprawny i może również pojawić się czujnika wału korbowego przy słabym akumulatorze. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.