C5 X7 2.0 HDI 136 KM AUT. Koła 17- parametry geometrii
Witam, jeżeli Ktoś z forumowiczów dysponuje pewnymi danymi z zakresu geometrii a zwłaszcza zbieżności do powyższego hydrowozu prosiłbym o podzielenie się tymi cennymi informacjami, za co z góry dziękuję.
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0 HDI 136 KM AUT. Koła 17- parametry geometrii
Prosimy podać numer vin Bo nie wiemy jaki to rodzaj nadwozia. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
C5 X7 2.0 HDI 136 KM AUT. Koła 17- parametry geometrii
...tak na szybko to sedan exclusive z 2009r. na oryginalnych alufelgach (225/55/r17 - jeżeli się nie mylę) - vin o ile będzie potrzebny podeśle później.
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0 HDI 136 KM AUT. Koła 17- parametry geometrii
Dane fabrycznie na zdjęciu, muszą jednocześnie być zgodnie ustawień prześwitu kół bez obciążenia w innym przypadku, dane które pokazane na zdjęciu mogą nie spełniać warunki ustawienia zbieżności.
C5 X7 2.0 HDI 136 KM AUT. Koła 17- parametry geometrii
Witam ponownie, na wstępie serdecznie dziękuję Koledze Mostek123 za poświęcony czas i cenne informacje udzielone na forum oraz na PW.
Mam jeszcze dwa pytania:
- czy wg parametrów ze zdjęcia w poprzednim poście wynika iż przód na być ustawiony na zero lub lekko zbieżnie czy też na zero lub lekko rozbieżnie..?
- z informacji jakie otrzymałem odnośnie geometrii tyłu wynikałoby że parametry chociażby zbieżności tyłu są nieregulowalne. Czy to prawda..? Pytam z ciekawości - bo:
1. tył nam najwyraźniej dobrze ustawiony.
2. będąc w kanale rzuciła mi się w oczy śruba rzymska na wahaczu poprzecznym.
Ostatnio zmieniony przez ogrodnik6006 dnia Czw 13 Lut 2020, 12:02, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Czw 13 Lut 2020, 09:43
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0 HDI 136 KM AUT. Koła 17- parametry geometrii
Co do zbieżności przodu to m/w zasada jest taka, że w samochodach przednionapędowych koła mają być lekko rozbieżne (+), a w tylnonapędowych zbieżne (-)
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0 HDI 136 KM AUT. Koła 17- parametry geometrii
Kolego AMlGO wiem że w większości pojazdów przednionapędowych geometria jest lekko rozbieżna (-) co najwyżej zerowa (0.0mm) tak by pod obciążeniem i przy wzroście prędkości uzyskać lekką zbieżność (+) w celu pewnego prowadzenia na wprost. Niemniej jednak C5 X7 jest francuski i to w połączeniu z technologią Hydro - więc nie zdziwiłbym się gdyby ten hydrowóz był wyjątkiem od reguły i miał np. zbieżną przednią oś w "odprężeniu". Dlatego chciałbym uzyskać właściwą interpretację zbieżności do tego modelu konkretnie.
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0 HDI 136 KM AUT. Koła 17- parametry geometrii
Cytat:
wiem że w większości pojazdów przednionapędowych geometria jest lekko rozbieżna (-) co najwyżej zerowa (0.0mm)
Tak ma być i ujemna 0.24 mm, bo w czasie jazdy lub podczas hamowania robi się dodatnia bądź zerowa i tylko podczas silnego gwałtownego hamowania jest minimalnie dodatnia.
Cytat:
Co do zbieżności przodu to m/w zasada jest taka, że w samochodach przednionapędowych koła mają być lekko rozbieżne (+),
Błąd i nastąpi ścieranie krawędzi opon od nadkola w czasie jazdy jak i podczas hamowania _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Czw 13 Lut 2020, 21:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0 HDI 136 KM AUT. Koła 17- parametry geometrii
Mostek123 napisał:
Cytat:
wiem że w większości pojazdów przednionapędowych geometria jest lekko rozbieżna (-) co najwyżej zerowa (0.0mm)
Tak ma być i ujemna 0.24 mm, bo w czasie jazdy lub podczas hamowania robi się dodatnia bądź zerowa i tylko podczas silnego gwałtownego hamowania jest minimalnie dodatnia.
Cytat:
Co do zbieżności przodu to m/w zasada jest taka, że w samochodach przednionapędowych koła mają być lekko rozbieżne (+),
Błąd i nastąpi ścieranie krawędzi opon od nadkola w czasie jazdy jak i podczas hamowania
Błędnie interpretujecie dane.
(-) = zbieżne , a (+) = rozbieżne
Na zdjęciu które wstawiłeś jest wyraźnie napisane, że w zadanych parametrach koła mają być rozbieżne.
Zgodnie z legendą przy wartościach ujemnych (koła zbieżne) przy parametrach powinna być litera N (negative) - tak jak kilka linijek niżej np. przy pochyleniu kół
Przez większość czasu przebiegu opony przednie w przednionapędowych autach pracują i ścierają się ciągnąć auto, a nie hamujac i stąd potrzeba ustawienia ich delikatnie rozbieżnie.
W "tylnopędnych" sprawa jest prosta -> koła przednie lekko zbieżnie, bo cały czas są pchane uzyskując w czasie jazdy i hamowania położenie m/w neutralne
Amigo, spróbuj sobie obniżyć auto, to wówczas będziesz co miał: Zbieżność (dodatnia)
A spróbuj sobie podnieść, to będziesz miał wówczas: Rozbieżność (ujemna)
A auto w czasie jazdy się obniża i jaki teraz musisz mieć ustawienie.
Cytat:
Na zdjęciu które wstawiłeś jest wyraźnie napisane, że w zadanych parametrach koła mają być rozbieżne.
Wyraźnie też jest napisane ujemna rozbieżne, a jak koła według Ciebie stoją rozbieżne? _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Ostatnio zmieniony przez Mostek123 dnia Czw 13 Lut 2020, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.