Ciśnienia specjalnie jakiegoś nie trzeba, ale średnica wlewu to jakieś 7mm (?) minus grubość wężyka, więc bez wtłaczania (grawitacyjnie) uzupełnianie będzie trochę trwało, ale da radę.
Tak (do pustej np. po rozbiórce 2l). Znalazłem gdzieś info, że podobno wężyk może mieć nawet 12mm (te wcześniejsze 7mm podawałem na moje oko). Jakby co to polecany olej - TOTAL TRANSMISSION BV 75W80
Pojemność oleju w skrzyni biegów MCP
Ilość oleju do wlania po spuszczeniu : 1,8 litra
Ilość oleju do wlania po przeglądzie : 2 litry
Jakość oleju : 75W80 _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Ok, czyli muszę kupić Totala, węzyk 10-12mm, opcjonalnie strzykawkę i wymontować puszkę filtra powietrza.
Czy Diagboxem trzeba coś kalibrować, adaptowac itd. ?
Olej nie musi być koniecznie od Totala, ale powinien być zgodny z specyfikacją:
SAE 75W80
Norma PSA Citroen & Peugeot: B 71 2330
Klasa jakości: API GL4+
To czysto mechaniczna robota, wiec nie musisz podpinać komputera.
Komputer będzie potrzebny przy wymianie płynu/oleju w mechanizmie sterującym skrzynią.
Akurat w tej skrzyni nie ma wlewu, lub jakiegoś otworu inspekcyjnego.
Olej trzeba wlać przez odpowietrznik - zakryty tym właśnie "kapturkiem". Do wlewania oleju użyłem kawałka wężyka (co do tych 10-12mm to nadal mam wątpliwości) i strzykawki, bo zależało mi na dokładnym odmierzeniu 1,8l, ale przez lejek też by powoli poszło.
Nie ma potrzeby demontażu akumulatora i jego podstawy, wystarczy wyjąć puszkę filtra powietrza (jest wsuwana z góry w uchwyt przy podłużnicy).
czasem w lewym deklu skrzyni bywa otwór kontrolny , jest to jedna zdecydowanie większa śruba mocująca dekiel , chyba tylna powyżej dolnych, powinna mieć wtedy uszczelkę/podkładkę miedzianą
Wymieniłem. Do korka spustowego potrzebny jest klucz kwadratowy 8, do korka wlewowego potrzebujemy sciagnac gore obudowy filtra powietrza wraz z przepływomierzem. Dolna obudowa może zostac, choc ja sciagnalem. Wezyk 10mm sfednicy wchodzi na luzoe6, wiekszego nie mialem.
Dziękuję za podpowiedzi.
Aha, olej total bv jest zastąpiony juz przez total Gear 8.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.