Witam,
mam problem: podczas wyprzedzania wyskoczyły błędy, silnik sie zdławił stracił moc i ledwo udało sie wyprzedzić starą ciężarówkę. Po chwili włączyłsię wentylator na maxa i nawet po wyłączeniu silnika nadal pracował - pomogło dopiero odpięcie klem. Silnik faluje na obrotach bez gazu i szarpie, a po dodaniu gazu bardzo wolno wchodzi na obroty i dopiero od 2500 przestaje szarpać. Co to może być?
a oyo błędy: https://zapodaj.net/42968643f7dd9.jpg.html
Może najpierw czy to diagnozowane?, bo nie niektóre diagnostyki wprowadzają w błąd i mogą się różnić od diagnostyki DB.
No i czy ładowanie akumulatora jest w pełni sprawna? _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Po skasowaniu błędów zaraz po zapaleniu wyskoczył P0016 Bład czujnika wałka rozrządu. Czy kontrola/wymiana rozrzadu może załatwić sprawę?
Czy zaczać od płukanki i wymiany oleju? (wymieniany 12 tys temu)
Sprawdziłem ładowanie i:
*sam akumulator 12.3 V
*na uruchomionym silniku mierzone na akumulatorze 13.88 V
*na uruchomionym silniku mierzone na alternatorze i na masie na silniku 13.98 V
Zrobilem kolejna diagnostykę i wyskoczyły błędy: F5FF, F01D, P0945, P0340
Kolego chovans w Twoim przypadku zastanawiam się skąd tak niskie napięcie, bo optymalne warunki ładowania na odpalonym silniku to 14.4-5V więc jest co się zastanawiać i jaki akumulator masz wstawiony, a jaki powinien być w aucie.
Błędy które masz musisz podać jej opis, bo po opisie można wyciągnąć wniosek czy to uszkodzony czujnik czy przerwa obwodzie, no i również błąd może regenerować od słabego akumulatora, a nawet mając tak zwane włączający tryb eco mode. Ale, może również poprzez rozciągnięte łańcuszka pomiędzy wałkami i zbyt duży odstęp również powoduje brak pełnej synchronizacji pomiędzy czujnikiem wałka rozrządu, a czujnikiem wału korbowego i tego w paramentach powinien pokazać w tym przypadku NIE, a przy sprawnej i nienagannej sprawności rozrządu to powinien pokazać TAK. (Nie wspominając o sprawności koło faz rozrządu)
Z linku patrząc to od razu odradzam zakup w takim stanie silnika, bo jej remont również jest warta co byś swoją naprawił i taniej wyjdzie swoją naprawić.
Ps.
Nie pisz post za postem jeśli nikt nie odpisał i zamiast tego po prawej stronie na górze ma ramkę "cytuj" lub "zmień" i wybierz "zmień" _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Auto naprawione, zostało wymienione:
- górny ślizg (okazało się, ze był ułamany!)
- cewka (tlumaczy szarpanie przy przyspieszaniu i włączenie trybu awaryjnego)
Poza tym wszystko sprawne
Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.