Witam.
Mam problem z Antipollution system fault.
Auto C5 1,8 16v lpg landirenzo 2009r
Bledy jakie wyskakuja to : P0170 , P0172
Na benzynie silnik pracuje ok, a na gazie jak zrzuce z wysokich obrotow to czasami obroty spadaja za nisko i odrazu jakby przepustnica korygowala i po chwili sie reguluja do normy.
Przepustnica, swiece, filtry, akumulator wymienione. Oprocz filtra gazu co zrobie na dniach.
Ale jezdze juz z tym dlugii czas.
Bylem na stacji sprawdzic spaliny. Na jalowym biegu( niskich obrotach) spaliny ok i trzymaly sie stabilnie. Na obrotach 2tys juz spaliny przekroczyly dopuszczalna norme. Sprawdzane bylo to na benzynie.
Mam tez problem z niedogrzanym plynem chlodzacym. Caly czas dwie kreski i podnosi sie dopiero na postoju. Wszystkie rury cieple jakby termostat byl rypniety. Zalecaja wymienic z elektryka na zwykly ale czytalem, ze takie przyczyny byly tez od instalacji gazowych odnosnie temp silnika(plynu chlodzacego)
Dziekuje za rady. A jak ktos trafnie udzieli pomocy to jakos wynagrodze. _________________ Wszystko jest trudne dopuki nie staje się łatwym.
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Pią 03 Sty 2020, 19:25
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution system fault
Podeślij zdjęcie tej instalacji - zwłaszcza parownika.
Jeżeli nie masz interfejsu/programu do instalacji LPG i nie jesteś w stanie sprawdzić ciśnienia w instalacji (podejrzewam za niskie) to tak na szybko: z reguły z boku parownika powinna być śruba regulacyjna do membrany i kręcąc nią możesz podnieść ciśnienie w wężach zasilających wtryskiwacze (przeważnie kierunek obrotów - odkręcając).
Podniesienie ciśnienia powinno poprawić sytuację.
Jak możesz to daj jakieś zdjęcie, albo chociaż podaj typ/model parownika.
Te błędy: P0170 , P0172 to są od sondy lambdy odczytane, czyli ekstremalnie bogato lub ubogo.
Sam silnik, a raczej sterownik nie jest w stanie zmieniać korekt uzyskane z niewłaściwej mieszanki.
Cytat:
z reguły z boku parownika powinna być śruba regulacyjna do membrany i kręcąc nią możesz
W żadnym wypadku nie ruszaj i nie przestawiaj, bo to nie jest winne.
Musisz pojechać do gazownika w celu regulacji map w sterowniku i tylko komputerem diagnostycznym do tego jest potrzebne.
Twoim przypadku skoro na benzynie dobrze to masz rozjechane map wtrysku na LPG, częsty przypadek.
Cytat:
Bylem na stacji sprawdzic spaliny. Na jalowym biegu( niskich obrotach) spaliny ok i trzymaly sie stabilnie. Na obrotach 2tys juz spaliny przekroczyly dopuszczalna norme. Sprawdzane bylo to na benzynie.
Być może wtryski do wymiany, bo za dużo dawkuje paliwo niż powinien i stąd ekstremalne warunki mieszanki za bogato w Twoim przypadku i co za tym idzie rozjechanie map.
Cytat:
Caly czas dwie kreski i podnosi sie dopiero na postoju. Wszystkie rury cieple jakby termostat byl rypniety. Zalecaja wymienic z elektryka na zwykly ale czytalem, ze takie przyczyny byly tez od instalacji gazowych odnosnie temp silnika(plynu chlodzacego)
Zbyt niska temperatura również odbija się na pracy silnika szczególnie na LPG więc to też trzeba naprawić i wymienić termostat.
Oczywiście przed regulacją na LPG należy wymienić filtry gazowy. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
W sytuacji kiedy korekty paliwowe wychodzą poza zakres -25 i +25 komputer wyrzuci błędy.
Nie wolno tak jeździć bo możesz wypalić głowicę i zawory.Przełącz na Pb i do gazownika na regulację.Jak najszybciej.
Kiedy ostatnio tam gazownik zaglądał? Ja na bieżąco kontoluję ustawienia instalacji. _________________
Witam.
Spaliny na LPG są ok ?
Zacznij od temperatury, czyli od wymiany termostatu.Jeśli chłodnica rozgrzewa się stopniowo. Powinna być zimna do czasu rozgrzania się silnika do optymalnej temperatury.
2.Wyjął bym wtryski i sprawdził jak wyglądają. Skoro długo posiadasz instalację.Być może zaszły nagarem i/lub się zawieszają/leją.
3.Nie ruszaj nic przy parowniku. Bez programu do diagnostyki możesz narobić sobie kłopotu.
Przedmówca ma rację.Jeśli jest zła mieszanka grozi to wypaleniem zaworów i gniazd.
I co do temperatury też racja, ponieważ komputer dawkuje paliwo dla"zimnego" silnika (bogatą) skoro taką temperaturę czyta...A CO za tym idzie wykończysz katalizator bardzo szybko.
Bogatą łatwo poznasz po zapachu spalin Pb.
Więc ja zaczął bym od termostatu, spróbował odłączyć akumulator na ok 30 min., sprawdził wtryski i może sprawdził szczelność dolotu.
Świece kiedy były wymieniane ?
Z tego co wiem siedzi tam zwykły termostat, więc koszt niewielki wkładu... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 259 Skąd jesteś (miejscowość / region): TUCHOLA Posiadane auto: jest citroen c4 grand picasso 07r 2.0 benzyna + gaz citroen xara picasso 1.8 16 v + gaz byl renault megane scenic 1.6 8v + gaz
Piwa: 8/5
Wysłany: Nie 05 Sty 2020, 19:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution system fault
Kolego sprawdz czy jakis przewod od podcisnienia nie jest pekniety czy blad wywala ci tylko zima czy caly czas
Bylem u gazownika wczesniej i wgral nowa mape po czym bylo jeszcze gorzej. Po wiekszym wcisnieciu w gaz wyskakiwal awaryjny system stop. I temperatura wody wskkiwala na maxa abs itd. Musialem gasic i zapalac auto na nowo.
Wgral spowrotem nowa mape tylko cos zmodyfikowal i juz jezdzil lepiej nie gasnie tak czesto. Zaznacze tez, ze nie bylem u gazownika co ma instalacje landirenzo. I planuje do takiego sie wybrac.
Jak usune bledy to nie wyskakuje odrazu antipollution tylko po jakims czasie.
Swiece wymienilem z miesiac temu.
Gdzie kupie taki filtr gazu? Tz odpowiedni?
Jeden z gazownikow odpiol przewod od reduktora i wsadzil do wody i mi pokazal, ze nie trzyma cisnienia. Stwierdzil, ze cala instalacja do wymiany. Montuja tylko staga wiec mozliwe, ze dla tego.
Dzisiaj odepne wtryski zobacze jak ich stan chodz nie wiem czy wizualnie okresle prawidlowo.
Nie chce wymieniac wszystkiego pokolei..
A katalizator nie moze byc przyczyna? W koncu ma troche lat i to z gazem. _________________ Wszystko jest trudne dopuki nie staje się łatwym.
Nie.Wina leży po stronie lpg.Tzn jest źle ustawiona.
Podepnij jakikolwiek komputer lub ELM327 i sprawdź korekty długo i krótko terminowe podczas pracy lpg.
Jeśli reduktor puszcza gaz podciśnieniem to nadaje się do regeneracji lub wymiany ale on nie jest winny za ten błąd. Problemy mogą być przy uruchamianiu zimnego silnika. _________________
Temat zamkniety.
Wina stala po stronie lpg. A dokladnie jeden z wtryskow zalewal. Po wymianie nie ma już tego bledu.
Dziekuje za checi pomocy. _________________ Wszystko jest trudne dopuki nie staje się łatwym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.