Dołączył: 17 Sie 2019 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poland Posiadane auto: C5 X7 ex sedan, 2008, 2.0hdi 100kW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Gru 2019, 13:29
Temat postu:
parametry akumulatora po teście
Cześć,
problem z akumulatorem polega na tym, że natychmiast po otwarciu zapala się "economy mode" i mam wrażenie, że rozrusznik ciężko kręci i na pewno kilkukrotnie dłużej do zapłonu.
Dzisiaj byłem u elektryków i przetestowałem ten akumulator - wartości:
- wartość znamionowa: 680 EN,
- wartość zmierzona 453 EN,
- napięcie ładowania po zapłonie (świeca światła, wentylator na max): 14,4V,
- akumulator to Varta Blue Dynamic, 74Ah, 680; wiek: ok. 4 lata.
- silnik: 2.0 hdi.
Co sądzicie o tym parametrze "453 EN"? Trup?
Elektryk zasugerował podładowanie w razie czego dopiero wtedy wymianę.
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Pią 27 Gru 2019, 14:03
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) parametry akumulatora po teście
Podładuj prostownikiem i sprawdź napięcie po kilku godzinach od ładowania.
Skoro alternator i prąd ładowania są OK, a mimo to są problemy z rozruchem, to może wskazywać np. na jego zasiarczenie i wtedy faktycznie dni akumulatora mogą być już policzone.
Re: ( Citroen C5 ) parametry akumulatora po teście
To co pisał AMIGO, najpierw go dobrze naładować, potem szukać dalej, w X7 jest trochę bardziej inteligentne ładowanie akumulatora, które niestety potrafi stwarzać problemy.
Dołączył: 17 Sie 2019 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poland Posiadane auto: C5 X7 ex sedan, 2008, 2.0hdi 100kW
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Gru 2019, 09:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) parametry akumulatora po teście
Dziękuję za podpowiedzi.
Ładuję prostownikiem własnej roboty - transformator toroidalny + mostek prostowniczy.
Kiedy go podłączyłem wczoraj ok. godz. 11.00 zaczął pobierać ok. 7A przy ok. 14.3V aby po ok. 2 min. pobierać ok. 3A. Wieczorem (godz. 20.00) pobierał ok. 1,5-2A przy 15,9V.
Podobne "wysycanie" (do ok. 15,9V) zrobiłem już we wrześniu - trochę chyba za szybko jednak na taką powtórkę co wskazywałoby chyba na stan agonalny.
Chociaż jak widzę w necie, zaleca się przytrzymać go aż do 16,2V - w sumie nie mam nic do stracenia i spróbuję .
Męczy mnie straszna rozterka - jak już będę musiał kupić nowy to jakiej marki/model?
Jeżdżę średnio 22 km dziennie (2x11) z czego 80% trasą (DTŚ), co ok. 2 tygodnie jedna jazda ok. 100-200 km.
- wartość znamionowa: 680 EN,
- wartość zmierzona 453 EN,
- napięcie ładowania po zapłonie (świeca światła, wentylator na max): 14,4V,
- akumulator to Varta Blue Dynamic, 74Ah, 680; wiek: ok. 4 lata.
- silnik: 2.0 hdi.
Co sądzicie o tym parametrze "453 EN"? Trup?
Jakie napięcie było na klemach w czasie testu ? prawdopodobnie coś ok. 12,2-12,3V.
To nie jest jeszcze trup.
Przy podobnych przebiegach mam taki aku 7 lat, dwa razy do roku doładowuję szkoda tylko, że nie można uzupełnić elektrolitu, nie chce mi się rozwiercać.
Re: ( Citroen C5 ) parametry akumulatora po teście
To wywal mostek, a wsadź jednopołówkowy, robi lepszą robotę.
Ja kupuję "najtańsze" akumulatory polecane przez mojego kolegę w cenie około 250zł, zakładam że powinien popracować 3-4 lata, potem nowy, nie bardzo opłaca się kupować markowych, np Bosch i Varta bo z opinii i testów bardzo spadła jakość.
- akumulator to Varta Blue Dynamic, 74Ah, 680; wiek: ok. 4 lata.
Kolego darekkkkk, cztery lata dla markowego akumulatora to niewiele. Trudno aż uwierzyć, że masz kłopot z akumulatorem.
Być może trzeba przyjrzeć się pracy alternatora, który aktualnie nie spełnia swojego zadania.
Kiniam napisał:
mam taki aku 7 lat, dwa razy do roku doładowuję szkoda tylko, że nie można uzupełnić elektrolitu, nie chce mi się rozwiercać.
Rozważ możliwość "rozwiercenia" (u elektryka) i sprawdzenia gęstości elektrolitu, jego barwy, poziomu elektrolitu -> po kolei, w każdej celi.
mam taki aku 7 lat, dwa razy do roku doładowuję szkoda tylko, że nie można uzupełnić elektrolitu, nie chce mi się rozwiercać.
Rozważ możliwość "rozwiercenia" (u elektryka) i sprawdzenia gęstości elektrolitu, jego barwy, poziomu elektrolitu -> po kolei, w każdej celi.
Dzięki za wskazówki.
Już rozwiercałem akumulatory, może ten również, ale mam już zakupiony nowy aku ukraiński FORSE.
Wynik 7 lat dla WARTY uważam za niezły, ten aku trafi do innego pojazdu, takiego co ciągle w trasie.
Moje najlepsze wyniki eksploatacji to PANASONIC 11-12 lat i MOLL 9-10 lat ale chyba już tak dobrych aku teraz nie produkują.
Na marginesie sprawy żaden alternator nie naładuje aku na 100% a już na pewno nie "zrobi" właściwej gęstości elektrolitu.
Większość alternatorów i prostowników jedynie doładowuje aku, tak do poziomu 75/80% jego pojemności.
Używam prostownika KULON 912 i ten ładuje na 100% i trochę więcej, ale mam zamiar zamówić sobie prostownik BLUE BOX od pasjonata elektroniki o ile będzie je nadal tworzył.
Re: ( Citroen C5 ) parametry akumulatora po teście
Kiniam napisał:
Dzięki za wskazówki.
Wskazówki skierowałem bardziej do kolegi darekkkkk, bo wzmianka kolegi Kiniam o uzupełnianiu elektrolitu - a tym samym o wcześniejszej konieczności "rozwiercenia" pokrywy akumulatora bezobsługowego - była dla mnie jasna, że kolega Kiniam ma praktyczne doświadczenie co do prawidłowej eksploatacji i konserwacji akumulatora kwasowego.
Kiniam napisał:
Na marginesie sprawy
Na marginesie? Ja bym to nazwał wisienką na torcie i powtórzył w punktach informację:
1.
Kiniam napisał:
żaden alternator nie naładuje aku na 100%
2.
Kiniam napisał:
Większość alternatorów i prostowników jedynie doładowuje aku
3.
Kiniam napisał:
a już na pewno nie "zrobi" właściwej gęstości elektrolitu.
Dodam przy okazji, że spadek gęstości elektrolitu do 1,15g/ml (akumulator rozładowany) może spowodować zamarznięcie cieczy w akumulatorze (i uszkodzenie akumulatora) przy temperaturze minus 15 stopni Celsjusza co zimą może się przydarzyć.
Dla porównania - jak źródła podają - przy gęstości elektrolitu 1,28g/ml (akumulator naładowany) zamarznięcie cieczy w akumulatorze nastąpi dopiero przy osiągnięciu minus 60 stopni Celsjusza co w umiarkowanej strefie klimatycznej jest mało prawdopodobne.
Kiniam napisał:
Używam prostownika KULON 912 i ten ładuje na 100% i trochę więcej
Ja używam ELTRON , dlatego w moim Citroenie C5 MK2 to dopiero drugi akumulator od nowości auta.
Podsumowując, kiedy prostownik nie ładuje na 100% i trochę więcej, raczej nie ma co planować zakupu nowego akumulatora na dłużej jak cztery lata.
Dołączył: 17 Sie 2019 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poland Posiadane auto: C5 X7 ex sedan, 2008, 2.0hdi 100kW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Sty 2020, 21:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) parametry akumulatora po teście
Cześć Panowie,
relacja z moich akumulatorowych bojów:
1. wyłączyłem moduł ładowania,
2. w odstępie tygodnia, dwukrotnie ładowałem akumulator prostownikiem aż do napięcia 16,2V
no i ... chyba będzie żył - kręci znacznie żwawiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.