witam wszystkich.Prosba o rade. W mojej c5 (2003r. 3.0v6) wymieniłem wahacze( robota z lewarka) po postawieniu cytryny na kołach okazało sie ze nie ma wspomagania,nie opuszcza sie na najnizszy serwis i nie podnosi sie na najwyzszy.Pojawil sie komunikat ze hamulce sa uszkodzone choc samochod hamuje.Znikneło tez wspomaganie.Oczywiscie asp tez zniknelo i kontrolka STOP swieci piekna czerwienia.Dodam ze poziom lds i plynu hamulcowego sa w normie. Jakie sa powody takich cudów? co moglo to spowodowac i jak temu zaradzic?
Sprawdź dokładnie, może coś naruszyłeś w czasie prac. Jakąś wtyczkę, przewód... To typowa naprawa mechaniczna z elekryką czy elektroniką samochodu nie ma nic wspólnego.
Przewody ABS całe, czujniki na miejscu ?
Może przeczyścić, przedmuchać trzeba..
Przy pompie wspomagania wszystko ok?( Zakładam ,że elektryczne)
Odłącz akumulator na kilkanaście minut... ? _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Dzięki za rade.
wspomaganie jest tez elektrtyczne.no i chyba to elektryczne szwankuje bo pompa chodzi...bezpiecznik przy silniku ok.Jutro moze bede mial lexie to pobadam ,moze cos się uda zrobic.
wymieniłem wahacze( robota z lewarka) po postawieniu cytryny na kołach okazało sie ze nie ma wspomagania,nie opuszcza sie na najnizszy serwis i nie podnosi sie na najwyzszy.Pojawil sie komunikat ze hamulce sa uszkodzone choc samochod hamuje.Znikneło tez wspomaganie.Oczywiscie asp tez zniknelo i kontrolka STOP swieci piekna czerwienia.
Prawdopodobnie doszło do zablokowania systemu kontroli trakcji (czysto elektroniczna usterka).
Art455kk napisał:
co moglo to spowodowac i jak temu zaradzic?
Powodem może być mechaniczne uszkodzenie czujnika ABS (trzeba to sprawdzić w pierwszej kolejności programem Lexia lub multimetrem). Może się okazać, że będzie konieczna wymiana czujnika ABS.
Przy pompie wspomagania wszystko ok?( Zakładam ,że elektryczne)
To nie MK2 czy 3, a MK1 (Pompa jest mechaniczna zwykła) i nie wiem co ma do tego wahacz do wspomagania?
Cytat:
Oczywiscie asp tez zniknelo i kontrolka STOP swieci piekna czerwienia.
Możliwe, że nie podłączono czujnika ABS który również z tego czujnika odbiera: ABS, ASR, ESP więc reszta, a szczególnie ABS też nie masz.
Cytat:
wymieniłem wahacze( robota z lewarka) po postawieniu cytryny na kołach okazało sie ze nie ma wspomagania,nie opuszcza sie na najnizszy serwis i nie podnosi sie na najwyzszy.
Możliwe, że podnosząc na lewarku bez podniesione trybu serwis układ hydro-zawieszenie się zapowietrzył i spróbuj najpierw opuścić, a potem podnieść i tak na przemian aż samo się odpowietrzy (Przy tej czynności odkręć korek ze zbiorniczka, bo możesz wysadzić zbiorniczek) _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
wszystko to robiłem..został do sprawdzenia czujnik abs.
a zapomniałem o kolejne usterce,ktora nastapila w tym samym czasi...predkosciomierz nie działa.obrotomierz dziala.
jeszcze jedno pytanie; czy słaby akumulator moze byc tego przyczyna?widziałem w instrukcji obsługi ze sterowniki od trakcji wspomagania sa na tym samym zabezpieczeniu
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 208 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: Opel VectraB 1.8 115KM 2000r
Piwa: 16/1
Wysłany: Wto 24 Gru 2019, 00:24
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) wymiana wahaczy a wspomaganie
sprawdź sobie czujnik abs od koła przy którym pracowałeś bo to ma wiele wspólnego z komunikatem o uszkodzonym układzie hamulcowym i nie działającym prędkościomierzem
Tak padający akumulator może generować dużo błędów, łącznie z systemem ABS. Dziwny jest brak wspomagania, ale może ono działa tylko ciężko be masz zmienne, a nie jest wysterowany zawór.
Czego? (kontroli jazdy?) Bo jeśli od kontroli jazdy to właśnie jest odbierane sygnał od czujnika ABS (komputer wskazuje który czujnik prawy czy lewa strona).
A jeżeli chodzi o kontrolki hamulców to przypadkiem nie jest od zużycia klocków?
Z kolei akumulator to niekoniecznie musi być słaby aby wygenerowało błędy, a wystarczy odpięcie którejkolwiek z czujnika i już mamy zapisany w pamięci błąd, a więc najpierw skasuj i zobacz czy ponownie wyskoczy błąd.
Przy pompie wspomagania wszystko ok?( Zakładam ,że elektryczne)
To nie MK2 czy 3, a MK1 (Pompa jest mechaniczna zwykła) i nie wiem co ma do tego wahacz do wspomagania?
W 2003 roku montowane było też elektryczne.
Art455kk napisał:
Dzięki za rade.
wspomaganie jest tez elektrtyczne.no i chyba to elektryczne szwankuje bo pompa chodzi...bezpiecznik przy silniku ok.Jutro moze bede mial lexie to pobadam ,moze cos się uda zrobic.
A kolega potwierdził. Czytaj wszystko i dokładnie.
W trakcie manewrów też mogło się coś omsknąć i trącić jakieś złącze od wspomagania Jeśli było zaśniedziałe to dużo nie trzeba żeby sfiksowało.
Najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie czujnika ABS ,ponieważ ten był najbliżej Twojej pracy Wg mnie sprawdzić wszystko w pobliżu Twojej pracy z wahaczami.
Możesz miernikiem sprawdzić czujnik, podłączając do kostki i kręcąc kołem.
Jeśli faktycznie kontrolka hamulców świeci od zużycia to zrobiło się gdzieś zwarcie do masy. Odłącz czujniki i sprawdź.
Prawdą jest, że słaby akumulator powoduje "wiązankę" błędów.
Akumulator ( np.: po nocy)powinien mieć napięcie powyżej 12,3V a w czasie rozruchu nie powinno spaść poniżej ok 10,9V.
Po odłączeniu od instalacji samochodu 12,5 - 12,7V _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Właśnie, że nie i zobacz schemat. Tutaj może mieć jedynie płyn z tego samego co zawieszenie, ale ma pompę wspomagania zwykłe. (Elektryczne wspomaganie jest w nowszych wersja)
Cytat:
A kolega potwierdził. Czytaj wszystko i dokładnie.
Czytam i żeby potwierdzić 100 % to niestety na podstawie vin choć i tak nie zmienia faktu, że ma zwykłe pompę wspomagania, a płyn z kolei z tego samego co zawieszenie hydro. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie bież tego do siebie ale z Tobą to jak z koniem
się kopać. Vin ? Mówi, że ma elektryczne i to mi wystarczy(choć mogę się mylić), a Ty twierdzisz, nie mając przed sobą, że nie wie co ma.
Jak zabrał się do pracy to podstawowe pojęcie ma i rozróżnia części...
Kolega dostał garść informacji, więc może działać a dyskusja na powyższy temat nic nie wnosi...
"Płyn do wspomagania z hydro" to wiadomo - jak w każdym C5 _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Mówi, że ma elektryczne i to mi wystarczy(choć mogę się mylić), a Ty twierdzisz, nie mając przed sobą, że nie wie co ma.
To niech sobie w mawia, ale w tym modelu nie ma elektryczny wspomagania i tak jak Ty tak i ja powinniśmy weryfikować. To, że twierdzę, że nie wie co ma to najwyraźniej tak jest i dlatego całość weryfikuję.
Cytat:
Jak zabrał się do pracy to podstawowe pojęcie ma i rozróżnia części...
Wiesz radzio77, każdy kto podejmuje się samodzielną robotę nie zawsze musi wiedzieć szczególnie początkujący i to się rozumie, ale nie można tutaj koledze potwierdzić, że ma elektryczne wspomaganie, bo nie ma i tyle w temacie, a myślałem, że Ty też wiesz, ale jak widać...
Schemat z rocznika C5 jak w temacie:
Pokaż kolego radzio77 gdzie jest elektryczne wspomaganie i dowiedz się w jakich rocznika C5 montowane wspomaganie elektryczne. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.