Citroen c4 II - mechanizm regulacji temp wnętrza/termostat
Cześć
( Citroen C4 2011r. II gen, 1.6 120 KM, lpg )
Znalazłem kilka podobnych tematów na forum ale nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na mój problem, mianowicie.
Od pewnego czasu zauważyłem, że od strony kierowcy powietrze leci letnie a od strony pasażera zimne - nawet na maksymalnych wartościach HI i nawet po przejechaniu 50 km.
Pojechałem do mechanika, który podpiął samochód pod kompa i postawił diagnozę, że uszkodzony jest termostat, który się nie zamyka/zacina.
Miało to trochę sensu bo wąż u góry był gorący natomiast na dole zimny bądź letni.
OK, wymienił termostat a w aucie jak zimno było tak jest nadal, jedyną zmianą jest to, że oba węże są gorące, zarówno górny, dolny jak i ta rurka przy termostacie z której wystaje korek odpowietrzający.
Odpowietrzyliśmy cały układ i nadal bez zmian.
Gość mówi, że musimy przepiąć węże od gazu, które mogą odbierać ciepło z układu bądź poszukać przyczyny w pompie wody - nie zgadzam się jednak z tą diagnozą..
Skontaktowałem się z innym mechanikiem, który obstawia "kierownice powietrza", jakieś mechanizmy klimatronika.
Nie wiem co robić, nie wiem gdzie znajdują się te mechanizmy i jak mieć pewność że powinienem kupić części zamienne i spróbować samemu to wymienić.
Jeśli problemem są te mechanizmy to czy możliwe jest, że powietrze jest letnie mimo maksymalnych temperatur ? Z tego co wyczytałem to objawem uszkodzonych mechanizmów jest to, że od strony kierowcy powietrze leci maksymalnie gorące a od pasażera zimne. U mnie tak jak wspomniałem od pasażera faktycznie jest zimne ale od kierowcy co najwyżej letnie..
Macie może jakieś sugestie ? Na dworze coraz chłodniej i problem zaczyna narastać
Dzięki z góry za pomoc
Witam.
Pozwolę wtrącić swoje 3 grosze.
Zgadzam się z kolegą. Mogła faktycznie paść regulacja.
Do starszych modeli C4 były zestawy naprawcze zębatek motoreduktora nie wiem jak tutaj...
Poglądowo :
Zestaw naprawczy
Przed tym jednak najpierw sprawdź czy rurki doprowadzające w kabinie są obie gorące. Jeśli tak to wyjmij motoreduktor i próbuj przekręcić klapę ręcznie. W skrajnych położeniach powinien być zdecydowany opór no i zmiana temperatury. Przed demontażem motoreduktora ustaw temperaturę w skrajne położenie.
Francuz_C8 napisał:
Części drogie nie są.
Za to robociznaaaa... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
zdejmowanie deski rozdzielczej to totalna ostateczność, poskładać to z powrotem tak jak wyjechało z fabryki graniczy z cudem ..
hmm, macie może Panowie jakieś zdjęcia gdzie jest ten motoreduktor? pod deską ?
Co to znaczy cięcie plastików ?
Napewno trzeba wyjąć schowek...
Poszukaj jak wygląda nagrzewnica i motoreduktor w Twoim samochodzie, będziesz wiedział czego i gdzie szukać
http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=164876
Cięciem na razie się nie przejmuj... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Odświeżam bo jestem już mądrzejszy.
Nie trzeba było nic ciąć, demontować deski.
Wymontowałem schowek oraz dolne części plastików - widać klapki jak na dłoni - wszystko pracuje odpowiednio.
Pod kompem sprawdzony został każdy silnik klapki, wentylator nawiewu - wszystko jest OK, procenty rosną odpowiednio względem ustawienia temperatury na pokrętłach klimatronika.
A więc teraz tak:
Od strony kierowcy wymontowałem plastik i za nim jest nagrzewnica, wymontowałem ją, wyczyściłem pod bieżącą wodą - wyleciało duży syfu, samochód zaczął grzać dużo lepiej niż było ale jednak nie jest to jeszcze to co było wcześniej.
Czy w obecnej sytuacji gdy klapki nawiewu są sprawne, silniki też, nagrzewnica jest wyczyszczona, układ odpowietrzony to pada podejrzenie na zbyt małą wydajność pompy wody? Czy to możliwe ? I jak ewentualnie to potwierdzić ?
I jeszcze jedna bardzo ważna informacja:
Przed wyczyszczeniem nagrzewnicy rurka doprowadzająca płyn do niej była gorąca w wychodząca była zimna.
Obecnie na wolnych obrotach rurka doprowadzająca jest gorąca a wychodząca letnia/ciepła.
Im wyższe obroty tym rurka wychodząca staje się cieplejsza a nawet gorąca.
Dzięki za sugestie.
Obie rurki powinny być gorące ,bynajmniej u mnie są. Może nagrzewnica jeszcze nie ma pełnego przepływu... Może zalać gorącą wodą z octem i zostawić na trochę ? Ze 2 razy i potem przepłukać _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.