Witam ALL
Chciałbym wypowiedziec sie na temat sensu zakładania stozkowego lub nieorginalnego filtra powietrza lub tez inaczej mowiac zamienic orginalny orpus filtra na cos "sportowego".
Zaczne od tego ze zakładanie filtra powietrza (stozkowego) pod maska mija sie z celem. na kartonikach z tym oto filtrem jest napisane ze auto zyska ok 2 a czasem nawet pisza ze 4 KM. Zgadzam sie z tym ale wtedy i TYLKO wtedy gdy filtr jest profesionalnie umieszczony. Fani wiejskiego tuningu lub jakkolwiek inaczej to nazwac wyrzucaja korpus (obudowe filtra) i wstawiaja na rure ssaca storzek. Oryginalnie korpus ma wyprowadzony wlot nazewnatrz przed chłodnice lub gdziekolwiek indziej zeby nie zasysał powietrza z komory silnika. Powietrze z komory silnika jest ciepłe- ciepłe powietrze ma mniej tlenu i jest lzejsze (Fizyka- np w domu zauwazmy to ze przy podłodze jest chłodniej niz przy suficie) mniej tlenu gorsze spalanie wiec filtr bez dodatkowego dolotu bardziej nam szkodzi niz pomaga. Ale w tym celu wykonywane sa obudowy termiczne i w błotniku sa wycnane wloty powietrza a stozek słuzy tylko do oczyszczenia powietrza. w wyscigach takich jak drag lub 1/4 mili ludzie wystawiaja filtr za maske lub wstawiaja w miejsce lampy tak aby chwyał tylko i wyłacznie chłodne powietrze tylko i wyłacznie.
Wspomne tylko ze w starych złomach mozna to stosowac na długa mete, w nowych smochodach sa specjalne sondy ktore badaja ilosc miesznki paliwowo-powietrznej i ilosc tlenu w niej. dlatego same zwiekrzenie ilosc podawanego powietrz nic nam nie da bez modyfikacji komputera. wicej powietrza- wiecej paliwa, wiecej paliwa - wieksze wałki rozrzadu, wałki rozrzadu zawory wtryski itd. Tunikg koledzy to łancuszek. jesli macie jakies zapytanie konkretnie do stosowania roznych tuningowych gadzetow to piszcie chetnie Wam odpowiem. Jesl macie jekies watpliwosci do zamieszczonego postu tez piszcie, tylko sensowne pytania a nie jakies głupkowate. pozdrawiam PIOTR
Witam kolego! Jezdze C5 2.0 HDI z 2003r. Powiedz kolego co sadzisz o podnoszeniu mocy silnika przez ingerencje w komputer,czyli tzw chip tuning. Czy ma to sens,jakie sa koszta,ile mozna zyskac (mocy) ,no i przede wszystkim JAKIE SA SKUTKI UBOCZNE,czyli M I N U S Y calej operacji. Patrzac na C5 drugiej,lub trzeciej generacji to z tych samych pojemnosci mamy wieksza moc np 2003r-2.0-110KM 2006r-2.0-136KM itp Pozdro!!!
Może ja postaram się odpowiedzieć na powyższe pytanie:
Chip tuning, to ingerencja w komputer... pracę turbiny ( jesli silnik jest turbodoładowany)...
Pytanie zatem do Ciebie:
- zwiększymy ilość pompowanego powietrza przez turbinę , ale turbina przecież przed sobą ma intercooler - intercooler jest po to, ażeby dostarczał odpowiedniej dawki zimnego powietrza
Więc co, jeśli intercooler nie bedzie nadążał chłodzić powietrza? trzeba kupić większy IC
Druga sprawa:
- każdy silnik wyjeżdżający z produkcji tak naprawdę zapasu mocy ma jeszcze 20-30%, po co? wszystko dla żywotności
Poza tym, jeśli chodzi o podnoszenie mocy - to też nie słyszałem o podnoszeniu mocy w HDI...
Generalnie jeśli miałbym robić Chip'a - kupiłbym większą turbawkę, większe IC dopiero wówczas starałbym się podnieść moc o 10-15 koni i obiżyć niutki o jakieś 300 obrotów
Poza tym, jeśli chodzi o podnoszenie mocy - to też nie słyszałem o podnoszeniu mocy w HDI...
Generalnie jeśli miałbym robić Chip'a - kupiłbym większą turbawkę, większe IC dopiero wówczas starałbym się podnieść moc o 10-15 koni i obiżyć niutki o jakieś 300 obrotów [/quote]
jak nie można , wszystko sie da , moja c5 ma chipa z belgi, nie wiem ile ma koni , ale jak jeździłem innymi c5 2.0 hdi to moja najszybsza i to jeszcze jest break, a różnica w przyspieszeniu jest spora (porównywalnie jeździ jak 2,2 hdi 136 , jak ją kupiłem to miała 140 tyś, teraz ma już 250 i nic sie nie psuje, więc chip nie psuje silnika, ale musi być dobrze zalożony
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.