Dołączył: 24 Maj 2019 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): ozo Posiadane auto: c5 2008 2.0hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Gru 2019, 18:50
Temat postu:
klekotanie na zimnym silniku 2.0 hdi 136km
Witam pacjent c5 2.0HDI 136km 2008 rok klekocze na zimnym silniku jak się rozgrzeje cichutko dzisiaj na wolnych obrotach sam zgasł.Po odpaleniu chodzi normalnie.pozdrawiam.
Jest zimno gorzej z rozruchem,więc może świece żarowe nie grzeją wszystkie ? U mnie jest podobnie jak rano odpalę to głośno chodzi przez parę chwil a potem już normalnie.Mam świece do wymiany tylko nie mam cierpliwości do tego.
Trzeba najpierw sprawdzić co było powodem, że w trakcie pracy silnika zgasł. Jak potem odpalił silnik? (na dotyk, czy musiałeś trochę pokręcić żeby odpalić silnika?)
Świece nie mają tutaj nic wspólnego skoro na wolnych obrotach silnika zgasł.
Cytat:
klekocze na zimnym silniku
Kiedy ostatnio olej był zmieniany? Na samym poczatku parę sekund klekotanie tak ma być. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Wyświetlany - w załączonym linku do fotografii - błąd to:
P1351
doman65 napisał:
pokazuje taki błąd,od tego też może klekotać na zimnym???
Tak, może klekotać silnik zaraz po rozruchu, i jeszcze dłuższą chwilę po rozruchu aż do osiągnięcia w płynie chłodzącym silnik optymalnej temperatury dla pracy silnika HDi, ponieważ jest to błąd informujący o niesprawności świec żarowych lub uszkodzeniu przekaźnika świec żarowych. Uszkodzenie już jednej świecy żarowej jest potwierdzane komunikatem z kodem P1351.
W przypadku filtra cząstek stałych FAP, zamontowanego przy silniku HDi, usterka ta ma bezpośredni wpływ na sprawne działanie tego układu.
I miej kolego doman65 na uwadze informację, którą przekazał Tobie wcześniej kolega Mostek123, ponieważ po rozruchu silnika na zimno, po czym jego zgaśnięcie na wolnych obrotach może być spowodowane zakłóceniami pracy układu wtryskowego. Czyli, to też do sprawdzenia.
A do świec żarowych w Twoim Citroenie C5 nie pozwól nikomu podchodzić bez klucza dynamometrycznego o niskich wartościach nastawy i zakresem obrotów w prawo oraz lewo , aby z pozoru drobna usterka nie zakończyła się poważnym remontem silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.