Witam.
Mam problem z nawiewem w samochodzie, otóż nawiew w ogóle nie działa, na każdej prędkości. Samochód kupiłem kilka miesięcy temu i nawiew nie działał od początku, poprzedni właściciel, twierdził, że wystarczy wymienić kostkę od opornika, jednak po głębszej analizie, okazało się, że kostka jest upalona z jednej strony, tak samo jak 2 piny na oporniku. Zakupiłem nowy opornik, oraz dorobiłem nowe kable i złącza, jednak dalej zero reakcji. Rozebrałem również cały panel i sprawdziłem wszystkie kable i kostki, czy nie są nadpalone i wszystko jest ok. Okazało się że na kostce którą się wpina w wiatrak od nadmuchu, nie ma masy "czarny kabel ", więc do tego kabla podłączyłem inny i gdy koniec tego kabla przystawię do obudowy, lekko iskrzy, ale dmuchawa załącza się na maksymalnych obrotach. Na chwilę obecną dorobiłem końcówkę do kabla od masy na wejście od zapalniczki i po wpięciu tylko w ten sposób działa nawiew. Bezpieczniki są ok, miernikiem sprawdzałem wszystkie kable i również są ok. Czy ma ktoś pomysł, gdzie szukać przyczyny?
Posiada ktoś może schemat elektryczny do tego modelu?
ale dmuchawa załącza się na maksymalnych obrotach.
A w jakiej pozycji jest wtedy pokrętło regulacji siły nawiewu?
Masa jest( powinna być) podłączona bezpośrednio do silnika dmuchawy.Jak jej tam nie ma to bez problemu można na stałe podłączyć skąd inąd na stałe.Zmiana prędkości jest realizowana poprzez przepuszczenie (+) przez opornicę. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
ale dmuchawa załącza się na maksymalnych obrotach.
A w jakiej pozycji jest wtedy pokrętło regulacji siły nawiewu?
Masa jest( powinna być) podłączona bezpośrednio do silnika dmuchawy.Jak jej tam nie ma to bez problemu można na stałe podłączyć skąd inąd na stałe.Zmiana prędkości jest realizowana poprzez przepuszczenie (+) przez opornicę.
Pokrętło niezależnie od pozycji nie ma wpływu na prędkość wiatraka. No właśnie jak podłączam na stałe, to wiatrak chodzi cały czas na maksymalnych obrotach. Kabel od masy idzie mniej więcej tak: Obudowa - opornica - panel - wiatrak.
Wydaje mi się, że znalazłem przyczynę. Skoro nie było masy, to idąc za kablami ustaliłem, że na panelu coś jest nie tak. Rozebrałem panel na części i okazało się, że regulator obrotów nadmuchu(pokrętło) jest w środku spalony i rozsypany w mak. Zamówiłem nowy i zobaczę po podłączeniu, czy będzie działać.
I to mi się wydaje będzie przyczyną.Zrobiło się zwarcie na pokrętle i (+) idzie bezpośrednio.Możesz sprawdzić tak:
Podłącz masę do dmuchawy, jakiś kawałek przewodu między dmuchawę i opornicę ,gdzie jest wyjście na dmuchawę.Na poszczególne piny opornicy dawaj po kolei (+) i zobacz czy działa na poszczególnych biegach.Sprawdzisz opornicę.
Lub analogicznie masę do dmuchawy i zasilanie (+) do kostki, która wychodzi z pokrętła do opornicy.Wyeliminujesz zwarcie na przewodach lub kostce i potwierdzisz usterkę pokrętła. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Jumper ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.