Migające i gasnące światła, wycieraczki samoczynnie chodzące
Cześć panowie i panie!
Mam wyżej wspomniany problem z moją cytrynką
Nigdy nie zdarzyło mi się mieć z nią wcześniej problemów ale chyba nadszedł czas i na mnie.
Pewnego dnia (zeszła sobota) postanowiłem wyjąć cewkę oraz świece ponieważ autko szarpało na zimnym i chciałem sprawdzić czy z w/w wszystko ok.
Cewka wyglądała w porządku, świece delikatnie przeczyściłem drucianą szczotką (chyba niezbyt mądrze ale tak zrobiłem...).
Po wsadzeniu wszystkiego i odpaleniu auta, silnik wskoczył na 2 tysiące obrotów, po rozgrzaniu spadł do 1.5 tysiąca i niżej nie schodzi na biegu jałowym.
Dodatkowo zauważyłem, że światła zaczęły migotać, a potem wyłączać się całkowicie (powrót wieczorem przez las od teściów był bardzo emocjonujący ).
Zauważyłem jeszcze, że przy dodaniu gazu wycieraczki same zaczynają chodzić.
Wydaje mi się, że wyciągnięcie świec oraz cewki nie bardzo ma z tym cokolwiek wspólnego i to musi być jakiś złośliwy zbieg okoliczności.
Sprawdziłem ze znajomym błędy i wyskoczyło (nie pamiętam kodu), że oba światła drogowe/długie mają zwarcie z masą oraz kolejny błąd P0341 (obwód odniesienia czujnika siłownika / obwód otwarty, zwarcie z przewodem dodatnim).
Uprzedzam pytanie - sprawdzane programem od Delphi (chyba, nie pamiętam) ponieważ nie mam dostępu do Lexi.
Auto jeździ na LPG, a właściwie jeździło bo teraz wyskakuje Antipollution system fault i trzeba było przeskoczyć na benzynkę, gdyż tak jeszcze udało się jechać.
Oddałem auto do elektryka i zauważyliśmy, że na postoju jest wszystko ok (światła zwyczajnie świecą jak się je włączy, nie ma mrugania).
Masa sprawdzona, jest ok, wyszło za to zanikające napięcie.
Zakupiłem BSM L11 pasujące do mnie (trochę strzał, bo elektryk już rozkłada ręce) i jutro z rana mamy go podmienić.
Tutaj zaczyna się moje pytanie - czy ktoś z Was miał podobny problem?
Uważacie, że BSM może być temu winny?
Ręce mi opadają, a do pracy jakoś jeździć trzeba prawie 100km dziennie.
Dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi!
PS. Z elektryki jestem totalnie zielony - żeby też wyprzedzić niektóre pytania.
UPDATE
Wymieniony został BSM na taki sam (te same numery) i niestety nie pomogło.
Zastanawiam się nad BSI ale tutaj chyba dochodzi programowanie immo (?).
Na początek może odłączyłeś akumulator na jakiś czas ?
Masy wszystkie(do karoserii,do silnika, itp.)sprawdzone?
Profilaktycznie można dobrze przeczyścić...
I tak jak wyżej kolega wspomniał... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Sprawdź na innej cewce, może masz przebicie. U mnie tak było z wycieraczkami (jazda na gazie) tylko beż efektów świetlnych. Dwie świece (1 i 2) osmolone na porcelanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.