Przejrzałem forum i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.
W ubiegłym roku zostałem posiadaczem Xsary Picasso 1.6 16V, NFU (TU5JP4), benzyna z roku produkcji 2007.
Zaraz po zakupie do auta zamontowałem instalację gazową i do ubiegłego tygodnia wszystko było cacy.
Podczas powrotu z pracy auto na LPG straciło moc i zaczęło przerywać, po przełączeniu na benzynę problem znikł, pojawiła się magiczna kontrolka Check.
Auto przelewa niemiłosiernie i koszt przejechania 250 km na tą chwilę wynosi 170zł.
Pierwszą sondę lambda i MAP sensor wymieniałem około miesiąc temu i po przeprowadzeniu adaptacji auto śmigało aż miło.
Problem, który opisuję występuje na rozgrzanym silniku- na zimnym jego praca jest w miarę stabilna.
Błędy, które pokazuje Lexia:
P0443- elektrozawór par paliwa- tutaj nagrzebałem sam, ale w diagnostyce pokazuje, że jest nieaktywny.
P2177- samo-dostosowanie, regulacja składu mieszanki, zbyt uboga.
P2191- samo-dostosowanie, regulacja składu mieszanki, zbyt uboga.
P0313- wypadanie zapłonów przy niskim poziomie paliwa?- mam pół zbiornika więc mnie to dziwi.
P0134- sygnał sondy lamda "przed" przerwa.
Na ELM327 przy ekranie z parametrami rzeczywistymi, raz pokazuje pracę przepustnicy, a raz nie (była czyszczona i też przeprowadzałem adaptację). Lexia pokazuje, że odczyty z przepustnicy są nieprawidłowe.
obie sondy lambda pokazują stałe napięcie 0,1V.
Samochód kopci, obroty falują.
Mam też pytanie uzupełniające odnośnie przepustnicy. Rocznikowo wychodzi, że mam zamontowane toto ustrojstwo 0280750164 dla silnika o mocy 109 KM (takie też jest zamontowane na silniku), ale według http://service.citroen.com mam silnik 110 KM i przepustnicę 0280750085- podałem numery Bosch.
Jeżeli będzie trzeba to podam VIN do weryfikacji części.
Pozdrawiam.
Problem rozwiązany:
Po przewodach od czujnika sprzęgła i skrzyni podciekał olej do wtyczki ECU. Zwarcie uszkadzało sondy i powodowało podawanie fałszywych danych do komputera silnika.
Oddam jeszcze do mechanika na czyszczenie całej wiązki, bo olej był też na wtyczkach od wtrysków benzynowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.