Od miesiąca jestem posiadaczem C5 z 2002r 2.0LPG i zrobiłem nim już 3000km.
Po zakupie co jakiś czas wyskakiwał check po sprawdzeniu błąd czujnika podciśnienia w kolektorze błąd wykasowany 200km spokoju aż w końcu nie dało się wykasować czujnik zmieniony na nowy i po problemie, przy okazji zmieniłem świece na NGK.
Ostatnio wracając z pracy skończył mi się gaz i po przejechaniu ok 20km na benzynie silnik zaczął chodzić na 3 może 2 cylindrach. Rano odpalił normalnie pojechałem 10km i zatankowałem gaz cały czas chodził normalnie.
Wczoraj wracając znowu wyskoczył mi check podpiąłem kompa i taki zestaw błędów (komputer jaki posiadam to Lanch X431 IV):
P0108: Inlet manifold pressure sensor signal SC+, OC / przerywany
P0170: Regulacja składu mieszanki Odpowiedniość / Jest
P0341: Czujnik odniesienia cylindra 1 zgodność elektryczna (CO, CC+, CC-) / Przerywany
P0105: Niezgodność ciśnienia/położenia przepustnicy Nie charakteryzowane / Przerywany
Po wykasowaniu błędy znikają ale po odpaleniu silnika błąd P0108 powraca.
Ma ktoś jakieś rady od czego zacząć?
Problem kolejny KLIMA
Poprzedni właściciel mówił przed zakupem że klima nie działa bo jest jakaś nieszczelność i po nabiciu działa tylko jakiś czas, jeszcze nie nabijałem ale komp pokazał błąd ale bez kodu tylko sam opis
1) Permament fault: Distribution motor open circuit
PULPIT
Błędy bez kodu same opisy:
1) Remote fault Intermittent fault. Vehicle speed value received incorrect
2) Remote fault Intermittent fault. Collant temperature value received incorrect
3) Remote fault Intermittent fault. Engine speed value received incorrect
RADIO
1) Usterka trwała z wejścia anteny radioodbiornika
W czasie jazdy z włączonymi światłami mam wrażenie że światła od czasu do czasu mrugną przy jeździe na długich lub przeciwmgielnych same się wyłączają, przy jeździe z wyłączonymi światłami zapalają się i gasną kiedy chcą (nie zauważyłem żadnej prawidłowości)
Ogrzewanie: żeby powietrze leciało na szybę muszę zamknąć kratki, przy włączeniu trybu auto na wyświetlaczu ikonki kierunku nawiewu się zmieniają ale powietrze leci cały czas tak samo a na przycisk zmiany kierunku nawiewu panel w ogóle nie reaguje jak by był uszkodzony panel pozostałe guziki działają zmiana temp prawa i lewa są ok, moc dmuchawy ok jak myślicie wymiana panelu pomoże?
I chyba ostatnia rzecz lusterka. Pomijam już fakt że prawe szkło jest z anglika ale chodzi mi o regulację. Przełącznik mam 4 pozycyjny i lewa prawa strona działa lusterka się regulują pozycja środkowa czyli wyłączona regulacja i ze środkowej mam jaszcze możliwość przesunięcia w dół ale nie wiem do czego to jest bo lusterka nie reagują.
przełącznik wygląda jak ten
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 14:42
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 check
1);Z silnikiem i jego błędami nie podpowiem, ale co do klimy to zacząłbym od sprawdzenia szczelności i poszukania wycieku, potem próbnego nabicia i sprawdzenia działania sprężarki (ciśnienia na wolnych obrotach i po przekroczeniu ok. 2500obr/min.), bo mi to wygląda na zacięty zawór sprężarki - ewentualnie sprawdzenie działania klimy po odpięciu wtyczki tego zaworu.
2) Co do nawiewu to do sprawdzenia motoreduktory klap (temat często wałkowany na forum) i ich zębatki.
3) Klikając w dół lustrrka powinny się złożyć. Czy zamykając z pilota składają się?
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 15:25
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 check
renegade napisał:
(...) przy włączeniu trybu auto na wyświetlaczu ikonki kierunku nawiewu się zmieniają ale powietrze leci cały czas tak samo(...)
sorry, skupiłem się na drugiej części tego zdania i nie zwróciłem uwagi na "tryb auto"
Czy w przełączając pomiędzy trybami auto i max. na szybę słychać pracę motoreduktorów?
6-pin w grzanym lusterku to na 99% = brak składania. Instalacja do drzwi do lusterka też 6-cio żyłowa?
Po przełaczeniu z auto na szybę wentylator zwieksza obroty i nic wiecej.
Kostka od lusterka wpieta jest w jakiś moduł przy silniczku od szyby i przyznam sie że nie szukalem więcej gniazd.
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 17:03
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 check
renegade napisał:
(..)żeby powietrze leciało na szybę muszę zamknąć kratki, przy włączeniu trybu auto na wyświetlaczu ikonki kierunku nawiewu się zmieniają ale powietrze leci cały czas tak samo a na przycisk zmiany kierunku nawiewu panel w ogóle nie reaguje jak by był uszkodzony panel pozostałe guziki działają zmiana temp prawa i lewa są ok, moc dmuchawy ok jak myślicie wymiana panelu pomoże?(...)
renegade napisał:
Po przełaczeniu z auto na szybę wentylator zwieksza obroty i nic wiecej.
wobec tego postawiłbym na wymianę panelu
renegade napisał:
Kostka od lusterka wpieta jest w jakiś moduł przy silniczku od szyb
jeżeli jest tylko kostka 6-pin'owa to że składanych luster nici
Ostatnio zmieniony przez AMlGO dnia Nie 10 Lis 2019, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 18:20
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 check
Sorry, bo już trochę się pogubilem.
Czyli ile u Ciebie ostatecznie przewodów łącznie idzie do lusterka 6 czy 8?
Jak masz tylko jedna kostkę to nie są składane.
Poza tą kwestią pamiętaj jeszcze, że składanie lusterek można wyłączyć/włączyć Lexią i może tu jest źródło braku reakcji na przycisk i pilota?
Ostatnio zmieniony przez AMlGO dnia Nie 10 Lis 2019, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
Teraz idzie 6 ale jak sprawdzałem to do głowy mi nie przyszło zerknąć czy czasem w module nie ma dodatkowego gniazda pod składanie skoro jest do tego włącznik.
Czy lewe i prawe lusterko ma 6 pinów czy może lewe 5 a prawe 6. Bo w katalogu IC dopatrzyłem że w prawym jest jakiś czujnik temperatury a rozbierałem tylko prawy boczek. Wychodzi również na to że lusterka idą te same do wersji z przed liftu i po.
W czasie jazdy z włączonymi światłami mam wrażenie że światła od czasu do czasu mrugną przy jeździe na długich lub przeciwmgielnych same się wyłączają, przy jeździe z wyłączonymi światłami zapalają się i gasną kiedy chcą
Sprawdź manetkę świateł/kierunkowkazów.
Zdejmij przycisk "auto",główkę przez ściśnięcie środka mocowania manetki i zobacz jak wyglądają ścieżki.Uważaj aby nie pogubić części(sprężynki,bolce ,itp.)
Przeczyść.Jak są wytarte to wymiana manetki lub samej taśmy.
Cytat:
Teraz idzie 6 ale jak sprawdzałem to do głowy mi nie przyszło zerknąć czy czasem w module nie ma dodatkowego gniazda pod składanie skoro jest do tego włącznik.
Czy lewe i prawe lusterko ma 6 pinów czy może lewe 5 a prawe 6. Bo w katalogu IC dopatrzyłem że w prawym jest jakiś czujnik temperatury a rozbierałem tylko prawy boczek. Wychodzi również na to że lusterka idą te same do wersji z przed liftu i po.
Sprawdź po VIN czy w ogóle były składane,być może ktoś wymieniał panel szyb...
Cytat:
żeby powietrze leciało na szybę muszę zamknąć kratki, przy włączeniu trybu auto na wyświetlaczu ikonki kierunku nawiewu się zmieniają ale powietrze leci cały czas tak samo a na przycisk zmiany kierunku nawiewu panel w ogóle nie reaguje jak by był uszkodzony panel pozostałe guziki działają zmiana temp prawa i lewa są ok, moc dmuchawy ok jak myślicie wymiana panelu pomoże?
Zamień motoreduktory,uruchom silnik i sprawdź który będzie pracować,który nie.
Upewnisz się czy to panel a może motoreduktor...
Pamiętaj, aby wszystkie były podłączone(zamontowane nie koniecznie)w czasie próby. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Zdjąłem boczki i już wszystko wiem.
W obu lusterkach kostki są 6 pinowe ale w lewym idzie 5 kabli a w prawym 6.
Miejsca na dodatkowe gniazda w modułach są ale gniazd nie ma są zaślepione.
Jeśli chodzi o panel to kosztuje 30-40 PLN mogę taki pieniądz zaryzykować i kupić w ciemno 2 panel tym bardziej że od początku go obstawiałem przez brak zmian na wyświetlaczu po wciskaniu guzika zmiany kierunku nawiewu. w trybie auto strzałki się zmieniają a próba ręcznego zmienienia nic nie daje jakby guzik był nie aktywny. Może poleciały jakieś ścieżki i nie wychodzi sygnał na silniczek krokowy a może kumulacja i do wymiany jest jedno i drugie silniczek też w podobnych pieniądzach więc może zamówię jedno i drugie najwyżej będzie leżało i czekało.
Dziś znowu zapaliła się ta pomarańczowa zmora.
Błędy P0105, P0108, P0170.
Opisy te same co w pierwszym poście.
Ma ktoś pomysł przez co może je wywalać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.