Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŁODZKIE Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer 2,0 hdi 163 KM
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 01:29
Temat postu:
Problem z wyskakujacym "check engine"
Witam, od pewnego czasu pojawia się błąd silnika check engine, dzieje się to podczas jazdy na autostradzie przy większych prędkościach po przejechaniu 40 km z tą prędkością. Podczas normalnej jazdy do 120km/h nie wyskakuje błąd. Byłem sprawdzić błąd to wyskakuje przeładowanie na turbine. poradzcie proszę gdzie szukać problemu?
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 04:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z wyskakujacym "check engine"
Pierwszy podejrzany - szwankujacy elektrozawór podciśnienia turbiny, drugi - czujnik ciśnienia tzw. map sensor, trzecia myśl - za krótko wyregulowana sztanga turbo, czwarta - zapieczony zawór EGR (ale sprawne pierwsze dwa elementy powinny sobie z tym poradzić).
Dobrze byłoby podłączyć vacuometr i chociaż jakiś prosty interfejs, żeby odczytać ciśnienia podczas jazdy.
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 13:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z wyskakujacym "check engine"
Czy turbosprężarka była wymieniana, lub było coś przy niej robione (np.wymiana actuatora ), albo chip jest?
Faktycznie ciśnienia skaczą w zbyt szerokim zakresie (elektrozawór widać, że działa). Na pierwszy rzut oka wygląda mi to zbyt rozkręcone ustawienia położeń krańcowych regulacji turbo (dźwigni), albo poprostu MAP sensor głupieje i daje błędne odczyty.
Przyspiesza płynnie czy są "czkawki", większa turbodziura, kopci mocniej?
Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŁODZKIE Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer 2,0 hdi 163 KM
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 14:13
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z wyskakujacym "check engine"
Chipa raczej nie było ani mastrowane przy turbo.Przebieg oryginalny 160 tyś,ten kto robił pomiar twierdzi ze trzeba geometrie na turbinie ustawic bo sie przycina .Mam mieszane uczucia czy warto grzebac przy turbo przy takim przebiegu.Auto przyspiesza normalnie nic nie kopci to auto pochodzi z salonu nic nie kombinowane.Przesyłam ponizej jeszcze jeden kod błedówhttps://iv.pl/images/961a110c51f8aaadb1707f6c8cb19baf.md.jpg
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 15:53
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z wyskakujacym "check engine"
maximus96 napisał:
(...)ten kto robił pomiar twierdzi ze trzeba geometrie na turbinie ustawic bo sie przycina (...)
nie chcę się mądrzyć, ale zacinającą się geometrię się czyści, a nie reguluje.
Nie wiem jak z dostępnością/widocznością do turbiny w C5, ale możesz z pomocą strzykawki (najlepiej + vacuometr) sprawdzić płynność pracy kierownicy turbo obserwując sztangę czy jej ruch jest płynny czy skokowy.
Możliwe też, że z czasem wytarły się śrubki ustalające/ograniczające (lub dźwignia w miejsce ich styku) maksymalne położenia geometrii i stąd te wahania ciśnień ponad/poniżej norm - wystarczy trochę dokręcić śrubki, ale niech to lepiej zrobi fachura od turbin
Ostatnio zmieniony przez AMlGO dnia Nie 10 Lis 2019, 16:23, w całości zmieniany 4 razy
Re: ( Citroen C5 ) Problem z wyskakujacym "check engine"
maximus96 napisał:
od pewnego czasu pojawia się błąd silnika check engine
maximus96 napisał:
Byłem sprawdzić błąd to wyskakuje przeładowanie na turbine.
maximus96 napisał:
przebieg oryginalny 160 tyś,ten kto robił pomiar twierdzi ze trzeba geometrie na turbinie ustawic bo sie przycina .
Wszystko wskazuje na to, że trzeba będzie otworzyć turbosprężarkę po jej gorącej stronie w celu oczyszczenia pierścienia regulującego kąt ustawienia łopatek kierujących przepływ spalin na turbinę, ponieważ aktualnie dochodzi do zacinania się "kierownicy".
Kolego maximus96, jeżeli dotychczas nie robiłeś tego w turbinach to odradzam zdecydowanie samodzielne otwieranie turbosprężarki nie mając w tym doświadczenia. Najbezpieczniej jest zlecić tą czynność firmie specjalizującej się w regeneracji turbosprężarek.
maximus96 napisał:
Mam mieszane uczucia czy warto grzebac przy turbo przy takim przebiegu.
Moim zdaniem, 160 tysięcy, to żaden przebieg w normalnie eksploatowanym Citroenie C5.
Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŁODZKIE Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer 2,0 hdi 163 KM
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 17:04
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z wyskakujacym "check engine"
Nawet nie mysle samemu cokolwiek robić i nie chciałbym też zeby mi ktoś np zregenerował turbo bo nigdy jej sie nie ustawi i wyważy jak fabryka.Najdziwniejsze jest to że błąd nie wyskakuje jesli sie gwałtownie przyspiesza do 150 km/h tylko dopiero jadąc z tą predkoscią po autostradzie i minimum przez 30 minut.Doradzcie gdzie sie udać zeby ktoś do tematu podszedł solidnie znając sie na rzeczy.(ps tak na marginesie miałem taki sam motor tylko 1,6 po chipie na 140 koni i wszedzie czytałem ze sa bardziej awaryjne a tutaj niespodzianka ze w 2.0 takie coś)
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Nie 10 Lis 2019, 17:29
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z wyskakujacym "check engine"
maximus96 napisał:
(...)błąd nie wyskakuje jesli sie gwałtownie przyspiesza do 150 km/h tylko dopiero jadąc z tą predkoscią po autostradzie i minimum przez 30 minut.(...)
nie wyglądałoby to na zacinającą się geometrie, ale raczej na konieczność delikatnego wyregulowania jej kierownicy (komputer dość długo się waha zanim decyduje wyświetlić błąd)
Ewentualnie jak masz możliwość to na początek podmień na próbę elektrozawór lub/i czujnik MAP sensor (lub chociaż spróbuj go delikatnie przeczyścić jeżeli mocno zaolejony), jeżeli to nie przyniesie rezultatu wtedy dopiero szukać fachowca od turbosprężarek
Re: ( Citroen C5 ) Problem z wyskakujacym "check engine"
maximus96 napisał:
nie chciałbym też zeby mi ktoś np zregenerował turbo bo nigdy jej sie nie ustawi i wyważy jak fabryka.
Kolego maximus96, na wyświetlaczu wyskakuje Tobie komunikat informujący o przeładowywaniu turbosprężarki.
Nie chciałbym podważać Twojego przekonania co do zasadności dalszego postępowania, ale dobrze byłoby mieć świadomość tego, że w wielu przypadkach system elektroniczny informuje kierowcę komunikatem, kiedy sprawa jest już bardzo poważna (dużo zależy od sprawności albo ustawienia czułości czujników kontrolujących parametry pracy danego układu).
Przeładowanie turbosprężarki to nic innego jak praca urządzenia poza górnym zakresem zaprogramowanych (zaprojektowanych) parametrów jego pracy -> inaczej można napisać, że obroty turbiny są zbyt wysokie w stosunku do prędkości obrotowej silnika i jego obciążenia.
Do czego to może doprowadzić?
Może to doprowadzić na przykład do pęknięcia wirnika znajdującego się w części zimnej turbosprężarki a tym samym do uszkodzenia mechanicznego turbosprężarki, a kiedy taki kawałek turbiny przez układ dolotu wpadnie do cylindra, może to spowodować nawet uszkodzenie silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.