Dołączył: 20 Paź 2019 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zduńska Wola Posiadane auto: Citroen C4 1.6 HDI 90KM 2007 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Paź 2019, 18:52
Temat postu:
Samochód czasami nie odpala, nie kręci - błąd F015
Mam problem z Citroenem C4 1.6 HDI 90 KM. Zdarza się, ostatnio coraz częściej, że nie mogę odpalić samochodu. Po przekręceniu zapłonu wszystkie jest ok, zapalają się kontrolki na desce natomiast jak chce odpalić nie dzieje się nic. Rozrusznik nie kręci. Samochód przeważnie zapala za drugim razem, ale coraz częściej trwa to dłużej. Ostatnio męczyłem się dobre pół godziny nim zaskoczył. Zaczął też gasnąć podczas jazdy. Największe problemy są rano lub po kilkudniowym postoju. Zacząłem od sprawdzenia kostki w stacyjce, tutaj jest wszystko w porządku. Potem podmieniłem akumulator też nie pomogło. Wkońcu zabrałem się za skrzynkę BSM. Posprawdzałem bezpieczniki, przeczyściłem wtyczki. Problem nadal występuje. Po sprawdzeniu napięcia na bezpiecznikach brakuje prądu na bezpieczniku F10 i F11. Po podłączeniu lexii gdy problem występuje wyskakuje błąd - F015 brak łączności z kalkulatorem sterującym silnikiem. Oczywiście, nie łączy mi się z kalkulatorem wtrysku/zapłonu. Gdy samochód odpala tego błędu nie ma a napięcie na tych bezpiecznikach jest. Wiem, że padają w BSM przekaźniki, ale wydaje mi się, że wtedy w ogóle bym nie odpalił a nie jak teraz raz pali raz nie. Generalnie po przekręceniu stacyjki czy odpala czy nie, zawsze słyszę jakieś cyknięcie przy skrzynce BSM, więc jakiś przekaźnik zawsze się załącza natomiast gdy samochód chodzi normalnie to jeszcze słyszę dość głośne cyknięcie w okolicach pompy wtryskowej. Myślę, że jest to elektrozawór. Stąd z góry wiem, kiedy samochód zakręci a kiedy nie. Myślę, że problemem jest zasilania kalkulatora silnika, więc pewnie czeka mnie sprawdzenie wiązek między komputerem i BSM a potem jak nic nie znajdę wymiana BSM. Prosiłbym po pierwsze o schematy wiązek lub podpowiedzenie który pin w której wtyczce odpowiada za zasilenie komputera. Nie wiem też jak interpretować brak napięcia na bezpieczniku F10 bo wydaje mi się, że skoro tam nie ma napięcia to raczej nie należy szukać problemu w wiązkach między komputerem a BSM. Przyszła mi też do głowy jeszcze jedna przyczyna - immobilizer a dokładnie transponder w kluczyku bo też czasami dopiero po kliknięciu za drugim razem zamyka mi samochód. Nie wiem tylko jak jest w tym modelu z immo. We wszystkich francuzach jakich miałem to przy problemach z immo rozrusznik kręcił, ale słyszałem, że w niektórych modelach odcina właśnie kalkulator silnika i wtedy w ogole nie kręci. Gdyby tak było w C4 to też tutaj mógłbym szukać rozwiązania. Bardzo proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi. Może ktoś borykał się z podobnym problemem, albo ma wskazówki jak mój problem rozwiązać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.