Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen c3
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 21 Wrz 2019, 17:34
Temat postu:
różnice między wersją wielowahaczową a hydro w C5
Panowie,
przesiadam się z Citroena C3. Chciałbym kupić C5 kombi w wersji hydro (używany).
Dla mnie (z poziomu użytkownika) będzie to przejście o kilka leveli do góry (przestronność, komfort zawieszenia, wyciszenie).
Mój poziom wiedzy jest dość laicki.
Będąc u sprzedawcy (używanych) mówię człowiekowi "wiem, że zawieszenie hydro się zużywa (o eureka), jak się zużyje to - podobno - zawieszenie pracuje jak standardowe (standarodwe wielowahaczowe czy zwykłe?). Biorąc pod uwagę przesiadkę z C3, to jazda C5 na zużytym hydro też będzie dla mnie prawdopodobnie skokiem o klasę wyżej. Skąd będę wiedział czy zawieszenie hydro w samochodzie działa i nie jest zużyte?". A on mi na to pokazuje regulację wysokości zawieszenia.
To nasuwa mi dwa pytania:
1/ czy tylko wersja hydro tego modelu ma regulację poziomu zawieszenia (a wielowahacz nie?)
2/ jak poznać, że hydro pracuje ok? (komupter?)
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sob 21 Wrz 2019, 18:45
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) różnice między wersją wielowahaczową a hydro w C5
1. Tak, tylko hydro.
2. W samochodzie ma być w miarę cicho na wybojach, auto ma się podnosić i opuszczać w miarę płynnie, bez trzasków, skrzypienia itd. Hydro nie jest wcale takie super mięciutkie, ale bardzo sztywne też nie może być, bo to znaczy, że coś jest zużyte i trzeba to wymienić. Poczytaj też o wysokości zawieszenia, jeżeli nie jest odpowiednio ustawiona, to nie zapewni ono oczekiwanego komfortu + będzie się szybciej zużywać. Na podnośniku szukaj wszelkiego rodzaju wycieków. Oczywiście wszystkie błędy na wyświetlaczu (typu Suspension Fault) powinny zwrócić Twoją uwagę.
Re: ( Citroen C5 ) różnice między wersją wielowahaczową a hydro w C5
Zależy o jakim modelu mówisz, jeśli po 2008 r to wielowahacz jest niezależnie od rodzaju zawieszenia.
Trzeba sprawdzić czy siłowniki nie są zapocone, taki siłownik najczęściej kwalifikuje się do wymiany, koszt siłownika około 750zł, czy zawieszenie osiąga wszystkie poziomy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.