W czasie jazdy można wyczuć lekkie szarpniecie samochodu, odpala się kontrolka ładowania akumulatora plus kontrola trakcji, po kilku sekundach samochód całkowicie traci moc i należy go zgaśic.
Błąd który wyskakuje to błąd ESP/ASR plus coś tam dalej ale nie zdążyłem zapamiętać.
Po ponownym odpaleniu wszystko jest w porządku, o co może chodzić?
Błąd który wyskakuje to błąd ESP/ASR plus coś tam dalej ale nie zdążyłem zapamiętać.
Po ponownym odpaleniu wszystko jest w porządku, o co może chodzić?
Kolega radzio77 jest mechanikiem i dla mechanika taki przypadek błędu ESP/ASR jest oczywisty, ale nie dla wszystkich czytelników tego tematu.
Miałem podobny przypadek, dlatego pozwolę sobie na dopisek.
Z powodu braku ładowania akumulatora (uszkodzenie alternatora) lub starości akumulatora (spadek jego sprawności), dochodzi do spadku napięcia w instalacji elektrycznej do poziomu krytycznego.
W wyniku tego, często dochodzi do załączenia się alertu ESP/ASR przy każdorazowym przekroczeniu minimalnego napięcia, potrzebnego do prawidłowej pracy systemów kontroli bezpieczeństwa w Citroenie C5.
Naprawa alternatora (np. wymiana zużytych szczotek na nowe) lub wymiana akumulatora (z zużytego na nowy), albo oczyszczenie zaśniedziałych, luźnych klem, a później dokładne ich zamocowanie, i podładowanie akumulatora, spowodują że alert ESP/ASR przestanie się aktywować (z powodu niedoboru prądu).
Nie wiem jaki jest poziom wiedzy autora,więc zacząłem od najprostszej rzeczy,którą może bez ryzyka wykonać,ale brak odpowiedzi .Ja osobiście spotkałem się ,że klemy były luźne i głupoty zaczął pokazywać... Przeczyszczenie,poprawny montaż i po"naprawie"
Ale o tym myślałem m.in. i zgadzam się z Tobą.
Niektóre rzeczy z czasem człowiekowi robią się oczywiste...
Jeśli robi się coś takiego nagle,może coś bierze dużą ilość prądu po załączeniu(silnik wspomagania,np.zwarcie na komutatorze)ale to przykład... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
zacząłem od najprostszej rzeczy,którą może bez ryzyka wykonać,ale brak odpowiedzi
Bo najprawdopodobniej, tak jak napisałeś, to były luźne/zaśniedziałe klemy, które kolega Karolbrzoza sobie poprawił na akumulatorze, ale zapomniał podziękować za podpowiedź.
radzio77 napisał:
Niektóre rzeczy z czasem człowiekowi robią się oczywiste...
Najważniejsze, że na tutejszym Forum grono doświadczonych mechaników - wiedzą i uwagami - aktywnie wspiera potrzebujących doraźnej pomocy w naprawie swoich aut oraz tych, którzy liczą na garść cennych informacji z zakresu motoryzacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.