Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 20 Wrz 2019, 07:50
Temat postu:

Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730


cześć,
posiadam auto jakieś 2 lata zrobiłem 30 tys. Od jakiegoś czasu mam poślizg sprzęgła między 1 a 2 biegiem.
Ostatnio pokazał się w diagboxie błąd P0730 poślizg sprzęgła. Do tego z 2-3 razy losowo wyskoczył mi gearbox faulty, 3 bieg i tryb serwisowy, po zgaszeniu działa normalnie i błąd trudno odtworzyć.
Zaprowadziłem auto do szczecina do chyba dość renomowanego zakładu, pojeździliśmy z pół godziny z kompem, pan nic wielkiego nie zauważył stwierdził, że konwerter jest ok, że jedynie zmiana 2->3 i odwrotnie wchodzi ciężej niż powinien.
Oglądaliśmy sporo parametrów, temperaturę, ciśnienie, wszystko było bardzo ok.
Dziś rano ma jeszcze sprawdzić jak skrzynia zachowuje się na zimnym i sprawdzą poziom oleju.
Zalecił jak to stwierdził kontrolną wymianę 2 elektrozaworów jeden bodajże od lockupa, drugi chyba od ciśnienia czy tam modulujący.
Czy to ma sens, bo nie wyglądał na przekonanego, a w tym zakładzie wymiana 2 elektrozaworów to 1500 zł.

Ja myślałem, żeby na początek wymienić porządnie olej.
Z drugiej strony on stwierdził, że elektrozawory to 1 i najtańsza rzecz od której należy zacząć.
czy je można jakoś sprawdzić, czytałem gdzieś na forum renault o DP0, że można opór zmierzyć w jakiś tam 2 przypadkach i w ten sposób ustalić czy zawór jest ok.
Dodam, że przebieg to realne 157 tys km.
Pozdrawiam
_________________
Diagbox Berlin


Ostatnio zmieniony przez simsonavo dnia Sro 25 Wrz 2019, 11:45, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Francuz_C8
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 1450
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska
Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Pią 20 Wrz 2019, 08:33
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730


Taniej wyjdzie wymienić olej. Od tego zacznij.
_________________
Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
ZPA www.francuskie.pl
Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Powrót do góry
Piotr Monicar

Dyskutant



Dołączył: 13 Wrz 2019
Posty: 83
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kobylnica/ wielkopolskie
Posiadane auto: C5 break 2.0 16v c5 2.0 hdi scenic 1ph2 1.6 16v megane cabrio 1ph1 1.6.8v Punto 2 fl 1.2 8v premency 1.8 lpg golf II GTI
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 20 Wrz 2019, 09:32
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730


Popieram. Wymiana oleju często pomaga na bolączki automatycznej skrzyni biegów.
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 20 Wrz 2019, 15:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730


dzięki, potrzebowałem się upewnić, że to właściwy tok myślenia.
Olej już zmieniony, jak dokładnie wymieniono nie wiem, dowiem sie przy odbiorze, ale mieli zrobić całkowitą wymianę i koleś chciał coś demontować chyba miskę, żeby miec lepszy dostęp... na razie nie dostałem informacji czy jest lepiej, bo na rozgrzanym koleś problemów nie widzi. W ogóle problem jest mega sporadyczne.
samochód odbiorę w przyszłym tygodniu i napiszę, co zostało zrobione.
1150 zł diagnoza plus wymiana oleju, jeśli to nie pomoże (ja liczę, że pomoże bo jak brudny olej to chyba właśnie może być objaw że losowo jakiś brud czasem podejdzie i zawór się przytka albo nie zadziała jak trzeba).
jak to nie pomoże to za jakiś czas zmienię zawory, ale może już gdzieś indziej, bo ceny mają bajonskie.
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 25 Wrz 2019, 15:00
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730


update dla tych ktorzy napotkaja podobny problem:
Po dynamicznej wymianie oleju biegi wchodza duzo lagodniej, duzo lagodniej tez redukuje, nie ma zadnych objawow szarpania.
Pewne parametry sie tez zmienily, np cisnienie na P wczesniej bylo 3 bary teraz jest 2.7 (powinno byc 2.5-3), takze czas modulacji zaworu.
Temperatura skrzyni podczas dlugiej jazdy spadla o jakies 15-20C, wiec chociazby dlatego warto ta wymiane zrobic.
Za krotko na razie jezdze, zeby byc pewnym na 100% ale mam wrazenie ze spalanie wg komputera troche spadlo (a moja c5 pali duzo, na moje oko 10-20% za duzo).
Natomiast ten rzadki dosc problem wchodzenia w tryb serwisowy i zwiazany z tym blad P0730 pozostal.
Teraz zauwazylem, ze jest to zawsze do 2-3 minut od ruszenia, raz bylo po 10 minutowej rozgrzewce i ponownym ruszeniu, raz po ponownym rozruchu po 2h jazdy. Za 1 razem bylo ewidentnie przy zmianie biegu 2/3 albo 3/4, sprobuje wyciagnac ta informacje z diagboxa.
Za 2 razem 1->2 bieg stukniecie i wskoczyla 3 tryb serwisowy, nie jestem pewien czy owo stukniecie nie bylo spowodowane zmiana z 1 na 3.
Ktos pisal kiedys na forum, ze skrzynia ma prawdopodobnie jakis tryb samotestowania, ktore nastepuje 2-3 minuty po starcie. Wydaje mi sie, ze to moj przypadek, bo jak przejade te 2-3 minuty to moge jechac autostrada czy po miejscie pare godzin i problem nie wystapi.

Bede zapisywal wystapienia bledu, zeby sprawdzic w jakich warunkach blad wystepuje, jaka, predkosc, bieg itd, moze to pomoze postawic lepsza diagnoze.
nie planuje na razie dluzszych podroz, wiec pojezdze w miescie sprawdzajac czestotliwosc wystepowania tego bledu.
byc moze jest to jednak problem tych 2 elektrozaworow, ktore co ktorys raz zawodza. Byc moze starszy pan z zakladu K. w Przeclawiu mial racje, ale zakladu tego nie polecam, ze wzgledu na cene i mala elastycznosc w podejsciu do klienta, bardzo krotka jazde testowa.
Autem zostalo zrobione max 10km, po wymianie oleju juz nikt sie nie przejechal i nie sprawdzil czy blad sie znow pojawia, mimo, ze o to prosilem, ewentualnie mogli to zrobic za 250zl.
Cena samej wymiany oleju ok, ale olej to 3x cena rynkowa + doliczanie 120zl za sprawdzenie poziomu, gdzie olej i tak mial zostac wymieniony, to lekka przesada.
Sama usluga i wiedza mechanika chyba ok, ceny i podejscie do klienta juz nie.
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 25 Wrz 2019, 15:00
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 06 Gru 2019, 14:06
Temat postu:

teamt Do zamknięcia. poniżej rozwiązanie problemu


dla potomnych.
uszkodzenie mechaniczne, elektrozawory nie zostały wymienione (profilaktyczna wymiana mnie nie przekonuje).
Skrzynia została zdemontowana, gruntownie sprawdzona.
wykonano następujące czynności:
1. Polerowanie kosza F3.
2. wymiana kompletu tłokow metalowo-gumowych (tu chyba była główna wina poślizgu sprzęgła na 1 biegu i probklemu ze zmianą na 2.
3. wymiana kosza DRU03.
4. wymiana taśmy hamulca F3.
5. wymiana filtra, uszczelek, simmeringow.

Całość kosztowała mnie worek pieniędzy, ale po naprawie skrzynia pracuje bardzo dobrze.

Konwerter również został ten stary, wg mechanika nie było powodów przypuszczać, że to on jest winien (po rozebraniu skrzyni był w stanie wskazać, który element zawinił).
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 11 Cze 2020, 10:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730


update:
od naprawy zrobione 12 tys kilometrow, jak na razie wszystko ok Smile
Za jakis czas sprawdze profilaktycznie poziom oleju w skrzyni
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 18 Lip 2023, 23:28
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730


Update2:
Od naprawy zrobiłem 80 tys km, zero problemów. Po 65 tys 3 razy wymiana statyczna.
Znaczna różnica w pracy skrzyni przed i po wymianie oleju.
Warsztat kisielniccy w Szczecinie drogi, ale na robocie się znają.
Pozdrawiam
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
TOM68

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 217
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: C5 x7 2.0HDI \'15 AM6
Piwa: 4/1
Wysłany: Pią 21 Lip 2023, 21:03
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730


Dzięki za informacje, przeważnie wszyscy zaczynają temat, ale nie informują jak rozwiązali problem.
_________________
Pamiętaj mechaniku-zawieszenie na max w C5 na podnośniku Smile
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 22 Lip 2023, 08:32
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730


Na początku jak mi szef warsztatu gdzie naprawiali skrzynie powiedział że 150 tys zrobię po naprawie spokojnie pod warunkiem, że będę wymieniał olej co 60 tys to mu nie wierzyłem i myślałem, że sprzedam auto. Teraz wydaje mi się że ma rację.
Co do samej skrzyni, kiepsko że tylko 4 biegi i że skrzynię, która była zaprojektowana do małych aut włożyli do ciężkiego c5 i przy maksymalnym momencie obrotowym dla tej skrzyni.
Czemu padła przy 150 tys? Moje podejrzenie to brak wymian oleju (a jednak w tym aucie ona jest mega obciążona) albo za niski poziom oleju po wymianie (wszystko szczelne, ale po tym jak kupiłem ten samochód było 2/3 stanu oleju)
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Picasso

17 900

2007r.

254 000 km

śląskie

CitroenDS4

49 800

2017r.

108 000 km

małopolskie

CitroenC4 Grand Picasso

13 900

2008r.

173 000 km

łódzkie

CitroenC1

31 900

2020r.

29 800 km

mazowieckie

CitroenC3

55 990

2021r.

20 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System