Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 61 Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 20 Wrz 2019, 07:50
Temat postu:
Citroen c5 x7 2.0 16V, automat AL4 błąd P0730
cześć,
posiadam auto jakieś 2 lata zrobiłem 30 tys. Od jakiegoś czasu mam poślizg sprzęgła między 1 a 2 biegiem.
Ostatnio pokazał się w diagboxie błąd P0730 poślizg sprzęgła. Do tego z 2-3 razy losowo wyskoczył mi gearbox faulty, 3 bieg i tryb serwisowy, po zgaszeniu działa normalnie i błąd trudno odtworzyć.
Zaprowadziłem auto do szczecina do chyba dość renomowanego zakładu, pojeździliśmy z pół godziny z kompem, pan nic wielkiego nie zauważył stwierdził, że konwerter jest ok, że jedynie zmiana 2->3 i odwrotnie wchodzi ciężej niż powinien.
Oglądaliśmy sporo parametrów, temperaturę, ciśnienie, wszystko było bardzo ok.
Dziś rano ma jeszcze sprawdzić jak skrzynia zachowuje się na zimnym i sprawdzą poziom oleju.
Zalecił jak to stwierdził kontrolną wymianę 2 elektrozaworów jeden bodajże od lockupa, drugi chyba od ciśnienia czy tam modulujący.
Czy to ma sens, bo nie wyglądał na przekonanego, a w tym zakładzie wymiana 2 elektrozaworów to 1500 zł.
Ja myślałem, żeby na początek wymienić porządnie olej.
Z drugiej strony on stwierdził, że elektrozawory to 1 i najtańsza rzecz od której należy zacząć.
czy je można jakoś sprawdzić, czytałem gdzieś na forum renault o DP0, że można opór zmierzyć w jakiś tam 2 przypadkach i w ten sposób ustalić czy zawór jest ok.
Dodam, że przebieg to realne 157 tys km.
Pozdrawiam _________________ Diagbox Berlin
Ostatnio zmieniony przez simsonavo dnia Sro 25 Wrz 2019, 11:45, w całości zmieniany 2 razy
dzięki, potrzebowałem się upewnić, że to właściwy tok myślenia.
Olej już zmieniony, jak dokładnie wymieniono nie wiem, dowiem sie przy odbiorze, ale mieli zrobić całkowitą wymianę i koleś chciał coś demontować chyba miskę, żeby miec lepszy dostęp... na razie nie dostałem informacji czy jest lepiej, bo na rozgrzanym koleś problemów nie widzi. W ogóle problem jest mega sporadyczne.
samochód odbiorę w przyszłym tygodniu i napiszę, co zostało zrobione.
1150 zł diagnoza plus wymiana oleju, jeśli to nie pomoże (ja liczę, że pomoże bo jak brudny olej to chyba właśnie może być objaw że losowo jakiś brud czasem podejdzie i zawór się przytka albo nie zadziała jak trzeba).
jak to nie pomoże to za jakiś czas zmienię zawory, ale może już gdzieś indziej, bo ceny mają bajonskie. _________________ Diagbox Berlin
update dla tych ktorzy napotkaja podobny problem:
Po dynamicznej wymianie oleju biegi wchodza duzo lagodniej, duzo lagodniej tez redukuje, nie ma zadnych objawow szarpania.
Pewne parametry sie tez zmienily, np cisnienie na P wczesniej bylo 3 bary teraz jest 2.7 (powinno byc 2.5-3), takze czas modulacji zaworu.
Temperatura skrzyni podczas dlugiej jazdy spadla o jakies 15-20C, wiec chociazby dlatego warto ta wymiane zrobic.
Za krotko na razie jezdze, zeby byc pewnym na 100% ale mam wrazenie ze spalanie wg komputera troche spadlo (a moja c5 pali duzo, na moje oko 10-20% za duzo).
Natomiast ten rzadki dosc problem wchodzenia w tryb serwisowy i zwiazany z tym blad P0730 pozostal.
Teraz zauwazylem, ze jest to zawsze do 2-3 minut od ruszenia, raz bylo po 10 minutowej rozgrzewce i ponownym ruszeniu, raz po ponownym rozruchu po 2h jazdy. Za 1 razem bylo ewidentnie przy zmianie biegu 2/3 albo 3/4, sprobuje wyciagnac ta informacje z diagboxa.
Za 2 razem 1->2 bieg stukniecie i wskoczyla 3 tryb serwisowy, nie jestem pewien czy owo stukniecie nie bylo spowodowane zmiana z 1 na 3.
Ktos pisal kiedys na forum, ze skrzynia ma prawdopodobnie jakis tryb samotestowania, ktore nastepuje 2-3 minuty po starcie. Wydaje mi sie, ze to moj przypadek, bo jak przejade te 2-3 minuty to moge jechac autostrada czy po miejscie pare godzin i problem nie wystapi.
Bede zapisywal wystapienia bledu, zeby sprawdzic w jakich warunkach blad wystepuje, jaka, predkosc, bieg itd, moze to pomoze postawic lepsza diagnoze.
nie planuje na razie dluzszych podroz, wiec pojezdze w miescie sprawdzajac czestotliwosc wystepowania tego bledu.
byc moze jest to jednak problem tych 2 elektrozaworow, ktore co ktorys raz zawodza. Byc moze starszy pan z zakladu K. w Przeclawiu mial racje, ale zakladu tego nie polecam, ze wzgledu na cene i mala elastycznosc w podejsciu do klienta, bardzo krotka jazde testowa.
Autem zostalo zrobione max 10km, po wymianie oleju juz nikt sie nie przejechal i nie sprawdzil czy blad sie znow pojawia, mimo, ze o to prosilem, ewentualnie mogli to zrobic za 250zl.
Cena samej wymiany oleju ok, ale olej to 3x cena rynkowa + doliczanie 120zl za sprawdzenie poziomu, gdzie olej i tak mial zostac wymieniony, to lekka przesada.
Sama usluga i wiedza mechanika chyba ok, ceny i podejscie do klienta juz nie. _________________ Diagbox Berlin
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 61 Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 06 Gru 2019, 14:06
Temat postu:
teamt Do zamknięcia. poniżej rozwiązanie problemu
dla potomnych.
uszkodzenie mechaniczne, elektrozawory nie zostały wymienione (profilaktyczna wymiana mnie nie przekonuje).
Skrzynia została zdemontowana, gruntownie sprawdzona.
wykonano następujące czynności:
1. Polerowanie kosza F3.
2. wymiana kompletu tłokow metalowo-gumowych (tu chyba była główna wina poślizgu sprzęgła na 1 biegu i probklemu ze zmianą na 2.
3. wymiana kosza DRU03.
4. wymiana taśmy hamulca F3.
5. wymiana filtra, uszczelek, simmeringow.
Całość kosztowała mnie worek pieniędzy, ale po naprawie skrzynia pracuje bardzo dobrze.
Konwerter również został ten stary, wg mechanika nie było powodów przypuszczać, że to on jest winien (po rozebraniu skrzyni był w stanie wskazać, który element zawinił). _________________ Diagbox Berlin
update:
od naprawy zrobione 12 tys kilometrow, jak na razie wszystko ok
Za jakis czas sprawdze profilaktycznie poziom oleju w skrzyni _________________ Diagbox Berlin
Update2:
Od naprawy zrobiłem 80 tys km, zero problemów. Po 65 tys 3 razy wymiana statyczna.
Znaczna różnica w pracy skrzyni przed i po wymianie oleju.
Warsztat kisielniccy w Szczecinie drogi, ale na robocie się znają.
Pozdrawiam _________________ Diagbox Berlin
Dzięki za informacje, przeważnie wszyscy zaczynają temat, ale nie informują jak rozwiązali problem. _________________ Pamiętaj mechaniku-zawieszenie na max w C5 na podnośniku
Na początku jak mi szef warsztatu gdzie naprawiali skrzynie powiedział że 150 tys zrobię po naprawie spokojnie pod warunkiem, że będę wymieniał olej co 60 tys to mu nie wierzyłem i myślałem, że sprzedam auto. Teraz wydaje mi się że ma rację.
Co do samej skrzyni, kiepsko że tylko 4 biegi i że skrzynię, która była zaprojektowana do małych aut włożyli do ciężkiego c5 i przy maksymalnym momencie obrotowym dla tej skrzyni.
Czemu padła przy 150 tys? Moje podejrzenie to brak wymian oleju (a jednak w tym aucie ona jest mega obciążona) albo za niski poziom oleju po wymianie (wszystko szczelne, ale po tym jak kupiłem ten samochód było 2/3 stanu oleju) _________________ Diagbox Berlin
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.