Witam,
Będę wymieniał aku w c5 2010 2hdi 160 km kombi.
Czy po wymianie będę musiał coś zaprogramować żeby auto widziało nowy aku? Czy zwykła wymiana wystarczy?
Szukałem podobnych wątków ale nic nie znalazłem.. swoją drogą opcja szukaj jakoś Lipnie działa albo nie wiem jak jej użyć. Podając wymiana akumulatora było dużo wątków ale nic na ten temat ?
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana aku - czy coś trzeba zaprogramowac
Cytat:
Czy po wymianie będę musiał coś zaprogramować żeby auto widziało nowy aku?
Nic programować, a jedynie wpisanie zmiany wartości akumulatora o ile zmieniamy na większy lub mniejszy pojemności akumulatora. A więc, jeśli chcesz się obejść wpisywania to musisz kupić taki sam pojemność akumulatora. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana aku - czy coś trzeba zaprogramowac
Możesz to zrobić w późniejszym terminie o ile nie za dużo jeździsz. Bo zbyt długo zwlekanie można uszkodzić nowy akumulator poprzez: Niedoładowanie lub zbyt duże ładowanie dla mniejszego akumulatora czego w konsekwencji może dojść do rozsadzenia akumulatora. (choć w tym ostatnim rzadko spotykane)
Kiedy nie doładowanie: Jeżeli wartość zapisanego akumulatora mamy przykładowo na 700 Ah, a wstawiamy 720 Ah to jak widać, że naładowanie takiego dużego akumulatora nigdy nie nastąpi do pełnej wartości jakim została wstawiona, bo system widzi jako 700 Ah aniżeli 720 Ah.
Natomiast przeciążenie doładowania akumulatora następuje w odwrotnej kolejności wyżej napisane co może doprowadzić do zniszczenia całkowicie akumulatora niż w przypadku niedoładowania. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C5 ) Wymiana aku - czy coś trzeba zaprogramowac
Jeśli już to w sofcie wpisuje się zmianę pojemności akumulatora czyli np. 75Ah a nie 720Ah (chyba, że to taki w wózku widłowym), Powyżej 75Ah jest dostępny tylko 95Ah, więc lepiej nie zakładać jakiś pośrednich pomiędzy 75-95Ah. Jak się dużo jeździ zimą na krótkich odcinkach to lepiej wyłączyć moduł szacowania akumulatora, bo jak aku jest naładowany to ładuje go w granicach 13V, a potem jest już za późno, aby w pełni go doładować aby uzupełnić bilans energetyczny rozładowanego akumulatora. Z drugiej strony jak się ładuje aku z gniazdka co 2 tygodnie, to trochę tak jak byśmy mieli hybrydę i część jazdy jest na prądzie z gniazdka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.