Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg Posiadane auto: Omega, mb a140
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Kwi 2019, 07:55
Temat postu:
Antipolution folout w 1.8 16v 07 rok.
Witam serdecznie. Pojawił mi sie komunikat antipolution folout i oczywiscie check engin sie pali. Po podpieciu kompa wyskakują takie historie:
Potwierdzone i zachowane kody (mode 3)
Sterownik E8
P0170 korekta dawki paliwa (bank 1 )
P01336 zalezny od producęta
P0172 mieszanka za bogata (bank 1)
Kody bierzace w poprzednim i obecnym cyklu jazdy (mode 7)
Sterownik E8
P0170 korekta dawki paliwa ( bank 1)
Silnik odpala normalnie czasem w komorze silnika rzuci go . nie ma problemu z jazdą nie gasnie. Błędy skasowane po 2 dniach wrócily. Cewka egr sondy lamda przepustnica przeplywomierz katalizator? Wyczytalem ze komunikat ten odpowiadac moze tym podzespołom. Interfejs delphi lexia nie za wiele powiedziala. Czy ktos moze wie oco chodzi?[/img]
Ostatnio zmieniony przez Masterplum dnia Wto 30 Kwi 2019, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Ja mogę dodać,że sonda za katalizatorem wywala błąd catalytic converter fault i mruga kontrolka silnika... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
radzio77, ale z tego linku to inna przyczyna, bo tam problem z cewką i nikt nie pisze mi, że uszkodzona cewka nie wywala błąd i jest to bardzo odczuwalne wypadanie zapłonu niż przy zbyt ubogiej lub bogatej mieszance paliwa.
Najważniejsze to ten błąd: P0172 mieszanka za bogata (bank 1) oraz P0170 korekta dawki paliwa (bank 1 )
Jak sam opis wskazuje: Mieszanka zbyt bogata sterowana silniczkiem krokowym umieszczony w przepustnicy i jej przyczyna to trudne odpalenie silnika oraz szarpanie silnikiem w tym niestabilne obroty silnika przypominającego jakby wypadałoby zapłon lecz cewka nie ma nic tutaj wspólnego, bo musiałby być jeszcze dodatkowy błąd.
Sonda lambda też tutaj nie jest winny, bo odczytuje tym samym błędem które stwierdza zbyt bogata mieszanka czyli: Zbyt duża ilość paliwa lub powietrza przedostaje się do komory spalania, a co nim steruje jak nie silniczek krokowy umieszczony w przepustnicy. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Mieszanka za bogata ,dostaje za dużo paliwa.Silnik krokowy z tego co wiem jest odpowiedzialny za wolne obroty.
Po otwarciu przepustnicy silnika w zasadzie nie ma dużego znaczenia bo całe powietrze potrzebne idzie przez otwartą przepustnicę,a komputer ustala dawkę paliwa na podstawie kąta otwarcia przepustnicy, wartości podciśnienia w kolektorze i temperatury.
http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=8959&postdays=0&postorder=asc&highlight=Antipollution+fault&start=90
Mostek123 czytałeś cały wątek???
Cytat:
Witam, ja walczyłem miesiąc czasu z antipolution system fault (C4 GP 1.8i bez gazu). Auto na wolnych obrotach przygasało albo pracowało bez jakiegoś cylindra. Co mechanik to inna wizja: cewki, czujnik wału, komputer itd. Ostatecznie wszyscy zwalali winę na popychacze. Auto ma zaledwie 91tyś. Nie pozwoliłem na rozbieranie silnika. Trafiłem przypadkiem do elektronika samochodowego, który lubi takie zagadki. Po godzinie stwierdził, że jeden wtryskiwacz przelewa (daje o 1/2 więcej dawki niż powinien). Po wymianie tego jednego wtryskiwacza auto chodzi jak nowo narodzone.
Chciałem kolegę nakierować na całość problemu z tym komunikatem.Czytanie wyrywków czasem nie pomaga zbyt wiele... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Zakladając wtrysk czysto hipotetycznie przelanie dawki moglo by spowodowac p01336 czyli wypadanie zaplonu? I w konsekwencji odczyt z sąd o zbyt bogatej mieszance?
Witam serdecznie. Pojawił mi sie komunikat antipolution folout i oczywiscie check engin sie pali. Po podpieciu kompa wyskakują takie historie:
Potwierdzone i zachowane kody (mode 3)
Sterownik E8
P0170 korekta dawki paliwa (bank 1 )
P01336 zalezny od producęta
P0172 mieszanka za bogata (bank 1)
Kody bierzace w poprzednim i obecnym cyklu jazdy (mode 7)
Sterownik E8
P0170 korekta dawki paliwa ( bank 1)
No właśnie tu wskazałeś ten błąd.
Te wskazania to z delphi? _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Silnik krokowy z tego co wiem jest odpowiedzialny za wolne obroty.
Właśnie, że nie tylko, a mam na przykładzie w Peugeocie które muszę wymienić ten silniczek krokowy, bo raz, że lekkie dodanie pedału przyśpieszenia nic się nie dzieje, ale jak dodam troszkę mocniej zaczyna szarpać i dalej niby jedzie lecz zamuleniem oraz doszło do tego, że wysokie obroty utrzymuje co spróbowałem po wykręceniu jej ruszyć (bo jak spróbuje obrócić to skraca się lub wydłuża w zależności w którą stronę obrócić) co tym samym poprawiło jazdy, ale jej i tak nie naprawisz, bo się zacina i żadne smarowidła, pryskania nic nie pomaga.
Przypomnę, że silniczek krokowy pomaga utrzymać wolne obroty, ale w trakcie jazdy jest również ważny dla prawidłowej mieszanki paliwo-powietrzne, a otwarcie gardzieli w przepustnicy ustala ilość wtryśniętego paliwa poprzez czujnik położenia gardzieli, ale razem wspólnie współpracują co również ważne dla wyższych obrotów silnika. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Witam. U mnie antipolution fault od jakiegoś roku pojawia się i znika. Zazwyczaj błąd pojawia się na niskich obrotach gdy auto stoi lub zaraz po odpaleniu. Czasami traci moc i wchodzi w tryb awaryjny a czasami tylko błąd na wyswietlaczu pokazuje a auto jeździ ok. Na luzie silnik pracuje troch nieregularnie, obroty lekko falują. Wymieniłem świece, cewke, używałem preparatów do czyszenia spalin i nadal nic. Błędy z komputera pojawiły się następujące p1336, p0303 ( błąd na 3 cylindrze o ile się nie myle) , p0326, po ich skasowaniu błąd antypollution znowu się pojawił i tym razem po podpięciu kompa wyskoczył tylko błąd na 4 cylinrdze. Proszę o pomoc jesli ktoś się już z takim przypadkiem spotkał. Zaznacze że auto to c4 picasso 2007 rok 1,8 benzyna bez gazu 250000 km przebiegu, rozrząd i sprzęgło zrobione 25000km temu.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.