Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Berlingo ) 1.6 120km VTI wypadanie zapłonu ale inaczej niż pozostałe



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Berlingo ) Elektronika/Elektryka/komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablito1234

Czytelnik



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): wawa
Posiadane auto: a180
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Sie 2019, 17:37
Temat postu:

1.6 120km VTI wypadanie zapłonu ale inaczej niż pozostałe


Witam
wydaje mi się że mój problem jest inny mimo że podobny do dziesiątków zgłaszanych problemów z wypadaniem zapłonu.

Mam Berlingo z 2012 roku silnik 1.6 120km VTI
Problem oczywiście z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze ale nie tak oczywiste.
Opiszę jak on się pojawia, ogólnie zauważyłem że moje berlingo grzej się bardziej niż jakiś czas temu, od samego początku było zawsze powyżej 90 stopni i wskazówka była ruchom do połowy kolejnej kreski ale teraz potrafi się zagrzać do kolejnej kreski i spada do 90 w zależności czy jazda w korku czy w trasie, o dziwo w korku trzyma w okolicy 90. Ale do sedna, w mieście raczej nie ma problemu dokupi nie zgaszę silnika na chwilę gdy to zrobię po włączeniu poszarpie silnikiem i jak nie wyłączę pojawi się błąd wypadnięcia zapłonu na 3 cylindrze (temp 90-95), jak odczekam 15 min spadnie do 80 stopni, odpali bez problemu i można jeździć po mieście do następnego wyłączenia.
W tarasie jest gorzej, bo jednak temperatura pracy silnika dochodzi do kolejnej kreski za 90 i tak trzyma, 15-30 kilometrów i pojawi się błąd po zaczytaniu trzeci cylinder. Wsumie w pierwszym przypadku jak i drugim jak się pojawi błąd poszarpie i później można jeździć z błędem do momentu jak nie skasuje się, w między czasie mogą wystąpić problemy z nie równą pracą.
Wypadanie zapłonu, błąd przejściowy P1339, wypadanie zapłonu - wpływ katalizatora P1336 cylinder nieokreślony

1) Rozrząd zrobiony przy 100 000, obecnie 135 000 od 5000 tyś problem który w ostatnim czasie zrobił się codziennością, dolałem wody destylowanej ale to raczej zbieg okoliczności
2) wymienione cewki, świece
3) wymieniony silniczek na wałku ssącym
4) skróciłem wymianę oleju z 15000 na 12000 teraz jest świeży

Czy ktoś ma taki przypadek
Moje podejrzenie
a) za wysoka temperatura pracy silnika - może wymiana chłodziwa i termostatu z czujnikiem temperatury pomoże lub pompa dodatkowo, wiadomo jak to działa
b) uszkodzony wtryskiwacz, na zimno jest okej po rozgrzaniu okej jak pracuje ale po wyłączeniu musi się ostudzić - trochę dziwne
c) nagle pojawił się problem w sterowniku - czy to możliwe
d) rozciągnięty łańcuch lub uszkodzone gniazdo któregoś zaworu - czy w przypadku uszkodzonego gniazda było by tak co jakiś czas?
e) wada fabryczna w dużej liczbie (silników) - doszły mnie słuchy że PSA wie o tym ale nic z tym nie robi mimo że wiedzą jak jest, przeważnie pojawia się między 120 000 a 150 000, mało kto wie jak to naprawić, serwisy aso naprawiają a i tak po trzech dniach problem wraca, rozkładają ręce a kasa leci. Może trzeba do gdzieś zgłosić?

Mam nadzieje że zrozumiale opisałem i czekam na ewentualne sugestie.
nie zależnie jaki to jest rodzaj usterki ale związany z wypadaniem zapłonu, jest magik który dożywotnio to naprawia i wie co jest problemem, niestety to kosztuje dobre 4 tys. Jak to jest że ASO nie wie a może wie ?
Powrót do góry
pablito1234

Czytelnik



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): wawa
Posiadane auto: a180
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Wrz 2019, 11:10
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6 120km VTI wypadanie zapłonu ale inaczej niż pozostałe


Witam
naprawdę nikt nie wie co może być przyczyną?

Jak utrzymam temperaturę do 95 stopni po przez nagrzewnicę i ogrzewanie kabiny problemu nie ma można cisnąć samochód
Nie wiem czemu ja w kabinie widzę rzeczywistą temperaturę silnika czy tak powinno być?
Wskazówka temperatury zawsze była ruchoma od 90 do 95 a gdy zaczął się problem to zakres przesunął się w górę od 95 do 100 stopni i zostaje już na 100, jeżeli chwile pochodzi zaczyna się problem. Termostat puszcza w okolicy 105 stopni nagrzeje się połowa chłodnicy zaczyna wibrować silnik i błąd.
Dlaczego temperatura nie stoi na 90 jak w większości samochodów?
Czy można przeprogramować ecu by otwierał termostat już przy 92 stopniach i załączał wentylator przy 95?

Do tej pory wymieniłem
Cewki i świece, silnik sterujący jednak jak się okazało na wałku wydechowym, świeży olej i filtr, termostat jak się okazało miałem stary z dodatkowym czujnikiem w odpowietrzeniu, wtryskiwacze, pompa wody sprawna


Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Berlingo ) Elektronika/Elektryka/komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Berlingo »

Opinie o samochodach Citroen Berlingo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Elektronika/Elektryka/komunikaty.


CitroenC5

17 900

2012r.

323 000 km

wielkopolskie

CitroenC3 Aircross

69 900

2021r.

55 000 km

wielkopolskie

CitroenC3

9 990

2005r.

153 580 km

pomorskie

CitroenBerlingo

36 900

2015r.

197 620 km

mazowieckie

CitroenBerlingo

12 999

2007r.

201 000 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System