Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Berlingo ) 1.6 120km VTI wypadanie zapłonu ale inaczej niż pozostałe



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Berlingo ) Elektronika/Elektryka/komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablito1234

Czytelnik



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): wawa
Posiadane auto: a180
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Sie 2019, 17:37
Temat postu:

1.6 120km VTI wypadanie zapłonu ale inaczej niż pozostałe


Witam
wydaje mi się że mój problem jest inny mimo że podobny do dziesiątków zgłaszanych problemów z wypadaniem zapłonu.

Mam Berlingo z 2012 roku silnik 1.6 120km VTI
Problem oczywiście z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze ale nie tak oczywiste.
Opiszę jak on się pojawia, ogólnie zauważyłem że moje berlingo grzej się bardziej niż jakiś czas temu, od samego początku było zawsze powyżej 90 stopni i wskazówka była ruchom do połowy kolejnej kreski ale teraz potrafi się zagrzać do kolejnej kreski i spada do 90 w zależności czy jazda w korku czy w trasie, o dziwo w korku trzyma w okolicy 90. Ale do sedna, w mieście raczej nie ma problemu dokupi nie zgaszę silnika na chwilę gdy to zrobię po włączeniu poszarpie silnikiem i jak nie wyłączę pojawi się błąd wypadnięcia zapłonu na 3 cylindrze (temp 90-95), jak odczekam 15 min spadnie do 80 stopni, odpali bez problemu i można jeździć po mieście do następnego wyłączenia.
W tarasie jest gorzej, bo jednak temperatura pracy silnika dochodzi do kolejnej kreski za 90 i tak trzyma, 15-30 kilometrów i pojawi się błąd po zaczytaniu trzeci cylinder. Wsumie w pierwszym przypadku jak i drugim jak się pojawi błąd poszarpie i później można jeździć z błędem do momentu jak nie skasuje się, w między czasie mogą wystąpić problemy z nie równą pracą.
Wypadanie zapłonu, błąd przejściowy P1339, wypadanie zapłonu - wpływ katalizatora P1336 cylinder nieokreślony

1) Rozrząd zrobiony przy 100 000, obecnie 135 000 od 5000 tyś problem który w ostatnim czasie zrobił się codziennością, dolałem wody destylowanej ale to raczej zbieg okoliczności
2) wymienione cewki, świece
3) wymieniony silniczek na wałku ssącym
4) skróciłem wymianę oleju z 15000 na 12000 teraz jest świeży

Czy ktoś ma taki przypadek
Moje podejrzenie
a) za wysoka temperatura pracy silnika - może wymiana chłodziwa i termostatu z czujnikiem temperatury pomoże lub pompa dodatkowo, wiadomo jak to działa
b) uszkodzony wtryskiwacz, na zimno jest okej po rozgrzaniu okej jak pracuje ale po wyłączeniu musi się ostudzić - trochę dziwne
c) nagle pojawił się problem w sterowniku - czy to możliwe
d) rozciągnięty łańcuch lub uszkodzone gniazdo któregoś zaworu - czy w przypadku uszkodzonego gniazda było by tak co jakiś czas?
e) wada fabryczna w dużej liczbie (silników) - doszły mnie słuchy że PSA wie o tym ale nic z tym nie robi mimo że wiedzą jak jest, przeważnie pojawia się między 120 000 a 150 000, mało kto wie jak to naprawić, serwisy aso naprawiają a i tak po trzech dniach problem wraca, rozkładają ręce a kasa leci. Może trzeba do gdzieś zgłosić?

Mam nadzieje że zrozumiale opisałem i czekam na ewentualne sugestie.
nie zależnie jaki to jest rodzaj usterki ale związany z wypadaniem zapłonu, jest magik który dożywotnio to naprawia i wie co jest problemem, niestety to kosztuje dobre 4 tys. Jak to jest że ASO nie wie a może wie ?
Powrót do góry
pablito1234

Czytelnik



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): wawa
Posiadane auto: a180
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Wrz 2019, 11:10
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6 120km VTI wypadanie zapłonu ale inaczej niż pozostałe


Witam
naprawdę nikt nie wie co może być przyczyną?

Jak utrzymam temperaturę do 95 stopni po przez nagrzewnicę i ogrzewanie kabiny problemu nie ma można cisnąć samochód
Nie wiem czemu ja w kabinie widzę rzeczywistą temperaturę silnika czy tak powinno być?
Wskazówka temperatury zawsze była ruchoma od 90 do 95 a gdy zaczął się problem to zakres przesunął się w górę od 95 do 100 stopni i zostaje już na 100, jeżeli chwile pochodzi zaczyna się problem. Termostat puszcza w okolicy 105 stopni nagrzeje się połowa chłodnicy zaczyna wibrować silnik i błąd.
Dlaczego temperatura nie stoi na 90 jak w większości samochodów?
Czy można przeprogramować ecu by otwierał termostat już przy 92 stopniach i załączał wentylator przy 95?

Do tej pory wymieniłem
Cewki i świece, silnik sterujący jednak jak się okazało na wałku wydechowym, świeży olej i filtr, termostat jak się okazało miałem stary z dodatkowym czujnikiem w odpowietrzeniu, wtryskiwacze, pompa wody sprawna


Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Berlingo ) Elektronika/Elektryka/komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Berlingo »

Opinie o samochodach Citroen Berlingo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Elektronika/Elektryka/komunikaty.


CitroenC1

19 900

2011r.

100 227 km

śląskie

CitroenBerlingo

65 900

2019r.

106 000 km

mazowieckie

CitroenC3 Aircross

47 900

2017r.

152 000 km

mazowieckie

CitroenDS5

49 700

2014r.

185 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Picasso

43 900

2014r.

164 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System