Re: ( Citroen C5 ) C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
O ile dobrze pamiętam to średnie zużycie oleju przy tym silniku podane przez producenta to 0.5l/1000km. _________________ Jak umiesz to postaw piwo. Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Diagbox na stanie.
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Pią 11 Paź 2019, 22:42
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
Cytat:
silnik bierze mi 3 L oleju na 14 tyś km
czasem mówią kto bogatemu zabroni
trochę już pisałem o tym wynalazku niemiecko -francuskim -a zasadami eksploatacji tegoż - rozłożyli ekonomiści lub marketingowcy ?
podejrzewam przytarcie w cylindrach , poczytaj o sterowaniu pompą cieczy i termostacie
ale jakby zmierzyć kompresję i zajrzeć do cylindrów to może sie okazać czy uda się coś z tego jeszcze uratować -
czy szukać innego?
-inny kupować tylko z gwarancja - jakby się trafił jeszcze gorszy
Re: C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
chovans napisał:
silnik bierze mi 3 L oleju na 14 tyś km.
Kolego chovans, czy silnik zaczyna brać olej - licząc tak jak podałeś - od ostatniej wymiany, czy od czasu zakupu nowego Citroena C5?
chovans napisał:
Leję Total 5W30 zgodnie z instrukcją
Dla silników 1,6 THP niektórzy producenci marek zalecają nawet olej syntetyczny o oznaczeniu 0W-40.
chovans napisał:
Mam instalację gazową.
Spotkałem się z opinią, że w przypadku Citroena C5 z instalacją gazową sugeruje się znaczne skrócenie przebiegu pomiędzy wymianami oleju silnikowego.
chovans napisał:
Czy to dużo?
W sieci można przeczytać o silnikach 1,6 THP, że poziom zużycia oleju silnikowego zależy od egzemplarza (można trafić na silnik nie palący oleju, ale trafiają się jednostki biorące od nowości po litrze na każde przejechane dwa i pół tysiąca kilometrów).
W silnikach 1,6 THP bardzo trzeba pilnować poziomu oleju, ponieważ jazda ze zbyt niskim poziomem oleju w krótkim czasie spowoduje uszkodzenie panewek co doprowadzi do konieczności remontu silnika.
chovans napisał:
A jest sens coś z tym robić, czy dolewać i jeździć?
Decyzja zależy wyłącznie od właściciela Citroena C5.
chovans napisał:
A jak robić co co z tym robić?
Ja sprawdził bym - dla własnej wiedzy - stopień sprężania na każdym z cylindrów, w celu porównania aktualnego stanu z danymi fabrycznymi.
chovans napisał:
Czy zmienić na inny olej?
Zmiana oleju na inny olej (pewnie gęściejszy) dla systemu turbodoładowanego to według mnie błąd.
W przypadku silników wolnossących, które też występują pod oznaczeniem 1,6 THP, jest to pewne rozwiązanie, które można nazwać "przeciągnięciem w czasie tego co nieuniknione".
Re: ( Citroen C5 ) C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
Cytat:
silnik bierze mi 3 L oleju na 14 tyś km
Zdecydowanie dużo i przyjrzałbym się bardziej czy z odmy nie wywala oleju bądź od turbiny.
Jeżeli z odmy są dużej ilości śladów oleju to oznacza, że głowica do naprawy po stronie uszczelniaczy, bo przez jej nieszczelność olej wywala górą.
Cytat:
stopień sprężania na każdym z cylindrów
Niekoniecznie musi być przez słabe pierścieni na cylindrach i nawet znaczna różnica nie pobierze tyle oleju co przez uszkodzeń uszczelniaczy na zaworach, na którym uszczelniacze po kilku przebiegach zaczynają twardnieć i tym samym traci swoje uszczelnienie. (częsty przypadek)
Pytanie tylko jaki przebieg auta i jeżeli blisko 200 tys to z pewnością głowica do naprawy. Naprawy głowicy nie musi zawsze być uszkodzona uszczelka, bo do tego jest jeszcze jest w głowicy prowadnice, uszczelniacze i jej użycie ma duże znaczenie zwłaszcza kiedy występuje duży pobór oleju i nie szukałbym przyczyny w stopniu sprężania w cylindrach, bo to rzadkość przy takim przebiegu auta i raczej byłby znaczny spadek mocy o czym tego nie wspomniano. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Sob 12 Paź 2019, 21:04
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
Cytat:
Cytat:
stopień sprężania na każdym z cylindrów
Niekoniecznie musi być przez słabe pierścieni na cylindrach i nawet znaczna różnica nie pobierze tyle oleju co przez uszkodzeń uszczelniaczy na zaworach, na którym uszczelniacze po kilku przebiegach zaczynają twardnieć i tym samym traci swoje uszczelnienie. (częsty przypadek)
Pytanie tylko jaki przebieg auta i jeżeli blisko 200 tys to z pewnością głowica do naprawy. Naprawy głowicy nie musi zawsze być uszkodzona uszczelka, bo do tego jest jeszcze jest w głowicy prowadnice, uszczelniacze i jej użycie ma duże znaczenie zwłaszcza kiedy występuje duży pobór oleju i nie szukałbym przyczyny w stopniu sprężania w cylindrach, bo to rzadkość przy takim przebiegu auta i raczej byłby znaczny spadek mocy o czym tego nie wspomniano.
Kolego Mostek dziwna teoria i raczej teoria ;
żeby takie ilości oleju przepuścić przez nieszczelne uszczelniacze prowadnic to musiał by to być silnik 8-10 cylindrowy,
nie wiem czy wiesz że w tym silniku jest wtrysk bezpośredni -i z oleju w kolektorze tworzą się spore ilości nagaru -tak że prowadnice są " nadbudowane ", ale żeby ten olej się tam dostał to musi go wdmuchać najpierw spod tłoka do komory spalania, nagar narasta też na zaworach i może utrudniać domykanie poszczególnych zaworów
jeśli silnik chodzi na gazie to temp. spalania jest jeszcze wyższa i skłonnośc do nagaru , ale ...i do przegrzania jest silnika jest dużo większa - od nadmiernej temperatury przyciera tłoki i zarysowuje gładz cylindrów ,
albo zapieka pierścienie ;
niestety możliwości zgromadzenia części słabe, a koszt zakupu częsci do remontu tego silnika bywa przewrotny
Re: ( Citroen C5 ) C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
Cytat:
dziwna teoria i raczej teoria
Ale prawdziwa.
Cytat:
żeby takie ilości oleju przepuścić przez nieszczelne uszczelniacze prowadnic
Widać, że praktyki to kolego dociekliwy nie miałeś jak i do czynienia. Za to proponuję Tobie zdjąć pokrywę i w ten sposób celowo uszkodzić uszczelniacze to sam się przekonać ile oleju Ci zerżnie, bo ja sam osobiście miałem z tym do czynienia (wielokrotnie), gdzie zamiast normalnie uszczelniacze być na swoim miejscu bądź twarde uszczelniacze z powodowane zużycia powodowały nadmierne zużycia oleju w tym i lekkie kopcenie z rury wydechowej.
Kolego dociekliwy, dużo silników rozbieram w tym naprawy i uwierz mi, że przy takim przebiegu to nie doszukiwałbym się słabej kompresji podczas pobieranie oleju, bo jej naprawdę nie znajdziesz, chyba, że naprawdę auto ma duży przebieg niż opisuje się czyli, musiałby mieć około 500 tys żeby silnik miało słabej kompresji na cylindrach.
Natomiast jak dotąd podczas pobierania oleju pomagało naprawy samej głowicy i wymiany uszczelniaczy na inne niż fabryczny mający kolor uszczelniaczy.
Ps.
dociekliwy, jeśli nie wierzysz to spróbuj zrobić jak wyżej napisałem. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Nie 13 Paź 2019, 19:55
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
Cytat:
to proponuję Tobie zdjąć pokrywę i w ten sposób celowo uszkodzić uszczelniacze to sam się przekonać ile oleju Ci zerżnie, bo ja sam osobiście miałem z tym do czynienia (wielokrotnie),
kolego Mostek -ja nie będę żadnych silników demolował -ja je usprawniałem , parę kapitalek dawnych silników zrobiłem -
pózniej pare lat "majstrowania " i odpowiedzialności za poczynania innych ...minęło trochę lat ...
i dalej jestem przekonany że aby tak paliło olej - (jeśli nie ma wycieków ) to musi być silny przedmuch do skrzynii korbowej przy tłokach
Cytat:
chyba, że naprawdę auto ma duży przebieg niż opisuje się czyli, musiałby mieć około 500 tys żeby silnik miało słabej kompresji na cylindrach.
- kolego Mostek to nie jest silnik Merca, BMW ,Volvo ,czy PSA z lat 90tych -
czy w silnikach VW/Audi TSI żłopiących olej litrami też klientom wymieniasz same uszczelniacze ????
to niestety silnik 1,6 THP który z założenia miał być dobry - gdyby był z porządnych materiałów , miał wymieniany olej co 12 tys/12 m-cy i jakby osprzet sterujący chłodzeniem był niezawodny
-dawniej takie testy silników producent robił na koszt koncernu nie przerzucając tego na póżniejszych klientów
ps
Mostek -nie mam parcia na szkło, ani na klawiaturę , coś o tym silniku pisałem znając perturbacje serwisowe takiego C5 1,6 THP mojego przyjaciela - najpierw kłopoty przy 50 tys rozrzad , pompa wys ciśn. itp , aż po rozerwanie przewodu płynu chodz. na autostradzie- w aucie 5 czy 6 letnim i przebiegu ok 70 tyskm - auto jezdziło tylko na austriackiej benz. 98okt -
Ostatnio zmieniony przez dociekliwy dnia Nie 13 Paź 2019, 20:06, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 13 Paź 2019, 20:04
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
Dolewaj i jeździj, zużycie jest jeszcze do akceptacji, wpakować sie w remont nie problem a jak ma brać litr czy dwa mniej a wydasz 2 tysiace to ile oleju za to kupisz i ile KM zrobisz... _________________ Prosze pytać na pw.
Re: ( Citroen C5 ) C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
Cytat:
że aby tak paliło olej - (jeśli nie ma wycieków ) to musi być silny przedmuch do skrzynii korbowej przy tłokach
Wiesz, że przy słabej kompresji na cylindrach to nie byłoby możliwości aby silnik nie miał wycieku, bo raz, całe ciśnienie idące do dolnej części silnika olejowej co nie muszę tego wyjaśniać co następuje czyli, rozszczelnienie całego silnika więc o jej szczelności przy takiej usterce nie byłoby mowy aby nie miał wycieku. Nawet słabe kompresje na cylindrach silnika które przy takiej ilości oleju pobiera którędy? (możesz wyjaśnić) Z kolei do czego służą uszczelniacze na zaworach też może wyjaśnić skoro naprawiałeś? (A może o tym nie wiedziałeś)
Cytat:
to niestety silnik 1,6 THP który z założenia miał być dobry
Myślisz, że ma lepsze lub gorsze uszczelniacze od starszych aut? Bo śmiem stwierdzić, że niczym się różnią i różnica może być tylko mniejsze lub większe uszczelniacze.
A do tego przydatny link:
https://motointegrator.com/pl/pl/uslugi/108-wymiana-uszczelniaczy-zaworowychTeż teoria, bo tylko ja jeden o tym.
To tyle w temacie i mam nadzieję, że kolega chovans wystarczająco dostał dużo informacji o swojej przyczyny w aucie _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
ABDANK
Auto mam 2 lata, ale jeździłem mało. Przy 200 tyś założyłem gaz i jeżdżąc więcej zwróciłem uwagę na zużycie oleju. w tej chwili mam przebieg 215 tyś km
Re: C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
chovans napisał:
ABDANK
Auto mam 2 lata, ale jeździłem mało.
Kolego chovans, na podstawie zamieszczonych przez Ciebie informacji, wszystkie porady - których udzielili Tobie uczestnicy dyskusji w temacie - mają swoje uzasadnienie, i dodatkowo są poparte doświadczeniem zdobytym przez mechaników przy serwisowaniu i remontach silników.
chovans napisał:
Przy 200 tyś założyłem gaz i jeżdżąc więcej zwróciłem uwagę na zużycie oleju.
Zastanawiam się nad tym, co skłoniło Ciebie to tego, aby mając benzynowy z wtryskiwaczami, wysilony, silnik turbodoładowany 1,6 THP z przebiegiem dwustu tysięcy kilometrów, zdecydować się na zamontowanie "w ciemno" instalacji LPG (bez uprzedniego sprawdzenia kondycji silnika, którego jednym z podstawowych wyznaczników jest test stopnia sprężania na każdym z cylindrów).
chovans napisał:
w tej chwili mam przebieg 215 tyś km
Kolego chovans, spróbuj doczytać między wierszami informacje jakie otrzymałeś dotychczas od kolegów i ode mnie.
Musisz podjąć samodzielnie decyzję dotyczącą wyboru pomiędzy: zostawić jak jest a naprawiać.
PS.
Jako użytkownik Citroena C5 1,6 HDi (silnik wysokoprężny Common Rail), tematem kolegi chovans zainteresowałem się, ponieważ kilka lat temu jeździłem autem z silnikiem benzynowym wolnossącym - stąd mój dopisek wyżej o występowaniu odmiany silnika 1,6 THP w wersji wolnossącej , gdzie powinno być 1,6 VTi - i pomimo zrobienia na benzyniaku ponad trzystu tysięcy kilometrów przebiegu, nie zdecydowałem się na zamontowanie instalacji gazowej. Zmieniałem olej 0W-40 co piętnaście tysięcy kilometrów, do tego filtry, rozrząd co sześćdziesiąt tysięcy kilometrów, i silnik od nowości do dnia sprzedaży nie palił oleju.
Jak ktoś zapyta, dlaczego nie zdecydowałem się na gaz odpowiem, ponieważ to tuning silnika.
A co do przypadku benzynowych silników z wtryskiem dodam, tuning na bardzo zaawansowanym poziomie.
Re: ( Citroen C5 ) C5 1.6 THP LPG bierze 3 litry oleju na 14 tyś km
ADBANK
Poprawka, auto przy przebiegu 80 tys km miało wymieniony silnik (znana usterka z rozrządem tego silnika) czyli defakto gaz założony przy przebiegu 120 tyś km.
Pytanie zasadnicze, czy w moim przypadku zmiana na 0W40 może dac jakieś korzyści?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.