Witam. Posiadam auto Citroen C5 2.0Hdi 103kW z 2009 roku i od pewnego czasu mam problem z odpalaniem silnika. Zdarza sie to raz na jakis czas, nie ma reguly, ale chodzi o to, ze odpala i od razu gasnie, nie reagujac na pedal gazu i czasem musze go tak z 10 razy odpalic az zaskoczy i trzymac go chwile na gazie i potem jest ok. Niekiedy przez 2 tygodnie nie ma problemu z odpalaniem, czlowiek mysli ze juz jest dobrze i nagle znow odpala i gasnie. Zdarzylo sie tez czasem, ze zgasl mi na skrzyzowaniu na wolnych obrotach. Ma ktos pomysl co to moze byc?
odpala i od razu gasnie, nie reagujac na pedal gazu i czasem musze go tak z 10 razy odpalic az zaskoczy i trzymac go chwile na gazie i potem jest ok.
To może być niedrożność filtra paliwa, a nawet poważniejsza awaria, która mogła powstać na odcinku od zbiornika paliwa aż do końcówek wtryskiwaczy.
Odpowiedź być może jest ukryta w pytaniu: jak często był wymieniany filtr paliwa w Twoim Citroenie C5?
Kupilem go pol roku temu i sprzedawca zapewnial, ze jest po serwisie olejowym i filtrow. Przejechalem nim jak do tej pory niecale 20tysiecy kilometrow, ale przyznam szczerze, ze auto mialo pare ukrytych wad z ktorymi musialem sie borykac, wiec zaczynam watpic czy ten serwis filtrow to nie byla kolejna sciema.
Kupilem go pol roku temu i sprzedawca zapewnial, ze jest po serwisie olejowym i filtrow. Przejechalem nim jak do tej pory niecale 20tysiecy kilometrow
Po takim przebiegu, i w tej sytuacji, z czystym sumieniem można zrobić wymianę starego filtra paliwowego na nowy i koniecznie sprawdzić w jakim stary filtr jest stanie (dokładnie obejrzyj materiał w zakładkach wkładu filtrującego).
Kupilem go pol roku temu i sprzedawca zapewnial, ze jest po serwisie olejowym i filtrow. Przejechalem nim jak do tej pory niecale 20tysiecy kilometrow
Po takim przebiegu, i w tej sytuacji, z czystym sumieniem można zrobić wymianę starego filtra paliwowego na nowy i koniecznie sprawdzić w jakim stary filtr jest stanie (dokładnie obejrzyj materiał w zakładkach wkładu filtrującego).
Dam go do mechanika na kompletny serwis filtrow i oleju, bo i tak mnie niedlugo czeka wymiana, wiec raczej nie sprawdze, ale poprosze mechanika zeby zwrocil uwage w jakim jest stanie.
Niedawno robilem klimatyzacje to mial robiona diagnostyke komputerowa i mechanik powiedzial, ze nie ma zadnych bledow jedynie cos ze swieca zarowa, ale mysle ze to nie bedzie tego przyczyna, bo odpala za kazdym razem tylko ze gasnie.
Mam tylko nadzieje, ze nie kupilem skarbonki bez dna, bo juz w ciagu pol roku eksploatacji wydalem na niego wiecej niz na moje poprzednie auto przez ponad dwa lata.
Z tą świecą to też bym tego nie bagatelizował. Może ona w tym momencie nie jest sprawcą tego ze silnik gaśnie, ale przy niskich temperaturach zaczną pojawiać się problemy. Dodatkowo taka przepalona swieca jeśli długo nie grzeje, może stawiać większe problemy przy jej wykręceniu przy wymianie. Dostęp do nich w silniku 2,0 hdi jest dość ciężki. Silniki diesla „współczesne” aby żyły długo i szczęśliwie wymagają bardzo skrupulatnych przeglądów. Wiec trzeba na czas wymieniać olej i wszystkie filtry.
Może być zapowietrzający się układ paliwowy, niestety ale typowy problem w tych silnikach. A może być jakiś inny problem, ale to już musisz diagnozować najlepiej dedykowanym oprogramowaniem czyli Diagboxem.
I nie sprawdzenie błędów, ale pomiar parametrów np podczas rozruchu.
Witam, prawdopodobnie jednak problemem gasniecia i odpalania okazal sie rozrzad, ktory przeskoczyl o jeden zabek, na szczescie w te strone gdzie nie poszlo po zaworach i tlokach, a komputer staral sie korygowac to dawka powietrza i paliwa. Tak samo po wymianie zniklo dlawienie i szarpanie przy lekko wcisnietym gazie w okolicach 2tysiecy obrotow.
To że rozrząd sam przeskoczył wydaje mi się że nie jest możliwe. Każdy pasek jest tak dopasowany, że nawet jeśli rolka napinająca się trochę poluzuje i tak powinien pozostać na swoim miejscu. Aby pasek przeskoczył o jeden ząbek to musiałby się chyba wydłużyć. Jeśli jest jednak przesunięty faktycznie o jeden ząbek, to skłaniałbym się do stwierdzenia że ktoś kto go wcześniej wymieniał, źle ustawił sobie blokady i tym samym źle założył pasek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.