Rozpiska kostki panelu szyb 6 PIN - prośba o pomoc!
Szanowni Koledzy.
Proszę o pomoc w następującym temacie:
potrzebuję rozpiskę podłączenia panelu szyb w drzwiach kierowcy w samochodzie Citroen C4 HB 2005 rok - wersja z 2 elektrycznymi szybami (tylko przód). Numer panelu 6554HE czyli inaczej 9651464277
Ktoś obciął w posiadanym przeze mnie aucie kostkę (!) i nie mam pojęcia który kabel do którego pinu szedł.
Piny w panelu są ponumerowane 1-6, natomiast posiadane przeze mnie kable wiązki mają kolory:
biały, szary, różowy, pomarańczowy, fioletowy oraz zielony
Może ktoś z Kolegów użytkuje Citroena C4 z takim panelem i poratuje rozpisaniem który kolor do którego PINu ma iść?
Mogę ci podać numerację przewodów, niestety nie mam kolorów, ale to powinno ci pomóc.
Jak podłączysz zasilanie to wtedy możesz bez obaw próbować podłączyć resztę, jest to sterowane masą.
Pyotrek.
Dziękuję bardzo za te informacje. Na pewno będą one pomocne.
Zobaczę czy dam radę wg tego ogarnąć temat. Na pewno dam znać.
Jeśli ktoś jednak podrzuci rozpiskę z kolorami, zaoszczędzi mój czas
Moskal79
Serio z tego schematu można wyczytać jaki kolor kabla wchodzi do 6-pinowego wtyku panelu szyb w C4 ?
Patrzę i nic z tego nie wyczytuję. Jakby nie było całości.
Tak naprawdę kolory przewodów nie są potrzebne. Zresztą w różnych modelach aut mogą się różnić.
Musisz namierzyć wtyczkę w serwomechaniźmie (silniczek przy podnoszeniu szyby) i podłączyć odpowiednio przewody do sterownika szyb. Zgodnie ze schematem:
Mój dziadek powiadał: 3 razy pomyśl, 1 raz zrób.
Dlatego chciałbym jeszcze coś z Wami omówić.
Kolega Pyotrek rozpisał podłączenie wtyku w panelu szyb (6-pinowe) tak:
1 - "sterowanie lusterek" (jak pisał kolega wyżej - czyli gdzie ?)
2 - "zasilanie +12V" (jak pisał kolega wyżej - czyli gdzie ?)
3 - do pinu 16 serwomechanizmu
4 - do pinu 3 serwomechanizmu
5 - do pinu 17 serwomechanizmu
6 - do pinu 11 serwomechanizmu
O ile rozumiem jak podejść do odnalezienia połączenia pinów 3-6, o tyle 1-2 nie do końca rozumiem. Możemy wspólnie spróbować rozwiać moją wątpliwość?
Bierzesz miernik, ustawiasz na pomiar napięcia do 20V, czarnym przewód podłączasz do masy, (na drzwiach, przy stacyjce itp) czerwonym dotykasz po kolei do przewodów i sprawdzasz gdzie jest 12V. Musisz to robić przy włączonych światłach aby było zasilanie.
Jak znajdziesz ten plusowy to go zaznaczasz izolujesz.
Potem podłączasz się do masy zwykłym przewodem, może być miernikiem ustawionym na ampery A i dotykasz po kolej do przewodów (oprócz tego z plusem !!!) i sprawdzasz co się dzieje, powinna się zacząć opuszczać szyba, lub będzie słychać klikanie zabezpieczenia w drzwiach, tak samo powinno się zacząć regulować lusterko.
Jeśli na którymś przewodzie nie będzie reakcji to będzie to albo masa albo wybór lusterka.
Teraz zwierasz jeden z tych przewodów z np opuszczaniem szyby i jak nie zadziała to wybór lusterka, jak zadziała to jest to masa.
Pyotrek.
Rozpisałeś to genialnie. Nie jestem totalnym laikiem w elektryce/elektronice, ale wolę wyłożone wszystko wprost niż kombinacje bez pewności.
Teraz konkrety: wynik moich dzisiejszych działań jest połowicznie zadowalający.
Otóż dotarł do mnie prawidłowy panel (6554HE , inaczej 9651464277). Sprawdziłem kostkę (podlutowaną wg tego co zastałem w aucie po jego zakupie). Okazało się, że sterowanie szyb i masa były na swoim miejscu. Niestety poprzedni Janusz autoelektryki podłączył zasilanie +12V pod pin 1 zamiast pod pin 2. To wyjaśnia fakt spalenia w drugim panelu rezystora w okolicy przełącznika wyboru lusterka.
Aktualnie szyby działają dużo lepiej (stopień pierwszy opuszcza/podnosi o kawałek, stopień drugi opuszcza/podnosi szybę do końca), co nie działo się na poprzednim panelu. I nie zacinają się przy podnoszeniu/opuszczaniu.
Niestety sterowanie lusterek nie działa. Oczywiście próbowałem zamiany przewodów pin 1 / pin 3. Zero zmiany.
Pyotrek
Dziękuję za odpowiedź. Jeszcze nie dałem rady sprawdzić z braku czasu.
Pytanie jest takie: spalić mogła się ścieżka lub rezystor, ale w czym?
Pozdrawiam
Słowem wyjaśnienia: mam nadzieję, że nie myślimy o samym panelu.
Posiadam aktualnie 3 panele sterowania szyb.
Panel nr 1 - ten, który był w aucie po jego kupieniu, do którego były polutowane kabelki (nie był to panel 6554HE) przylutowany był kabelek z 12V do pinu 1. Działały szyby, lusterka nie.
Panel nr 2 - też nie był to panel 6554HE. Zakupiłem wtyczkę, obciąłem kable, polutowałem do wtyku zgodnie z tym, co zastałem w aucie, jeszcze przed napisaniem postu-zapytania na forum. Panel ten spalił się po podłączeniu (normalnie poszedł dymek, wewnątrz widać przypalony rezystor). Działały szyby, lusterka nie.
Panel nr 3 - zamówiłem na znanym portalu panel 6554HE, ale przed podłączeniem go napisałem post z pytaniem do Was jak to podłączyć. Dostałem super wyjaśnienie od kolegi Pyotrek. Sprawdziłem kable, polutowałem poprawnie kostkę, czyli +12V do pinu 2. Podłączyłem. Nic się nie spaliło w tym panelu. Działa sterowanie szybami. Sterowanie lusterek nie działa wcale. Nawet częściowo.
Mam nadzieję, że teraz moja sytuacja jest jaśniejsza oraz sensowniejsze jest pytanie: co mogło się spalić dalej, jeśli nie panel (zakładam, że kupiony przeze mnie używany 6554HE jest sprawny - wg sprzedającego na 100%).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.