wywala mi na jałowym oil low pressure. Od razu pika jak się odpali auto, a podczas jazdy znika, wystarczy wyrzucić na luz i znowu błąd. Wycieków na pierwszy rzut oka nie widać. Czy może być taka sytuacja, że trzeba więcej pojeździć (choć nigdy tak nie miałem), przejechałem ze 2-2,5km na test. Filtr i olej ten co zawsze.
A może to czujnik padł? Gdzie go znaleźć w tym silniku?
Wystarczy dodać na jałowym do 1,1-1,2k obrotów i błąd też znika z miejsca.
Nowy filtr ma ok. 3,5mm wysokości więcej niż poprzedni. Oba te same, oba ori (purfluxy).
Niestety nie mam kompa do Lexi pod ręką aktualnie :/
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 21 Lip 2019, 20:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Oil low pressure na jałowym po wymianie filtra i oleju.
pontiac napisał:
Witam
Mierzyłeś ciśnienie oleju w układzie smarowania silnika ?
Na ten moment zrobiłem tyle:
1) wlałem poprzedni olej (który nie był jeszcze stary), bo może dostałem podróbkę Totala - bez zmian
2) wsadziłem stary filtr - bez zmian (nowy filtr ma koło 70,7mm wysokości, co ciekawe dane techniczne mówią o 69mm)
Da się zmierzyć ciśnienie oleju samodzielnie (lexia?) czy trzeba jechać na manometr?
Dołączył: 15 Lip 2019 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Jeep Cherokee xj 1989, Citroen C4 Grand Picasso, Peugeot 206, Jeep Cherokee KJ 3,7
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 21 Lip 2019, 22:51
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Oil low pressure na jałowym po wymianie filtra i oleju.
RFJ ma cylindry aluminiowe kryte natryskowo stalą więc eksperymenty w stylu wlałem stary olej czy też włożyłem stary filtr oleju zupełnie odradzam skutki mogą być naprawdę opłakane, bardzo kosztowne. Bardzo odważne z Twojej strony.
Lexia nic nie pomoże. Pomiar trzeba dokonać manometrem wkręcając go na początku magistrali smarowania. Naprawdę odradzam "zabawę" na starym oleju czy też starym filtrze oleju. Koszt oleju Total to około 130 zł filtr OE 21 zł więc osobiście nie uważam by te koszty były wysokie w innym przypadku dość kosztowny remont silnika same cylindry to około 1400 zł. Wiem o czym pisze ponieważ osobiście zrobiłem remont silnika w swoim Citroenie C4 Grand Picasso 2.0 16v 140 KM oznaczenie RFJ. Zaznaczę, że remont robiłem sam więc odpadły mi koszty robocizny a znacząco pomogła "miłość' mojej żony do tego pojazdu w innym przypadku dałbym sobie naprawdę spokój .
Wymień olej oraz filtr oleju skasuj inspekcję olejową wykręć czujnik ciśnienia oleju (znajduje się w podstawie filtra oleju) zmierz ciśnienie oleju które powinno być 1.5 bara przy 1000 obr, 5.0 bara przy 3000 obr powtórz pomiar kilka razy i na zimnym silniku i na ciepłym.
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Pon 22 Lip 2019, 10:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Oil low pressure na jałowym po wymianie filtra i oleju.
pontiac napisał:
RFJ ma cylindry aluminiowe kryte natryskowo stalą więc eksperymenty w stylu wlałem stary olej czy też włożyłem stary filtr oleju zupełnie odradzam skutki mogą być naprawdę opłakane, bardzo kosztowne. Bardzo odważne z Twojej strony.
Lexia nic nie pomoże. Pomiar trzeba dokonać manometrem wkręcając go na początku magistrali smarowania. Naprawdę odradzam "zabawę" na starym oleju czy też starym filtrze oleju. Koszt oleju Total to około 130 zł filtr OE 21 zł więc osobiście nie uważam by te koszty były wysokie w innym przypadku dość kosztowny remont silnika same cylindry to około 1400 zł. Wiem o czym pisze ponieważ osobiście zrobiłem remont silnika w swoim Citroenie C4 Grand Picasso 2.0 16v 140 KM oznaczenie RFJ. Zaznaczę, że remont robiłem sam więc odpadły mi koszty robocizny a znacząco pomogła "miłość' mojej żony do tego pojazdu w innym przypadku dałbym sobie naprawdę spokój .
Wymień olej oraz filtr oleju skasuj inspekcję olejową wykręć czujnik ciśnienia oleju (znajduje się w podstawie filtra oleju) zmierz ciśnienie oleju które powinno być 1.5 bara przy 1000 obr, 5.0 bara przy 3000 obr powtórz pomiar kilka razy i na zimnym silniku i na ciepłym.
Olej był stary, ale w znaczeniu poprzedni, a nie stary w sensie zużyty, mógłby jeszcze spokojnie pracować. Filtr zmieniłem na test, 3 minuty na starym filtrze (na którym jeździło dopiero regularnie) niczego nie zniszczy, bez przesady Po zmianie żadnej reakcji. Olej i filtr jest wymieniony - czytaj tytuł tematu...
Natomiast dzisiaj na zimno, na gęstym oleju komunikatu nie ma, co zrozumiałe. Ale odrzucam problem czujnika, bo zachowuje się poprawnie tj. na zimnym nie wywala błędu, na ciepłym jak dodam gazu to błąd gaśnie, czujnik działa poprawnie wg mnie, został wyjęty i przeczyszczony, ale to niczego nie zmieniło. Nie mam narazie jak zrobić pomiarów, ale smarowanie jest na pewno niepoprawne, bo silnik chodzi też za głośno.
Ma coś do rzeczy skasowanie inspekcji olejowej? Nigdy tego nie robię i nie było problemów.
Dołączył: 15 Lip 2019 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Jeep Cherokee xj 1989, Citroen C4 Grand Picasso, Peugeot 206, Jeep Cherokee KJ 3,7
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 22 Lip 2019, 22:48
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Oil low pressure na jałowym po wymianie filtra i oleju.
W niektórych autach nie skasowana kontrolka inspekcji olejowej może unieruchomić auto. W citroenie nie jest to specjalnie skomplikowane.
Głośno chodzi bo kółko zmiennych faz rozrządu ma bezpośrednie powiązanie z ciśnieniem oleju.
Re: ( Citroen C4 ) Oil low pressure na jałowym po wymianie filtra i oleju.
Nowy olej możesz spróbować wysłać do jakiegoś laboratorium dla zrobienia testu, nie pamiętam kosztu, jeśli dobrze pamiętam około 20-50zł (ale mogę się mylić)
Czujnik może się zepsuć i będzie wskazywał ale źle.
Dołączył: 15 Lip 2019 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Jeep Cherokee xj 1989, Citroen C4 Grand Picasso, Peugeot 206, Jeep Cherokee KJ 3,7
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 23 Lip 2019, 17:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Oil low pressure na jałowym po wymianie filtra i oleju.
Oczywiście, że masz rację czujnik może się zepsuć ale przez to silnik nie będzie pracował głośniej
Do do "jakiegoś" laboratorium http://oiltest.pl/analiza-oleju-silnikowego a do kosztów wypowiadać się nie będę, pytanie tylko po co robić ten test?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.