Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Błedy Depollution system fauly F012 F015 C122 D218 D118 7155



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLW

Czytelnik



Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Citroen C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Lip 2019, 12:27
Temat postu:

Błedy Depollution system fauly F012 F015 C122 D218 D118 7155


Mam model 138KM 2.0 hdi z 2004 bez FAP wyskakują 3 błędy po kolei po odpaleniu silnika

Depolution system faul
zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego
woda w filtrze paliwa

wydaje mi się że za to odpowiada problem z z modółem

Usterka ( F015 ) : Brak komunikacji z kalkulatorem kontroli silnika Grupa : kalkulator inteligentnego urządzenia sterującego Kod defektu : 0015
Usterka ( F012 ) : inteligentny moduł sterujący milczy w sieci CAN I/S (międzysystemowej) Grupa : kalkulator inteligentnego urządzenia sterującego Kod defektu : 0012
Usterka ( C122 ) : defekt nie sklasyfikowany
Usterka ( D218 ) : defekt nie sklasyfikowany
Usterka ( D118 ) : defekt nie sklasyfikowany
Usterka ( 7155 ) : Informacja temperatury płynu chłodzącego Grupa : kalkulator inteligentnego urządzenia sterującego Kod defektu : 0155
Usterka ( 7117 ) : obecność wody w oleju napędowym Grupa : kalkulator inteligentnego urządzenia sterującego Kod defektu : 0117

Filtr paliwa wymieniony i ani kropeli wody nie bylo, bład sie nagle pojawił
ostatnio niechial zagasić sie silnik musialem go biegiem zadusić
ktoś ma jakis pomysł gdzie szukać problemu?
Powrót do góry
ABDANK

Dyskutant



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Citroen C5 Lift 1,6HDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 12 Lip 2019, 18:30
Temat postu:

Re: Błedy Depollution system fauly F012 F015 C122 D218 D118 7155


GLW napisał:
bład sie nagle pojawił
ostatnio niechial zagasić sie silnik musialem go biegiem zadusić
ktoś ma jakis pomysł gdzie szukać problemu?

Kolego, trudno jednoznacznie wskazać na przyczynę problemu, który pojawił się w Twoim Citroenie C5 z silnikiem Common Rail, rocznik 2004.

Jest jednak wyjątkowy i rzadki przypadek, który trafia się posiadaczom samochodów z silnikami wysokoprężnymi z podpiętymi turbosprężarkami, że w wyniku wyrobienia się uszczelnienia przy wirniku turbiny, olej pompowany przewodami olejowymi z miski olejowej - w celu smarowania turbiny, zamiast ściekać w całości z powrotem do miski olejowej - zaczyna przedostawać się rozszczelnieniem, i przez system dolotowy do cylindrów pracującego silnika.

Ponieważ olej silnikowy ulega spalaniu w silniku, podobnie jak olej napędowy, może dojść do niekontrolowanego zasilania pracującego silnika olejem silnikowym przez dolot (a jednocześnie, standardowo olejem napędowym przez wtryskiwacze).

W wyniku tego, silnik nabiera bardzo wysokich obrotów co jest nazywane „rozbieganiem się jednostki napędowej” lub potocznie przez mechaników „wścieknięciem się silnika”, albo "wścieknięciem turbo".

Mimo tego, że kierowca będzie chciał wyłączyć silnik kluczykiem - po zatrzymaniu auta hamulcami - to silnik zasilany przez dolot aerozolem składającym się z oleju silnikowego i powietrza będzie nadal pracował na bardzo wysokich obrotach. Z rury wydechowej będą wydobywały się chmury białego dymu.

Jest to sytuacja bardzo niebezpieczna zarówno dla kierowcy, jak również dla silnika, a o uszkodzonej turbinie już nie wspominając. Jeżeli silnik uda się zatrzymać to ze względów bezpieczeństwa nie wolno go ponownie uruchomić (do czasu pozbycia się oleju z systemu dolotowego).

Kolego, Tobie udało się skrzynią biegów zatrzymać samochód przez włączenie wysokiego biegu i później hamulców, ale są przypadki o których można przeczytać w sieci, że wszelkiego rodzaju próby zatrzymania „wściekniętego silnika” nie udają się i rozpędzony poza skalę obrotów silnik w pewnej chwili dosłownie eksploduje. Nie pozostaje w takim przypadku nic rozsądniejszego jak ucieczka na bezpieczną odległość od zepsutego samochodu. Ludzie opisują w Internecie podobne przypadki, które zdarzyły się na autostradach (tam najczęściej silniki pędzących aut są wkręcane na górne rejestry obrotów).

Doświadczeni kierowcy zawodowi, którzy wiedzą o możliwości wystąpienia takiej awarii w silniku Common Rail wożą ze sobą w bagażniku na tę okoliczność szmatę do szczelnego zatkania dolotu w turbinie (aby odciąć silnikowi dopływ powietrza) i szczypce spawalnicze typu „Mors” do mocnego zaciśnięcia przewodu olejowego biegnącego do turbosprężarki (aby odciąć silnikowi dopływ oleju silnikowego, który jest spalany przez pracujący silnik wysokoprężny).
Przeczytałem o tym, i według opisów, takie ratowanie się z opresji jest bardzo niebezpieczne (podobno turbina ciągnie powietrze jak tornado, a wszystko dzieje się w tumanach siwego dymu).

Nie czekał bym z tym problemem, ale jak najszybciej udał się do dobrego warsztatu w celu sprawdzenia czy z turbosprężarką jest wszystko w porządku -> chociażby po to, aby upewnić się że to nie jest to (co napisałem wyżej).
Powrót do góry
GLW

Czytelnik



Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Citroen C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 13 Lip 2019, 23:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Błedy Depollution system fauly F012 F015 C122 D218 D118 7155


Dziękuje za szczegółowy opis samozapłonem silnika.
Problem z czasami ze zgaszeniem zaczął się sporadycznie pojawiać po tym jak powyższa choinka błędów zaczęła się pojawiać, lecz i czasami również problem z odpaleniem tzn w ogóle nie reaguje na zapłon ( nie słychać charakterystycznego kilku przekaźnika i zaraz po nim kręcenia rozrusznika)
Silnik nie dymi jest dynamiczny niema skoków obrotów etc.
Dlatego skłaniał bym się w kierunku problemu elektrycznego co tez wskazują błędy F012 i F015. oraz występowanie 3 urojonych błędów ( Depolution system, High temperature engine, water in disel filter) mogę domyślić się czy nie uszkodzony moduł bodź jakaś wiązka lecz nie wiem czego i gdzie szukać. po podłączeniu się Lexia w zakładce wtryski były zaszyte jeszcze takie błędy Elektrozawór obejściowy układu chłodzenia zwarcie z plusem albo 2 przewodami. Kolejnym błędem jest brak sygnału konta położenia kierownicy przez co brak ESP jest
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


Citroen

C4 Grand Picasso

56 900

2016r.

140 749 km

małopolskie

Citroen

C4

28 900

2013r.

122 834 km

dolnośląskie

Citroen

C4

12 300

2006r.

133 359 km

śląskie

Citroen

C4 Cactus

35 999

2015r.

180 000 km

wielkopolskie

Citroen

C6

24 900

2009r.

204 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System