C5 Rok 2009 rok 2.0 hdi
od jakiegoś czasu samochód sam gaśnie, nie ma znaczenia czy 1, 2 3 bieg, niezależnie, cholery można dostać i dość stresujące, sprawdzone wtryski, wymieniony czujnik ciśnienia oleju, i nikt już nie wie co zrobić, podczas gdy sam gaśnie pojawiają się wszystkie możliwe komendy od antpolution system foult albo inny razem warning pressure oil, i tak na zmianę, dzisiaj zgasł mi podczas jazdy 6 razy, czekam aż już zgaśnie na amen to może wtedy coś znajdą , ale podłączenie komputera nic nie daje , nic nie sprawdzi. Może miał ktoś z Was taki problem i sobie poradził, czeka mnie wyjazd w dalszą drogę i nie wiem co robić. Auto w posiadaniu od 6 lat, kiedyś też tak robił, później samo mu przeszło i był spokój aż do teraz, z góry dziękuję za podpowiedzi.
podczas gdy sam gaśnie pojawiają się wszystkie możliwe komendy od antpolution system foult albo inny razem warning pressure oil
Masz zapisane w pamięci komputera, na którym można przejrzeć i czym sprawdzane?
Cytat:
warning pressure oil
Przetłumaczenie: Ostrzegawczy olej ciśnieniowy. A więc, trzeba sprawdzić komputerowo jakie dokładne ciśnienie oleju pokazuje, bo jeżeli jest zbyt niskie ciśnienie pomimo, że jest olej w silniku to komputer może odłączać i silnik gaśnie co warto przejrzeć. Możliwe przyczyny to nie właściwy filtr bądź złej jakości oleju lub przekłamujący czujnik i warto zastanowić się nad zmianą i dobranie odpowiedniego filtra oleju skoro co jakiś czas pokazuje komunikat.
Ps.
Nie ma czegoś takiego jeśli pokazują już komunikaty to błędu nie ma. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Wto 25 Cze 2019, 09:49
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 sam gaśnie podczas jazdy
zbylo00 napisał:
aku ok, to nie jest to, myślałem jeszcze o czujniku ciśnienia paliwa ale sam nie wiem, wymieniać ??
Błąd ciśnienia oleju to efekt wyłaczenia silnika podczas jazdy.
Błedy nawet jeśli są nie aktywne to zapisane są w historii błedów.I tam ich szukaj. _________________
Olej dedykowany tak samo filtry, Filtr paliwa też , myślałem że to będzie przyczyna , mimo tankowania w tzw flagowych stacjach typu bp, orlen lotos filtr był zasyfiony, nie oszczędzam na tym, wymiany zawsze w tej samej stacji która się tym właśnie specjalizuje wiec to odpuszczam, ciśnienie oleju sprawdzone manometrem, jest ok, wymieniłem na wszelki wypadek czujnik ciśnienia oleju, to nie było to. szukam, podejrzewam coś z elektroniką, jak sobie poradzę to dam znać.
Sprawdzenie manometrem nie zawsze się sprawdza wtedy, kiedy jest zwarcie lub przerwa obwodzie instalacji i to komputer wskaże którędy drogą iść.
Cytat:
antpolution system foult
Ten komunikat może być wszystko i skoro gaśnie silnik to tylko wyłącznie sprawdzenie w paramentach pracy silnika i też komputer diagnostyczny pokaże błąd. \
Z tego rocznika auta to prawdopodobnie masz układ wtryskowy Delphi co warto też przejrzeć w paramentach oraz częste przyczyny mogą (lecz nie muszą) być regulator dawki paliwa i tutaj się kłania komputer diagnostyczny w cela zweryfikowania przyczyny gaśnięcia w czasie jazdy silnika.
Napisz chociaż dokładnie kiedy silnik gaśnie: Na biegu czy podczas wrzucenia na luz bądź zmiany biegów?
Cytat:
podejrzewam coś z elektroniką,
Tutaj najprawdopodobniej może być przyczyna skoro wymienione rzeczy nie pomogło, ale czemu nie podłączysz pod właściwy komputer jakim jest Lexia lub Diagbox.
Natomiast, ma pewne podejrzenie, że skoro się wyświetla o ciśnieniu oleju to czy przypadkiem silnik nie za nisko ma obroty silnika lub następuje to w czasie gaśnięcia silnika i jeśli tak to szukaj przyczyny w układzie paliwowym i warto przejrzeć sitko w zbiorniku paliwa skoro: filtr był zasyfiony i tutaj też się kłania czym był zasyfiony? Bo jeśli były opiłki to jest też większe prawdopodobieństwo, że pompa wysokiego ciśnienia do naprawy po stronie niskiego ciśnienia i o ile w pompie nie jest zapchany zawór regulacji paliwa tymi zabrudzeniami. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
1)Filtr zasyfiony jakby smołą, takie paliwo mamy w obrocie niestety,
więc opiłki odpadają,
2) Gaśnie niezależnie od biegu czy też niskich czy wysokich obrotów, biegi tez nie mają znaczenia,2,3 4.
3) Wtryski delfi przeglądnięte, nic nie znaleziono, pracowały w zakresie, przy okazji wyczyszczone.
4) komputer wyświetla wszystkie możliwe błędy, bez znaczenia , nie dojdziesz po kompie.
W czwartek mam następnego speca , elektronik, powiedział że typowe w c5 ale nie powiedział co, zobaczy się.
Dam znać
4) komputer wyświetla wszystkie możliwe błędy, bez znaczenia , nie dojdziesz po kompie.
Nie rozumiem jak można nie dojść co jest przyczyną mając komputer diagnostyczny. Nie patrz co na wyświetlaczu pokazuje, bo to jest ogólny, a tylko komputerem diagnostycznym się sprawdza nie tylko błędy, ale i paramenty pracy wszystkich czujników. (nawet nie napisałeś jakie mają kody błędy skoro aż tyle coś tam pokazuje)
Cytat:
1)Filtr zasyfiony jakby smołą, takie paliwo mamy w obrocie niestety,
Widocznie tankujesz w jakimś zwykłym prywatnym stacji paliw, bo wspomniane takie jak Orlen nie wierzę żeby miały takie paliwo. Natomiast, skoro filtrze paliwa znajdowały się tak zwane mazia wyglądający jakby galareta to warto, abyś przejrzał pływak w zbiorniku paliwa, bo skoro było filtrze to z pewnością i tam będzie zasyfione większą ilości syfu, na którym zbyt mało przepływu paliwa przechodzi i warto żebyś to sprawdzić, a dostęp jest za tylnym siedziskiem. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Sro 26 Cze 2019, 10:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 sam gaśnie podczas jazdy
Mostek123 napisał:
Cytat:
1)Filtr zasyfiony jakby smołą, takie paliwo mamy w obrocie niestety,
Widocznie tankujesz w jakimś zwykłym prywatnym stacji paliw, bo wspomniane takie jak Orlen nie wierzę żeby miały takie paliwo.
Mają.
Ja też najpierw tankowałem na zwykłej stacji (przez 3 lata) gdzie mają paliwo niby z Orlenu. Od prawie roku tankuję natomiast na BP i filtr jest tak samo brudny przy wymianie jak na tamtej stacji. Dodam, że ja filtr paliwa wymieniam zawsze przy okazji każdej wymiany oleju, a więc co 10-15 000km. Nigdy nie później. Współczuję tym co katują auto i wymieniają np. po 30 000.
Ja też najpierw tankowałem na zwykłej stacji (przez 3 lata) gdzie mają paliwo niby z Orlenu.
A zajedź do samego Orlenu. No i właśnie, zwykła stacja paliw, a firma Orlen to są odmienne stacje i taka stacja zwykła zawsze będzie ściemniać skąd pochodzi paliwo. (nie wiem co za co porównanie i z jaką firmą)
zbylo00, skoro był podłączony to jak dotąd nie podałeś ani jednej kod błędu mając wspomniane komunikaty i Ty jeszcze twierdzisz, że to kiepska ścieżka, no zabawne. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Sro 26 Cze 2019, 17:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 sam gaśnie podczas jazdy
Mostek123 napisał:
Cytat:
Ja też najpierw tankowałem na zwykłej stacji (przez 3 lata) gdzie mają paliwo niby z Orlenu.
A zajedź do samego Orlenu. No i właśnie, zwykła stacja paliw, a firma Orlen to są odmienne stacje i taka stacja zwykła zawsze będzie ściemniać skąd pochodzi paliwo. (nie wiem co za co porównanie i z jaką firmą)
Przecież podałem Ci to jako przykład i napisałem jasno, że filtr paliwa po tankowaniu na zwykłej stacji, wygląda tak samo, jak po tankowaniach na BP !!!
A akurat BP ma chyba najlepsze jakościowo paliwo w Polsce (przynajmniej w teorii i za takie uchodzi).
Błąd nr P0215 - przekaźnik główny, zwarcie plusa/masy lub przerwa, do wymiany był albo cały moduł BSI lub wydzielenie przekaźnika głównego z z BSM, wybrano opcje 2 , na tę chwile nie wyrzuca błędu i nie gaśnie, pojeżdżę to wyjdzie w praniu i też dam znać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.