Cześć,
Od ponad 2 lat jestem właścicielem XP 1.6 b+g NFV 95 km 2002 rok.
Do tej pory auto nie sprawiało większych problemów poza awariami wynikającymi z błędnego serwisowania.
W ostatnim półroczu pojawiły się problemy w coraz cieplejsze dni, przy dłuższych dystansach na nagrzanym silniku.
Zaczęło się od zapalnej w czasie jazdy kontrolki check po jakimś czasie sama zgasła nie było odczuwalnych zmian w prowadzeniu/mocy/płynności. Kontrolka palli się zarówno na gazie jak i benzynie.
Z czasem błąd zaczął się pojawiać częściej. (P0202 - błąd wtryskiwacza)
Ostatnio dodatkowo błąd P0300 wypadania zaworów i praca na 3 cylindrach.
W 99% przypadkach problem występuje na dłuższych trasach (ponad 20 km) od razu po ponownym odpaleniu gorącego silnika. (raz podczas jazdy w trasie gdy zabrakło gazu przy przełączeniu na PB check + praca na 3 cylindrach)
Teraz prawie zawsze gdy pojawia się błąd dochodzi do pracy na trzech cylindrach i dziś np. już mu samo nie przeszło jechaliśmy 18 km. do domu. W tamtą stronę bez problemu startując z zimnego silnika.
Podsumowując:
- pierwszy check, kod błędu P0202 błąd wtryskiwacza, spalanie wg. komputera pokazuje normalnie, brak odczuwalnej różnicy w jeździe, zazwyczaj następnego dnia po ostygnięciu sam znikał
- drugi check który pojawił się dodatkowo do pierwszego - kod błędu P0300 wypadanie zaworów, spalanie pokazuje 0,
kontrolka check miga potem się świeci, praca na 3 cylindrach
Około 2 lata temu wymienione świece na nowe (10 tyś km temu), mechanik twierdzi że to nie to.
Wymieniona cewka na nową, problem pozostał.
Zrobiło się gorąco i problem wrócił ze zdwojoną mocą.
Jakieś pomysły bo nie bardzo wiem w którym kierunku podążać?
Wymiana świec, EKU?
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Check na gorącym silniku
Ponowna wymiana świec na dobrej marki i powinno być po problemie, nie sugeruj się tym że były wymieniane 10 tys km temu _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Check na gorącym silniku
Witaj.
Cytat:
Z czasem błąd zaczął się pojawiać częściej. (P0202 - błąd wtryskiwacza)
Ten błąd oznacza zwarcie lub przerwa w obwodzie zasilania wtryskiwacza, a drugi błąd to związany z tym pierwszym.
Tak więc, szukaj rozwiązanie w instalacji lub w sterowniku zimne luty i jeżeli chodzi o LPG to też będzie problem, bo sygnał właśnie pobierany z zasilania wtryskiwacza i jeżeli obwód zasilnia zostanie przerwany lub zwarcie to silnik pracuje na trzech cylindra o którym opisujesz, a świece tutaj bym nie podejrzewał, bo masz jak na dłoni błąd PO202, na którym cała usterka z powodowana to jak wyżej wspomniałem. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.