Dołączył: 21 Maj 2019 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: brak
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 22 Maj 2019, 07:33
Temat postu:
Zakup C4 1.6 vs. 2.0 HDI
Witam,
Od pewnego czasu rozglądam się za C4 z silnikiem 1.6 HDI (110KM) oraz 2.0 HDI (138KM).
Moje pytanie co bardziej polecacie wybrać po swoim użytkowaniu takich egzemplarzy?
Rozumiem, ze jak kupię padło to raczej nie będę zadowolony, ale szukam dobrej sztuki.
Czytałem, że spore koszty mogą narobić wtryski Simensa. No właśnie mogą, a nie muszą.
To samo tyczy się turbin ze zmienna geometria łopatek.
Macie na pewno więcej doświadczenia niż ja. Fakt to będzie mój drugi Francuz, ale w poprzednim miałem benzynę.
Za wszystkie uwagi i porady na co zwracać uwagę przy kupnie i jak autko zachowuje się w dalszej eksploatacji będę wdzięczny.
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 22 Maj 2019, 08:03
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Zakup C4 1.6 vs. 2.0 HDI
Cześć,
Oba silniki są dobre, ale musisz na parę rzeczy zwrócić uwagę.
1. Lwia część aut na rynku ma filtr FÁP - nie jest to taki zły wynalazek, ale zapchasz go szybko jeżdżąc na bardzo krotkich dystansach. Najprostszym konstrukcyjnie będzie 1.6 HDi 90 KM (9HX) - nie ma FAP, nie ma dwumasy, nie ma turbo o zmiennej geometrii.
2. W 1.6 częste są przypadki zużycia podkładek pod wtryskiwaczami - nie jest to bardzo skomplikowana do naprawy usterka, jedna uciążliwa, bo do kabiny przedostaje się zapach spalin.
3. Również w 1.6 problemy sprawia sitko w układzie smarowania. Zapycha się ono wskutek zbyt długiej jazdy na tym samym oleju i/lub używaniu zbyt gęstego. Może przez to rozpaść się turbina. 15tkm i 5W30 - tego się trzymamy, jeśli chodzi o wymianę.
4. Jak to w dieslu - ww. elementy, tj. dwumasa, EGR, wtryskiwacze po dłuższym przebiegu i ewentualnych zaniedbaniach serwisowych mogą wydrenować portfel. Musisz uważać, by nie kupić skarbonki bez dna. HDi nie lubi też kiepskiego paliwa i byle jakiego oleju. W 2.0 HDi bez FÁP można ewentualnie eksperymentować z 5W40.
5. Z drobniejszych spraw - często opada podszybie (dość poważna sprawa, bo powoduje problemy z lejącą się przez szczelinę wodą), psuje się sterowanie klapami motoreduktora - z jednej strony leci bardzo zimne powietrze, a z drugiej - gorące. Część droga nie jest, ale wymiana straszna - trzeba zdejmować deskę lub ciąć plastiki.
Według Was, który jest godny uwagi według danych jakie są podane?
Warto zobaczenia to pewnie wszystkie, ale może jakiś egzemplarz eliminują parametry.
W weekend chce już ruszyć i pooglądać jakieś sztuki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.