Witam!
Samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2008r.
Jestem świeżo po odebraniu auta od mechanika. Objawy przed naprawą: ogromny problem z odpaleniem auta na zimnym silniku (po ok. 6-godzinnej przerwie), większe zużycie paliwa, komunikat "Anti-pollution system faulty", zapalająca się kontrolka wtryskiwaczy, brak możliwości przyspieszenia powyżej mniej więcej 130km/h. Diagnostyka komputerowa wykazywała problemy z ciśnieniem paliwa oraz duże skoki ciśnienia na wtryskiwaczach. Jeden wtrysk został wymieniony wcześniej na używany. Nic to nie pomogło. U obecnego mechanika zostały zregenerowane wszystkie wtryskiwacze oraz pompa wysokiego ciśnienia paliwa. Po odebraniu auta wszystko super, odpala z pierwszego cyknięcia, przyspiesza bez problemu, brak komunikatów. Kolejnego dnia po podniesieniu maski i zdjęciu osłony silnika zauważyłem, że przy regenerowanych wtryskach znajduje się jakiś wyciek (kolor zżółkniętego mleka). Wtrysk wymieniany wcześniej na używany bez wycieku. Wytarłem cały wyciek, aby sprawdzić czy pojawia się on po jeździe. Po przejechaniu ok. 20km na wyższych obrotach auto się "zagotowało", wspomniany wyciek bulgotał (udokumentowane na poniższych nagraniach), również płyn chłodniczy był bardzo nagrzany. Oczywiście mam zamiar jechać do mechanika i dalej działać w ramach gwarancji, lecz mimo wszystko proszę o poradę: w czym może być problem? Co robić dalej? Powinienem się bać?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
Witaj.
Cytat:
Po odebraniu auta wszystko super, odpala z pierwszego cyknięcia, przyspiesza bez problemu, brak komunikatów.
Patrząc na zdjęcie oraz rodzaj płynnego wycieku to nie wiem czy dobrze zrobione wtryski, bo widać jak ropa się leje i jej nagrzanie to wygląda tak jak na zdjęciu kawa z mlekiem. A więc, pierwsze podejrzenie na wtryski (prawdopodobnie niedociśnięte zbytnio opylacze na wtryskach i stąd ropa leci, bo na spaliny raczej nie wygląda) , a drugie na uszczelki miedziane, z tym, że dziwne, że jeszcze odpala na dotyk.
Tak więc, wtryski do reklamacji i nie zapomnieć uszczelki miedziane kupić, bo uszczelki miedziane są jednorazowe do prawidłowej montażu wtryski i zostawienie tego samego mogą być nieszczelne tak jak na filmiku z tym, że nie ropa, a spaliny, na którym praca silnika staje się syk syk syk... czego na filmiku tego nie słychać. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
Mostek123 napisał:
nie zapomnieć uszczelki miedziane kupić, bo uszczelki miedziane są jednorazowe do prawidłowej montażu wtryski i zostawienie tego samego mogą być nieszczelne
mlampek95 napisał:
Wtryski nie były odpowiednio dokręcone. 2 minuty i po problemie.
Kolego mlampek95, kolega Mostek123 napisał Tobie co trzeba zrobić, a Ty odpisałeś, że w dwie minuty mechanik wymienił w "studniach" miedziane, zużyte podkładki na nowe?
Z ciekawości zapytam jeszcze, jakim kluczem mechanik "dociągnął" wtryskiwacze na silniku Twojego Citroena C5?
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
Nie napisałem nic o wymianie, bo nic takiego nie miało miejsca. Podkładki są jednorazowe, ale tutaj nic nie bylo odkręcane, zdejmowane i ponownie zakładane. Wystarczyło zrobić po ćwierć obrotu na dwóch wtryskach (równie dobrze te ćwierć obrotu mogło być zrobione przy montowaniu wtrysków więc nie rozumiem czemu nagle podkładki miałyby być wymieniane). I tak, trwało to około 2 minut. Jakim kluczem? Płaskim, rozmiaru nie znam. Przepraszam za brak profesjonalnej terminologii, jestem laikiem.
Kolega wyżej napisał o konieczności wymiany podkładki i super, miałem to na uwadze. Lecz nie po to są rady na forum, żebym uczył mechanika jak ma wykonywać swój zawód. Zrobił po swojemu, wydaje mi się, że prawidłowo i usterka została wyeliminowana.
Jednocześnie nie rozumiem skąd Twój komentarz Kolego. Miałem problem więc zadałem pytanie, bo po to jest forum. Nie potrafiłem naprawić problemu więc pojechałem do mechanika. Naprawił swój bład, więc opisałem to na forum, z myślą że ktoś kiedyś z tego skorzysta. Zamiast drwiących komentarzy z prośbą o tłumaczenie jakiego klucza użył mechanik wolę odpowiedzi merytoryczne.
Pozdrawiam.
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
mlampek95 napisał:
Wystarczyło zrobić po ćwierć obrotu na dwóch wtryskach (równie dobrze te ćwierć obrotu mogło być zrobione przy montowaniu wtrysków więc nie rozumiem czemu nagle podkładki miałyby być wymieniane). I tak, trwało to około 2 minut. Jakim kluczem? Płaskim, rozmiaru nie znam.
Pytam sam siebie - według powyższego opisu - jakie elementy przy wtryskiwaczach mechanik mógł przykręcić kluczem płaskim o niewiadomym rozmiarze?
Jednym z miejsc mogły być śruby łączące przewody wysokiego ciśnienia paliwa z głowicami wtryskiwaczy.
Drugim z miejsc - i nie wierzę w to co czytam - mogły być śruby korpusów wtryskiwaczy, które mogły zostać dociągnięte kątowo o 90stopni "na pałę" przez mechanika na silniku, zamiast na stole naprawczym podczas wspomnianej wcześniej "regeneracji" wtryskiwaczy.
mlampek95 napisał:
opisałem to na forum, z myślą że ktoś kiedyś z tego skorzysta.
Jesteśmy na Forum, dlatego po cichu liczę na to, że nikt z czytelników nie będzie wzorował się na opisanym wyżej przykładzie naprawy.
mlampek95 napisał:
nie po to są rady na forum, żebym uczył mechanika jak ma wykonywać swój zawód.
Nie zawracał bym sobie głowy uczeniem kogoś, ale wyniesieniem wiedzy z Forum dla siebie, kierując się maksymą, że niewiedza kosztuje.
mlampek95 napisał:
nie rozumiem skąd Twój komentarz Kolego. (...) Zamiast drwiących komentarzy z prośbą o tłumaczenie jakiego klucza użył mechanik wolę odpowiedzi merytoryczne.
Tutaj na Forum ludzie pomagają sobie wzajemnie w rozwiązywaniu problemów przy naprawie swoich Citroenów C5, doświadczeni mechanicy starają się podpowiadać, zamieszczają bezcenne kopie schematów, procedur naprawy. Wszystko odbywa się na zasadach wzajemnego zaufania, regulaminu korzystania z Forum. Nie zauważyłem, aby było tu miejsce dla osób drwiących z kolegów.
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
Możliwe, że były to właśnie śruby łączące przewody wysokiego ciśnienia paliwa z głowicami wtryskiwaczy. Tak jak mówiłem nazewnictwo profesjonalne jest mi obce, jestem laikiem. Byłem dziś na kontroli u tego samego mechanika. Z ciekawości spytałem czy takie dokręcanie nie niesie za sobą konswekwencji. Ręczył, że zrobił wszystko jak należy. I jestem w stanie w to uwierzyć, bo od tamtego momentu auto cyka, a wtryskiwacze są zupełnie suche.
I ciągle mimo Twojego negatywnego nastawienia do tej naprawy, Kolego, liczę że ktoś kiedyś jeszcze skorzysta z tego wątku.
Napisałeś, że powinienem wynieść wiedzę, ale w poście wyżej ewidentnie zaznaczyłeś, że inny uczestnik dokładnie napisał mi co należy zrobić w tej sytuacji. W takim razie uważasz, że powinienem to naprawić sam czy pouczać mechanika co ma zrobić? Bo inaczej tych słow zrozumieć nie mogę.
Niewiedza kosztuje? Kolejne mądre słowa, które w odniesieniu do mojej sytuacji nie mają pokrycia w rzeczywistości. Nic mnie to nie kosztowało, był to błąd mechanika, do którego się przyznał i który od razu naprawił. Nie można być specjalistą w każdej dziedzinie. Mam wykształcenie i SWOJĄ pracę wykonuję rzetelnie - jak można zauważyć nie jestem mechanikiem, a w innych dziedzinach życia korzystam z usług osób bardziej wykwalifikowanych ode mnie. Stąd też moja gorąca prośba - nie oceniaj mojego postępowania, nie oceniaj pracy mojego mechanika, bo jak sam zauważyłeś na tym forum nie ma miejsca na drwiny.
"Tutaj na Forum ludzie pomagają sobie wzajemnie w rozwiązywaniu problemów przy naprawie swoich Citroenów C5, doświadczeni mechanicy starają się podpowiadać, zamieszczają bezcenne kopie schematów, procedur naprawy. Wszystko odbywa się na zasadach wzajemnego zaufania, regulaminu korzystania z Forum. Nie zauważyłem, aby było tu miejsce dla osób drwiących z kolegów."
Bardzo mądre słowa. Natomiast w swoim pierwszym komentarzu ani mi nie podpowiedziałeś, ani nie zamieściłes schematu, procedury naprawy. Dodałeś wyśmiewczy komentarz do zakończonej sukcesem naprawy. Oprócz niepotrzebnej dyskusji nie wniósł on żadnej wiedzy, którą mógłbym kiedyś wykorzystać.
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
hmm, ale temat się rozwinął i choć trochę w niejasnych okolicznościach jakim została naprawiona, a o tym już niżej.
Cytat:
Możliwe, że były to właśnie śruby łączące przewody wysokiego ciśnienia paliwa z głowicami wtryskiwaczy.
Z filmiku nie widać żeby paliwo tryskało na prawo i lewo z przewodu wysokiego ciśnienia i byłyby raczej w trudności rozruchu silnika z powodu zapowietrzania się układu paliwowego.
Natomiast z filmiku jaki zostało zaobserwowane to wyciek paliwa z korpusów wtryskiwaczy, na którym podczas regeneracji mógł zapomnieć dokręcić i nie da się bez wyjmowania ot tak sobie dokręcić o którym wspomniano, że zajęło to dwie minuty Szczerze, to nawet nie wiem w jakich sposób bez zdejmowania jej dokręcić o którym wspomniano (patrz cytat):
Cytat:
Podkładki są jednorazowe, ale tutaj nic nie bylo odkręcane, zdejmowane i ponownie zakładane.
Więc w jakich sposób naprawiał wtryski? A wiem, że nie którzy wymieniają zaworek co można zrobić to samemu, ale jak widać, ten który to robił nie zbyt dobrze i prawda jest taka, że wykorzystując kolego mlampek95 Twoją niewiedzę zrobił to Tobie na pałę myśląc, że to przejdzie, a Ty niestety jak zauważyłem z opisu, że jeszcze bronisz tego mechanika.
Cytat:
Kolega wyżej napisał o konieczności wymiany podkładki i super
Tak i napisałem tylko dlatego, że podczas wyjmowania wtrysków należy wymienić, bo dobry mechanik (tylko nie wiem czy dobry skoro jest reklamacja) musiał wyjmować wtryski po to, żeby dokręcić korpus wtryskiwacza po stronie opylaczy i nie robi się to byle jakim kluczem, a specjalnym kluczem.
Cytat:
Wystarczyło zrobić po ćwierć obrotu na dwóch wtryskach (równie dobrze te ćwierć obrotu mogło być zrobione przy montowaniu wtrysków więc nie rozumiem czemu nagle podkładki miałyby być wymieniane).
Bez urazy, ale nie rozumiem tego, bo gdyby to jeszcze z przewodu wysokiego ciśnienia, a tu ewidentnie z korpusu miałeś wyciek i stąd podałem o nowych podkładkach. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
Kiedy odstawiłem auto po raz pierwszy mechanik wyjmował wszystkie wtryskiwacze do regeneracji. Ale podczas mojego drugiego zgłoszenia, czyli po zaobserwowaniu wycieku niczego na pewno nie wyjmował, bo byłem cały czas przy nim. Tak jak napisałem dokręcił tylko dwie nakrętki i tyle (na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono, które elementy dokręcił). Mam wrażenie, że traktujecie mnie jakbym Was perfidnie kłamał i trzymał jego stronę. Mówię szczerą prawdę, tak jak było. Nie wiem czy mechanik zrobił prawidłowo czy nie, Wam też ciężko to ocenić bo znacie sytuacje wyłącznie z opisu amatora. Jeśli działał wbrew sztuce to go nie bronię, ale faktem jest, że w kilka minut naprawił swój błąd. Nic więcej w tym temacie nie mogę napisać: bo się nie znam, bo nie chcę dalszej niepotrzebnej dyskusji, bo sprawa jest zakończona.
Link do zdjęcia:
https://imagizer.imageshack.com/img923/8646/lsikw0.jpg
[/img]
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
Kolego, nie chodzi o Ciebie, a tylko o zasad mechaniki oraz jej usterki wraz naprawą silnika.
Więc, po Twoim opisie nie do końca rozumiemy, a o tym niżej i sam oceń oraz porównaj z Twoim nagranym filmiku.
Cytat:
, czyli po zaobserwowaniu wycieku niczego na pewno nie wyjmował, bo byłem cały czas przy nim. Tak jak napisałem dokręcił tylko dwie nakrętki i tyle
Gdyby to rzeczywiście byłoby nakrętka od tego przewodu to uwierz mi, że miałbyś pochlapany olejem napędowym cały silnik więc...tak jak na filmie w 2.50 minut.
A o to film, fakt, że inne auto, ale zasada taka sama we wszystkich auta mający diesel.
https://youtu.be/XDmO4Um5Kp0
Obejrzyj koniecznie i sam oceń, czy Twoja oparta na problemie i opisane przez Ciebie naprawy usterki są rzeczywiste.
Nie zamierzam Ciebie kolego mlampek95 rzucać pod Twoim adresem kłamstwem czy w innych sposób, a tylko chciałbym tutaj uświadomić, że w myśl zasady mechaniki oraz jej usterki to nie ma innych usterek jak wyżej wszystko opisane przez ze mnie oraz kolegi ABDANK.
Mam nadzieję, że pokazany filmik, na którym jak wygląda niedokręcone nakrętki od przewodu wysokiego ciśnienia paliwa od strony wtryskiwacza uświadomi w czym jest problem z niedokręconym nakrętką, a w czym jest problem z niedokręconym korpusu (opylacza) od wtryskiwacza.
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
U mnie zostaly dokrecone dokladnie te same nakretki co na filmie. Na filmiku widac ze facet robi kilka-kilkanascie obrotow kluczem na kazda nakretke. U mnie napisalem, ze bylo to TYLKO cwierc obrotu. Dlatego tez paliwo u mnie nie tryskalo jak na podeslanym filmiku, a delikatnie sciekalo po sciankach wtryskiwacza. Natomiast pryskanie ropy na moim filmiku bierze sie stad ze silnik byl goracy po jezdzie i paliwo sie po prostu gotowalo i dlatego pryskalo.
Mysle, ze teraz zostaly rozwiane wszelkie watpliwosci i w koncu doszlismy do porozumienia. Moj mechanik nie popelnil zadnego bledu, a auto po dokreceniu tych nakretek jest sprawne.
Re: ( Citroen C5 ) Wyciek z wtryskiwaczy, bulgotanie po jeździe.
Cytat:
Dlatego tez paliwo u mnie nie tryskalo jak na podeslanym filmiku,
Kolego, nawet lekkie niedokręcenie nakrętki powoduje jeszcze bardziej wtryśnięcie paliwa pomiędzy rurką, a nakrętka czego u Ciebie nie widać.
Cytat:
Natomiast pryskanie ropy na moim filmiku bierze sie stad ze silnik byl goracy po jezdzie i paliwo sie po prostu gotowalo i dlatego pryskalo.
Jakoś ja nie widzę zachlapanego silnika i to jeszcze sam opisałeś które ponownie zacytuję:
Cytat:
Wytarłem cały wyciek, aby sprawdzić czy pojawia się on po jeździe. Po przejechaniu ok. 20km na wyższych obrotach
Co przypomnę Ci, że u Ciebie nie pryskało, a tylko przepuszczało pomiędzy wtryskiem, a korpusem przykręcone wraz opylaczem i wiesz co to byłoby, gdyby to było od nakrętki i to jeszcze przy wyższych obrotach silnika, no zmiłuj się kolego, ale tego nie przejdzie.
Cytat:
wspomniany wyciek bulgotał
No bulgotał, a co miał robić przy nieszczelności wyżej wspomniane, a od niedokręcony nakrętek nie bulgocze, a pryska niemiłosiernie po całym silniku i to jeszcze przy wyższych obrotach silnika miałbyś dodatkową całą maskę uwaloną ropą nie pisząc już o trudności rozruchu silnika po kilku godz postoju.
Cytat:
Moj mechanik nie popelnil zadnego bledu,
A niech Ci będzie, ale wiedz, że nie tylko ja mam sprzeczne wersję o którym piszesz i jak wcześniej wspomniałem, nie przejdzie i nie ma znaczenia czy gorący czy zimny, a zimny to tym bardziej miałbyś w trudności rozruchu, bo paliwo automatycznie się cofa, więc...
Ps.
Zdaj sobie sprawę, że tu na forum również są doświadczeni mechanicy, na którym bezpłatnie udzielają rady.
A Ty jak zwykle utwierdzasz, że mechanik się nie pomylił tutaj co może i nie, bo być może żaden mechanik nie robił, ale Ty to z pewnością się pomyliłeś, ale rozumiem Ciebie całkowicie tylko dlatego, że się nie znasz o czym sam wspomniałeś, no chyba, że tego też już chcesz zaprzeczyć.
Cytat:
w koncu doszlismy do porozumienia.
W zasadzie ja już kończę udzielać tutaj rad, bo i tak bez sensu i nie mam zamiaru nabijać postów. Niech ktoś inny podyskutuje z Tobą na ten temat _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.