C5 x7 trzęsie się jak traktor zwłaszcza na zimnym silniku
Witam po dłuższej nieobecności, samochód zaprowadziłem to dalekiego Kuzyna który na spore pojęcie na temat Citroena, obadał pojazd i wytypował rzeczy do wymiany czy naprawy - część z nich - te mniej czasochłonne - dokona we własnym zakresie - jednak od czegoś trzeba zacząć - osobiście typuje jedną lub dwie poduszki (gruchę od rozrządu - choć jest sztywna (a może za sztywna) i nie widać wycieku oleju) oraz ewentualnie jeśli to nie wystarczy też tę nad skrzynią - dlatego pojawia się pytanie do tych którzy wymieniali poduchy w swoich C5 - czy rzeczywiście nikt poza Citroenem nie potrafi w przyzwoitych pieniądzach wyprodukować dobrych jakościowo poduszek olejowych i nie tylko - pytam o to w nawiązaniu do cennej sugestii Kolegi archie39 oraz własnych wcześniejszych doświadczeń gdzie stosowałem w innym pojeździe np. Sasic-a i było wszystko ok - no może trwałość to tylko i aż 80% oryginału..? Oczywiście po mam nadzieje udanie skończonych pracach zdam szczegółową relację z tego przedsięwzięcia - coby skorzystali z tego Potomni.
C5 x7 trzęsie się jak traktor zwłaszcza na zimnym silniku
Witam po długiej przerwie...
Samochód z grubsza został ogarnięty... drgania na nadwoziu zmalały do zera ze skrzynią na pozycji N oraz P. Głównymi winowajcami były zastałe cięgna regulatora wysokości zawieszenia (zostały przesmarowane) oraz poduszka/gruszka silnika (wymieniłem na oryginał - chociaż bolało bo była 3-4 x droższa od markowych zamienników). Poduszka była cała jednak cały olej spłynął do jej dolnej części i przestała poprawnie funkcjonować. Ponadto potoczyłem tarcze i zmieniłem opony dzięki czemu drgania na kierownicy zmalały o jakieś 80% pozostałe drgania występują tylko przy wysokich prędkościach – mam nadzieje je wyeliminować przy regulacji zbieżności - jednak ze względu na remont mojej ulicy oraz z racji wymiany w dalszej perspektywie tulei tylnych przednich wahaczy jak również tulei „ciągnionych” tylnej osi – zabieg ten odsuwam w czasie.
W między czasie zaczął się mi pojawiać błąd abs/esp – więc przeczyściłem oraz ponaginałem styki stycznika hamowania – i puki co problem ustał.
Przy maksymalnym obciążeniu silnika 97-100% dość często wyskakuje mi błąd pompy/czujnika wysokiego ciśnienia – czy płukanie układu zasilania dodatkami do diesla ew. zmiana filtra paliwa może pomóc usunąć ten błąd (bo czytałem że sitko czujnika lubi się zasyfić)..? Co prawda na co dzień nie zbliżam się nawet to 80% możliwości motoru ale w jazdach „testowych” wyskakuje mi coś co mnie wkurza.
Zaobserwowałem również że czasami przy delikatnym przyspieszaniu na wprost przy 50-70 km/h na D3 samochód/silnik sprawia wrażenie jakby podskakiwał/kołysał się w komorze, dzieje się tak też czasami przy jeździe po szerokim łuku w prawo – co to może być..? Normalnie myślałbym że to poduszka skrzyni – nie mniej jednak w rozmowach z 2-3 Mechanikami przed duże M usłyszałem, że „w C5 nie psują się poduszki skrzyni oraz że jak wymieniać gruszkę od strony rozrządu to tylko na oryginał”
Na pozycji D i R z nogą na hamulcu samochód aż rwie się do przodu – i dobrze, jednak są przy tym lekkie drgania/poszarpywania. Podejrzewam że to któraś z pozostałych poduszek - czy to ta przy podporze półosi czy ten wspornik/odbojnik na górze przy gruszce..? czy i w tym przypadku marka ma też znaczenie..? A może to co innego..?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.