Witajcie,
mam Berlingo III 1.6BlueHDi 2015r. VIN: VF77JBHY6FJ676629.
Kiedy miał 60 000km poza wymiana oleju i filtrów za namowa kolegi zmieniłem również olej skrzyni biegów.
Wlałem inny olej niż ten polecany przez producenta, ale z tego co udało mi się ustalić to jest on zgodny i nic nie zaszkodzi. Wlałem TOTAL 75W-80 TRANSMISSION GEAR 8.
Jeżeli ktoś z Was to robił to wie ze w tym Berlingo mamy skrzynie biegów przelewowa, odkręcasz dwa korki jeden wlewowy u góry a drugi spustowy na dole.
Książkowo do skrzyni wchodzi 1.85ltr ja nie odmierzałem tego ile wlałem, pewnie wlałem trochę więcej rzędu 1,9ltr bo w butelce jeszcze zostało.
Ostatnio (ok. 8 000 po zmianie oleju skrzyni) zauważyłem ze w okolicach korka spustowego moja skrzynia jest zapocona od oleju, jego przejrzystość i kolor świadczą o tym ze jest to olej przekładniowy.
W związku z tym mam do Was kilka pytań:
1. Mógłby ktoś podać jakieś numerki na uszczelki pod korki, nie wiem czy uszczelka pod korkiem spustowym była dobra kolega mi dal i na średnicę pasowało?
2. Czy w tej skrzyni jest jakiś mechanizm wyrównawczy, kiedy w skrzyni jest za dużo oleju to może ona jakoś to spuszcza
3. Jakie są objawy ze w skrzyni nie ma lub jest za mało oleju. Sadze ze wyciek nie jest duży bo nigdy nie zauważyłem plamy pod samochodem, ale jest szansa ze mocno cieknie tylko podczas jazdy. Bardzo bym chciał uniknąć jazdy na suchej skrzyni.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc zwłaszcza za namiary na części: uszczelki pod korki; korki.
[quote]
Rozmiar podkładki 16x150 numer podkładki 2221 32 oznaczone na zdjęciu 13
Podkładki miedziane należy zawsze wymieniać na nowe.
W tym miejscu jest przelew olejowy i należy odkręcić w celu wyrównania poziomu oleju w skrzyni biegów, oznaczone na zdjęciu z numeru 72 podkładki i 12 śruba. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dokładnie tak jak napisałeś!
Spuszczasz olej przez otwór poz. 13. tylko pamiętaj żeby spuszczać kiedy skrzynia jest ciepła wtedy olej jest trochę rzadszy i lepiej schodzi. Dodatkowo trzeba przed spuszczeniem oleju odkręcić otwór przelewowy (poz .12) tak żeby nie chlapał olej na wszystkie strony.
Napełniamy przez poz.12 czyli otworem przelewowym do momentu kiedy z tego otworu poz. 12 zaczyna lecieć olej. Trzeba dać trochę czasu żeby olej się ułożył i wpłynął we wszystkie zakamarki skrzyni. Dobrze tez pokręcić kołem kiedy skrzynia jest napełniona olejem, ale jeszcze otwór poz. 12 nie jest zakręcony.
Powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.