Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Centrum Posiadane auto: Citroen C5 2.0 HDi 163 2011r
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 05 Maj 2019, 23:44
Temat postu:
Zacinający się EGR w HDI 163km
Witam
Błędy się pojawiły, że chłodnica egr zachorowała. Fachowiec rozebrał wszystko w celu przeczyszczenia i stwierdził, że nie wygląda to źle, tylko zacina się siłownik pneumatyczny. Nasmarował go i "zobaczymy".
Niestety raz na kilka dni się zawiesi i muszę mu pomóc ściągnąć dźwignię w dół.
Zakup całego egr w tej wersji - drogo.
Czy ktoś próbował wymienić sam siłownik? Jeżeli dobrze widzę to można odkręcić tą część z tworzywa bez potrzeby demontażu całego egr i rozbierania połowy silnika.
Co sądzicie o zakupie używki (oczywiście niezmasakrowanej) i wymianie tylko tej części egr?
Najpierw zdemontuj ten siłownik i sprawdź czy lekko chodzi. To że się zawiesza niekoniecznie może być jego winą. Jeśli się da zdemontować sam siłownik to na pewno można to wymienić z innego, kwestia w jakim bedzi stanie ten nowy.
A w jakim stanie ma być nowa część jak nowa to jest nowa.
Cytat:
Co sądzicie o zakupie używki (oczywiście niezmasakrowanej) i wymianie tylko tej części egr?
Jeśli tej nie uda się odratować to tylko wyłącznie nowa i zakup używanej to takiej co Ty masz, a więc, chcesz wydać na taki sam jaki masz obecny? i jeśli tak to ja uważam za bezsens. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Pisząc nowy, miałem oczywiście na mysli używany, skoro cena nowego z ASO jest za wysoka dla kolegi. Nie każdy używany egr to szrot. Większość ori używek działa w przeciwienstwie do nowych zamienników ze sklepu.
skoro cena nowego z ASO jest za wysoka dla kolegi.
Ale kto kupuje w ASO części zamienne? no chyba, że na zwykły sklep który zajmuje się sprowadzaniem części zamienny z grupy PSA też nazywacie ASO, ale z kolei Ci ze sklepu sprzedają za nową część zaledwie 600 zł, a ASO wiadomo, że jest drożej.
Cytat:
Pisząc nowy, miałem oczywiście na mysli używany,
Nie wiem i nie chciałbym to odebrano jako pouczenie, ale nowa to nowa, a używana to używana i jeżeli kupujemy do auta cokolwiek ze szrotu czy z ogłoszenia jako części używane to są używane i nigdy ja sam osobiście nie mówię i nie piszę jako nowa część,a tylko kup używaną lub wstaw używaną, a jak ktoś chce nową to jedzie do sklepu i kupuje nową.
Ja nie polecam kupna używane, bo nie wiadomo ile pochodzi, no chyba, że auto idzie na sprzedaż, ale to też trochę nie ładnie wciskając takie auta, gdzie nie wiadomo na jak długo, a nie daj boże jak wciągu 10 dni usterka powróci to sprzedawca ma prawo do zwrotu lub zaniżenia wartości auta poprzez usterkę auta i czy się opłaca co według mnie NIE. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Poczytaj sobie trochę o egr-ach sterowanych elektronicznie. Kupujac nowy zamiennik w sklepie masz mniejsze szansze, że bedzie działał prawidłowo niż ori używka. Przerabiałem ten temat na kilku autach i zawsze kończyło się na używce lub nowym z ASO. Przy starych typach zaworów nie było takich problemów, ale obecnie do niektórych typów silników nie warto wkładać zamiennika, bo wtedy dopiero zaczynają się problemy. W większości elektronika nie jest kompatybilna z autem i zaczyna sprawiać większe problemy niż na starym, który został wymieniony.
Kupujac nowy zamiennik w sklepie masz mniejsze szansze
archie39, kupując w sklepie masz do wyboru kupna części czyli: tańszą (zamiennik) lub droższą i jeżeli weźmiesz tańszą to nie ma co się dziwić, bo ta tańsza nie jest praktycznie nową, a tylko regenerowana i przetwarzana jako nową część i stąd jest tańszych.
Natomiast, biorąc droższą w sklepie którzy zajmują się sprowadzaniem z grupy PSA to w przeciwieństwie do ASO to i tak mają taniej niż w ASO i są to takie same części co różnica jest tylko cena.
Cytat:
W większości elektronika nie jest kompatybilna
To zależy co się kupuje i za jaką cenę, bo na pewno nie takie jak już na samym początku wyżej opisałem i dlatego tańsze części są źle wygenerowane które stwarzają problemy bądź inne numery części, bo niektóre z pozoru są takie same lecz jedne mogą być do innego modelu lub innego kodu silnika z tym, że sklepy którzy mają części do wielu marek aut mogą zawsze się pomylić niż Ci co zajmują się tylko wyłącznie z grupy PSA i nie wspominając już kupowanie choć na allegro, bo też czasem wysyłają nie to co byśmy chcieli.
Tak więc, wszystko zależy gdzie i za ile co kupujemy _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.