Dołączył: 28 Kwi 2019 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Citroen c4 grand picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Kwi 2019, 19:07
Temat postu:
Błędy P2562, P2563, P0238
Witam.
Autko posiadane to C4 Grand picasso z silnikiem 2.0 hdi 136km z 2007r wersja exclusive z zautomatyzowaną skrzynia mcp.
Problem z autkiem polega na tym, że : jadąc sobie na tempomacie 75km/h na VI biegu wciskam pedał gazu w podłoge, następuje redukcja do III biegu i ciągnie ile może, zero błędów, komunikatów.
Podczas jazdy na tempomacie z prędkością 115km/h na VI biegu wcisne pedał gazu w podłoge, następuje redukcja do IV biegu, auto ciągnie około 2-3sekund po czym na około 2-3 sekundy brak mocy i znowu ciągnie dalej. W tym czasie gdy brakuje moce wyświetla się komunikat: system emisji spalin silnika uszkodzony, awaria systemu hamowania, awaria abs/esp.
Po podłączeniu diagboxa błędy takie jak w tytule:
1. P2562 _ sygnał położenia zaworu turbosprężarki
2. P2563- sygnał położenia zaworu turbosprężarki
3. P0238- sygnał ciśnienia turbo.
Z moich wstępnych ustaleń, odczytaniu błędów i kolegów z forum citroena padło na wymianę przepustnicy i czujnika kopiowania turbo.
Przeplywomierz dlatego, że podczas powstania błędu pokazywał temperaturę : - 49 st. C
A czujnik od turbo dziwne wartości.
Po wymianie przepływki i czujnika oraz jazdy testowej są te same błędy i taka sama temp.przeplywomierza.
Gdy podepne diagboxa na uruchomiony silniku na wolnych obrotach temp.przeplywki to ok. 30st. C.
Wartość zadana położenia turbo to 88% na wolnych obrotach. Gdy mam 3000obr/min i autem stoję wartość ma 72%.
Gdzie szukać dalszej awarii? Jakieś pomysły, sugestie?
Pozdrawiam
Dołączył: 19 Maj 2020 Posty: 133 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Citroen C4 2.0 HDI
Piwa: 2/3
Wysłany: Sro 18 Maj 2022, 11:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Błędy P2562, P2563, P0238
U mnie pojawił się podobny ale nie do końca problem....
Auto "straciło" doładowanie, nie dmucha prawie wcale... Autem generalnie do 100-110 km/h można jechać prawie bez różnicy ale o kopnięciu przy turbo nie ma mowy.
Jedyny błąd to P2562 - Sygnał położenia zaworu turbosprężarki, Usterka trwała. Charakterystyka błędu: Wartość mniejsza od wartości zadanej
Co ciekawe, kilka dni wcześniej czyściłem dolot, preparatem z puszki z wężykiem, bo pojawiało się lekkie kopcenie przy depnięciu. Po oczyszczeniu problem kopcenia zniknął, auto zrobiło jeszcze 100km po lokalnych drogach, potem 2 x po 150 po autostradzie, wszystko działało jak należy. Wczoraj wsiadam, jadę i brak "kopyta" przy 2000 obr. Nie wiem czy to zbieg okoliczności
Wyskakuje tylko ten jeden błąd, a w opisie usterki:
Temperatura powietrza w przepływomierzu -50 ° C
ALE! Gdy podłączam się Diagboxem pod odczyty na żywo to temperatura w przepływomierzu normalnie reaguje (między 20 a 30'C) na testowanym odcinku, podobnie jak temperatura w dolocie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.