Witam wszystkich
Pierwszy mój temat zaraz po przywitaniu dotyczy czynności eksploatacyjnej..
Sprawa dotyczy wymiany oleju i akurat w moim przypadku jest to dość skomplikowane dlatego chciałbym się trochę poradzić.Auto ma obecnie 330tys km przebiegu i poprzedni właściciel zalał silnik olejem mineralnym,nie wiem od jakiego czasu jest już ten olej stosowany ale boję się trochę o filtr FAP i turbinę czy aby nie za gęsto.
Jakie rozwiązanie było by lepsze? Zostanie przy mineralnym czy może powrót do dedykowanego oleju? Na chwilę obecną silnik mechaniczne jest ok, ładnie pali niezależnie od temperatury,nie kopci i ogólnie ma moc,jest trochę zarzygany olejem w okolicach głowicy ale trzeba by było to najpierw porządnie wyczyścić żeby stwierdzić skąd dokładnie jest wyciek.Autem jeżdżę głównie po mieście i nie robię zbyt długich tras.Czas najwyższy na wymianę i nie wiem w którą stronę się skierować, będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam.
Kolego PiOOtReKk, przebieg Twojego Citroena C5 potwierdza dobrą opinię o silnikach 1,6 HDi, którą wielokrotnie można usłyszeć w warsztatach samochodowych i przeczytać o tym w Internecie.
PiOOtReKk napisał:
boję się trochę o filtr FAP i turbinę czy aby nie za gęsto.
Nie wiemy czy poprzedni właściciel Citroena C5 kierował się bardziej względami ekonomicznymi czy technicznymi, zalewając silnik HDi olejem mineralnym. Dlatego, kontroluj przez dłuższy czas poziom oleju po jego wymianie.
Zwróć uwagę na ilość zalania oleju do silnika 1,6 HDi -> jest źle kiedy poziom oleju jest bliski minimum, jeszcze gorzej jak jest maksimum, najlepiej jak będzie utrzymywany przez Ciebie na trzech-czwartych od maksymalnego poziomu na miarce olejowej.
Sprawdź przy okazji jaki masz typ silnika 1,6 HDi i długość bagnetu, który znajduje się w Twoim silniku -> plastykowe wskaźniki często ułamują się i ludzie montują w ich miejsce takie zamienniki, że można się zdziwić.
PiOOtReKk napisał:
Jakie rozwiązanie było by lepsze? Zostanie przy mineralnym czy może powrót do dedykowanego oleju?
Po kupnie Citroena C5, pierwszą rzeczą jaką bym zrobił to wymiana oleju silnikowego na niskopopiołowy olej dedykowany przez producenta samochodu.
Producent Citroena C5 zaleca długie interwały przebiegu między wymianami oleju silnikowego -> ja wymieniam olej znacznie częściej, sugerując się opinią producenta oleju silnikowego.
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Pią 26 Kwi 2019, 22:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Jaki olej 1.6 HDi 330tys
Sama prawda wyżej.
Wymiana oleju: 10 - 20 tysięcy (w przypadku 1.6 HDI lepiej trzymać się dolnej granicy), absolutnie nie olej mineralny, z 5W40 też bym nie eksperymentował. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Dziękuje za podpowiedzi.
Zamówiłem nowy oryginalny filtr oleju do tego płukankę millersa i olej Total quarz ineo 5w30c2
Jutro wymiana,mam nadzieję że nic się nie będzie działo po tym zabiegu.
Pozdrawiam.
Płukanka Millersa to trochę za mało na rozrzedzenie starego oleju, oprócz tej płukanki zalej szklankę nafty oświetleniowej.
Total C2 sprawdzi się po mieście na autostradach bywa z nim różnie.
Płukanka Millersa to trochę za mało na rozrzedzenie starego oleju, oprócz tej płukanki zalej szklankę nafty oświetleniowej.
Kolega PiOOtReKk przypuszczam, że nie jest mechanikiem. Dlatego, o ile w przypadku kolegi Kiniam, który poradzi sobie z ewentualnymi konsekwencjami "oczyszczenia układu smarowania silnika na twardo" o tyle w przypadku kolegi PiOOtReKk może być różnie.
Citroen C5 ma przejechanych 330 tysięcy kilometrów, nie wiadomo ile z nich na oleju mineralnym.
Lepiej aby sytuację ocenił doświadczony mechanik samochodowy zaglądając pod maskę Citroena C5, zanim silnik zostanie zalany "płukanką".
To być może dobre, albo nieszkodliwe, przy regularnym stosowaniu od nowości silnika.
Może się tak jednak zdarzyć w przypadku bardzo zaniedbanego silnika HDi eksploatowanego długo na oleju mineralnym, że większość gumowatej mazi - odrywającej się kawałkami w trakcie płukanki - wyląduje w filtrze olejowym, zapychając go i "silnik spuchnie" (jak to się zazwyczaj mówi) w wyniku braku smarowania.
Wydaje mi się, że tak przez Internet, na odległość, bezpieczniej jest doradzić, że oleje syntetyczne mają na tyle właściwości samooczyszczających układ smarowania silnika, że już sama wymiana oleju z mineralnego na syntetyczny powinna załatwić sprawę -> ja bym zalał silnik swojego Citroena C5 olejem syntetycznym, spuścił go po tysiącu kilometrów, i ponownie zalał silnik takim samym olejem syntetycznym.
Późniejsze wymiany co 10 tysięcy kilometrów i monitorowanie poziomu oleju na miarce olejowej.
Kiniam napisał:
Total C2 sprawdzi się po mieście na autostradach bywa z nim różnie.
Kolega będzie jeździł w warunkach miejskich, dlatego nie mieszajmy na zapas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.