Ponieważ jak część z Was mam pocenie się i wycieki różne z cudownej hydrauliki siłowej, postanowiłem się spytać Was zanim ewentualnie zabije moje zawieszenie, czy ktoś próbował już płynów uszczelniających, np pres....e steerning fluid lub hydraulic stop leak ( przemysłowy)? Czy jest szansa, że coś pomoże? Wszelkie te oleje nie są pochodnią HL43 z dodatkami spęczniajcymi gumę?
To dokładnie uszlachetniony w pełni syntetyczny olej hydrauliczny. Proszę nie tworzyć mitów kosmicznej technologii. Taki sam olej hydrauliczny tyle że mineralny z domieszkami jak od układu wspomagania można nalać i też będzie działać, tyle że trzeba będzie częściej wymieniać.
To dokładnie uszlachetniony w pełni syntetyczny olej hydrauliczny. Proszę nie tworzyć mitów kosmicznej technologii.
Płyn LDS został wyprodukowany na bazie trzech olejów syntetycznych, których proporcje dla ich mieszaniny stanowią - orientacynie dla czytelników Forum - udziały jak jeden do trzech.
W mojej ocenie, technologia produkcji kosmiczna (mamy tu do czynienia między innymi z hydrogenacją, dimeryzacją, alkoksylacją oraz związkami chemicznymi z grupy alkenów jak 1-decen, 1-dodecen, 1-okten, i innymi).
Fikovr napisał:
Taki sam olej hydrauliczny tyle że mineralny z domieszkami jak od układu wspomagania można nalać i też będzie działać
Producent płynu LDS informuje użytkowników samochodów marki Citroen z układem hydraulicznego zawieszenia HYDRActive 3, że pomarańczowy olej jest przeznaczony to tego typu układu.
Jednocześnie przestrzega, aby nie stosować syntetycznego płynu LDS do układu, gdzie powinien być stosowany płyn mineralny o kolorze zielonym (LHM Plus).
Fikovr napisał:
tyle że trzeba będzie częściej wymieniać.
Kolego Fikovr, trzeba będzie częściej wymieniać uszczelnienia na nowe -> i to częściej jak się Tobie wydaje.
Kolego Fikovr, koledzy __Robert__ i radzio77 (którzy mają ogromne doświadczenie w naprawianiu Citroenów z hydraulicznymi układami zawieszeń) dobrze doradzili Tobie, abyś nie eksperymentował na zawieszeniu Twojego Citroena C5 z użyciem nieodpowiedniego płynu hydraulicznego -> ma być LDS i nic poza tym!
Jeżeli Twoje zdanie jest inne, opisz proszę dokładnie na Forum - za parę tygodni - jak wyglądał przebieg agonii zawieszenia w Twoim Citroenie C5 po zalaniu układu mineralnym płynem hydraulicznym.
Poczytaj też w wolnym czasie o uszczelnieniach stosowanych w układach hydraulicznych i materiałach używanych do ich produkcji.
Opisywanie popełnionych przez siebie błędów to też porada.
Przez chwilę odniosłem wrażenie, że uspokoiłeś czytelników na Forum, ale pojawił się kolejny, poważny problem do rozwiązania.
Fikovr napisał:
Można te stalowe przewody od lds zmienić na miedziane?
Można przeczytać w Internecie, że w układzie hydraulicznego zawieszenia, panuje do 180 barów w strefie wysokiego ciśnienia.
Nie podejmuję się wymiany doświadczeń z użytkownikami, którzy zamontowali instalację miedzianą w miejsce oryginalnej, wykonanej z dwuwarstwowych rurek stalowych (podobno wymiana niektórych odcinków - rurek stalowych na stalowe - to przysłowiowa "masakra" z którą przychodzi się zmierzyć mechanikom pracującym godzinami pod Citroenem C5 aby pozostawić po zakończonej wymianie jak najmniej uszkodzeń przy podwoziu auta).
Profesjonaliści zajmujący się mechaniką siłową i układami zawieszenia w Citroenach zwracają również uwagę, aby nie podchodzić do montażu rurek miedzianych bezkrytycznie, ze względu na możliwość pomyłki w doborze odpowiedniego materiału (podobno różnica 10% na grubości ścianki w rurce pociąga za sobą spadek wytrzymałości przewodu na rozrywanie o 200 barów, gdzie przyjmuje się wyjściowy standard na poziomie 850 barów).
Potocznie, między sobą, mechanicy nazywają rurki miedziane w układach hydraulicznych "jednorazówkami", i pewnie nie bez przyczyny.
Napotkałem też informację, że w niektórych krajach do instalacji hydraulicznych - w czasie przeglądu okresowego auta - podchodzi się podobnie jak do oświetlenia pojazdu, to znaczy że części zużyte, które zostały wymienione na nowe muszą posiadać homologację.
W związku z tym, samochód z układem wykonanym z miedzi - gdzie producent zamontował fabrycznie układ hydrauliczny ze stali - nie może zostać dopuszczony do ruchu drogowego w takim stanie (ze względów bezpieczeństwa).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.