Dla grupy PSA zawsze jest numer 1 i taki cały czas wlewam do swojego silnika, a Mobil z kolei bardzo dobry jest dla Forda.
Cytat:
1. Total Quartz ineo ecs 5w30
Z tym, że dla silnika diesla jest oznaczenie B, a dla benzyny A z godnie producenta oraz mający oznaczenie na opakowaniu. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Z tego co czytałem i porównałem to Mobil bije na głowę Totala. Zacznijmy od tego, że Mobil posiada następujące certyfikaty:
Według ExxonMobil produkt spełnia wymagania następującego poziomu jakości:
API CF
Produkt posiada dopuszczenia następujących producentów:
BMW Longlife 04 - total nie posiada tej klasyfikacji
Chrysler MS-11106 - total nie posiada tej klasyfikacji
GM dexos2 - total nie posiada tej klasyfikacji
Peugeot/Citroën Automobiles B71 2290
Peugeot/Citroën Automobiles B71 2297 - total nie posiada tej klasyfikacji
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:
JASO DL-1 - total nie posiada tej klasyfikacji (wiem, jest dla samochodów japońskich)
Dodatkowo jeśli chodzi o klasyfikacje olejów niskopopiołowych to Mobil posiada klasyfikację C2/C3, która jest wyższa od Totala (ten posiada tylko C2).
Różnica jest też w klasyfikacji lepkości, Total posiada A5/B5 za to Mobil A1/B1.
Wydaje mi się, że Mobil wypada lepiej i potrafi lepiej chronić silnik przed zużyciem.
Zaraz zaraz, dlaczego piszesz, że Total ma C2 jak ten olej jest:Total Quartz Ineo HTC 5W-30 ( ACEA C3, API SN, PSA B71 2297)
Cytat:
Peugeot/Citroën Automobiles B71 2297 - total nie posiada tej klasyfikacji
Wyżej napisałem oznaczenie i jak nie posiada jak posiada.
Cytat:
Dodatkowo jeśli chodzi o klasyfikacje olejów niskopopiołowych to Mobil posiada klasyfikację C2/C3, która jest wyższa od Totala (ten posiada tylko C2).
Wiesz co, to już lepiej nic nie pisz, bo błądzisz już po lesie i nie wiesz którędy wyjść .
Cytat:
Wydaje mi się, że Mobil wypada lepiej i potrafi lepiej chronić silnik przed zużyciem.
Kolega Robert już napisał więc, dalsze dyskusję zostawmy skoro Ty wiesz najlepiej do jakie auta i silnika lać.
Krótka piłka i na temat: Lej co chcesz to w końcu Twoje auto, ale potem nie narzekaj, że silnik 1.6 hdi to be i jak zadbasz tak będziesz miał i tego chciałeś przeczytać jak wyżej.
Przypominam, że takowy olej ma dodatkowe oznaczenie co dla kodu A ma inne numery niż kod B. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
1. Z tego co czytałem i porównałem to Mobil bije na głowę Totala.
2. Dodatkowo jeśli chodzi o klasyfikacje olejów niskopopiołowych to Mobil posiada klasyfikację C2/C3, która jest wyższa od Totala (ten posiada tylko C2).
3. Różnica jest też w klasyfikacji lepkości, Total posiada A5/B5 za to Mobil A1/B1.
4. Wydaje mi się, że Mobil wypada lepiej i potrafi lepiej chronić silnik przed zużyciem.
1. z tym się zgadzam.
2. trochę źle to interpretujesz.
3. jak wyżej.
4. jak w pkt. 1.
Po mieście Ravenol FEL 5W30, Motul 8100 Eco C2 i jak komuś dodatkowo zależy na czystości silnika to Neste Oil PRO City 5W30
w trasę raczej Texaco PSA 5W30 C2 lub Millers/Trident LL 5W30 C2/C3 ewentualnie Motul 8100 FE 5W30 C2/C3.
Kiniam, jeżeli są przypisane numery PSA B71 2290 na podstawie vin to taki trzeba olej, a jeżeli na podstawie vin jest B71 2297 to taki trzeba olej i nie trzeba chyba wyjaśniać, że im nowsze auto to zmienia się również klasyfikacja oleju, a więc, nie porównujmy jeżeli przykładowo Mobil zmienił klasyfikację do nowszych aut to również i tym samym zmienia się klasyfikację w Totalu dla nowszych aut więc. To tak jak porównanie Citroena C4 II z C4 I. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.