Kugar17 odpowiedział na pytanie numer 1 a idąc tym tropem wujko google mówi:
Czujniki do pomiaru kąta skrętu koła kierownicy służą do określenia wybranego przez kierowcę kątowego położenia koła kierownicy. Informacje o kątowej zmianie położenia koła kierownicy przekazywane są za pomocą magistrali CAN lub przewodów sygnałowych do wybranych układów samochodu do których zalicza się:
układ dynamiki jazdy,
wspomaganie układu kierowniczego (głównie układy elektryczne z elektroniczną kontrolą działania),
układ hamulcowy zintegrowany z układami wspomagającymi (ABS/ASR/ESP),
oświetlenie pojazdu (adaptacyjne doświetlenie zakrętów, światła kierunkowe),
układ pomiaru odległości od poprzedzającego pojazdu.
W zależności od producenta pojazdu, czujniki do pomiaru kąta skrętu koła kierownicy występują w różnych wariantach konstrukcyjnych:
pracujące na zasadzie magnetorezystancji,
pracujące na zasadzie fotokomórki,
pracujące na zasadzie czujnika Halla,
pracujące na zasadzie potencjometru.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.