Witam ,posiadam Citroena C5 2.0 hdi 140 km z 2009r. Zaślepiłem EGR ponieważ miałem problemy z płynną jazdą,zrobiłem do za sugestią mechanika. Powiedział mi że teraz należy odłączyć działanie EGR w komputerze auta. Pytanie,czy jest to konieczne skoro nie wywala żadnych błędów? Pytam ponieważ jest to koszt 120 funtów. Oczywiście nie chciałbym ich wdawać jeżeli nie jest to konieczne.
Pozdrawiam forumowiczów.
Witaj.
Jakaż szkoda, że nie przejrzano paramenty pracy silnika zanim zaślepiło się ten nieszczęśliwy wieczny EGR który w niczym jeszcze nie zawinił, a już jej się zaślepia, hmm.
Opisz dokładnie objawy co się dzieje, bo utrata płynności ma różne objawy i jeśli brak błędu to któryś czujnik odbiega od rzeczywistości. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Samochód podczas przyspieszania szarpał w zakresie obrotów 1.8tys do 2.0 tys. Wątków tego typu było wiele i żadnej odpowiedzi z rozwiązaniem problemu. Po zaślepieniu EGR wszelkie dolegliwości zniknęły.
Zaślepiłem EGR bo wątków z objawami takimi jak moje na tym forum jest kilka,przeczytałem je wszystkie dokładnie i niestety nigdzie nie znalazłem rozwiązania problemu,jasnej deklaracji jak forumowicze rozwiązali ten problem. Dzięki temu wiem że w moim przypadku problemem był zawór EGR. Założę nowy i jeżeli efekt będzie taki sam jak po zaślepieniu to może ktoś też rozwiąże podobny problem u siebie.
A błędów żadnych nie wywaliło ? Szkoda, że nie było jazdy z podglądem na pracę EGRa - fajnie widać jak się tnie dodatkowo u mnie oprócz poszarpywania w podobnym zakresie obrotów były następujące błędy:
- P0409, P0489, P0490, P1162, P0405, P2143.
Po wymianie EGRa wszystko wróciło do normy.
U mnie pełno błędów było kiedy miałem uszkodzoną skrzynkę bezpieczników silnika,po wymianie żadne błędy się nie pojawiły,a samochód szarpał,co dziwne to że jak miałem uszkodzoną skrzynkę to tego nie było a to wyłączał się podczas jazdy. Co ciekawe test Lexią nie sugerował ani awarii EGR ani skrzynki bezpieczników. Testowałem EGR Lexią i było słychać jak pracuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.