Witam, samochód to C5 X7 2010r 2.0hdi
proszę mi powiedzieć czy mogę zmienić wysokość zawieszenia DB jeśli wiem że obejmy były ruszane ?? Co w przypadku gdy DB wywali błąd ,,poza zakresem ,, jakie wartości mam wpisać jeśli na przodzie auta mam 42 cm mierząc od środka felgi do rantu błotnika ??
Możesz zmienić wysokość DB niezależnie od regulacji mechanicznej na obejmach. Według instrukcji najpierw zgrubnie regulujesz mechanicznie potem komputerem dokładnie.
Jeśli chcesz opuścić zawieszenie o 1cm (10mm) to do wartości odniesienia która dla X7 dla przodu wynosi 160mm dodajesz 10mm i w DB wpisujesz 170, dla tyłu jeśli go nie chcesz zmieniać wpisujesz 106.
Jeśli wyrzuci błąd poza zakresem to musisz sprawdzić czy wartości powróciły do domyślnych i możesz zabawę zacząć od początku.
Pamiętaj że jeśli wpiszesz 170 dla przodu i komputer przyjmie to dla niego będzie to od tego momentu wartość odniesienia i przy kolejnym przestawieniu np o 1mm należy wpisać 161.
czy mogę zmienić wysokość zawieszenia DB jeśli wiem że obejmy były ruszane ?? Co w przypadku gdy DB wywali błąd ,,poza zakresem ,
Nie, nie możesz nic ruszać w DB i nie wywali błąd jeśli tylko było ruszane na obejmach. Natomiast, jeśli mówimy już o wywaleniu błędu poza wykresem to wartość nie może przekroczyć po wpisaniu do komputera więcej niż podane czyli: 160 +- 6 mm, a więc, wpisując przykładowo 170 to wówczas wartość zostanie przekroczona, bo jak sama tabela mówi ile można wpisać i choć w Twoim przypadku nie ma potrzeby ruszania w BD, a tylko ustawić na obejmach zgodnie wskazania producenta.
Jeśli autem bardzo dobrze się prowadzi dotychczas to nie należy ruszać ustawień w komputerze i jeśli ruszymy ustawienia to można stracić wówczas komfort jazdy.
Ustawienie na obejmach można ustawiać jak się chce, bo i tak w trakcie rozruchu silnika i jej pracy komputer dostosowuje do swoich ustawień jakim została jej przypisana więc, nie radzę nic ruszać w DB.
Jeszcze jedna sprawa, ustawienie na obejmach ma bardzo duże znaczenie w czasie postoju i jej uśpienia po wyłączeniu silnika co wówczas widzimy jak auto jest obniżony lub zawyżony i dlatego ustawia się zgodnie wyznaczonym tabeli lub dostosowując tak, aby podczas uruchamiania silnik i jej pracy nie miała potrzeby załączać pompy, bo na obejmach jest tak wyregulowane w jakim znajduje się przypisane w komputerze. A więc, w Twoim przypadku tylko ustawiasz na obejmach i nic więcej. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Pytam bo słyszałem że w C5 X7 nie rusza się obejm , a wiem że przez poprzedniego właściciela obejmy były ruszane bo właśnie tak regulował prześwit, niestety z biegiem czasu coś poszło nie tak i teraz mam z przodu 42cm a z tyłu 39 chciał bym o ten 1 cm zmniejszyć przód, wiem też że takie ,,mierzenie ,, od środka felgi do rantu nie jest dokładne
I kolejne pytanie mam takie bo nie wiem czy mam mierzyć ta wysokość na wszystkich kołach ?? Bo np: na lewym przednim jest 42cm ale na prawym przednim jest 42,3 ,różni się to koło o jakieś 3-4 mm i nie wiem czy to tak ma być czy jest to błąd pomiarowy .....
a wiem że przez poprzedniego właściciela obejmy były ruszane bo właśnie tak regulował prześwit,
Możliwe, że wymieniał czujnik regulacji zawieszenia i stąd najprawdopodobniej regulowane prześwit, no nie wiem co tam było robione, ale tylko tam można ocenić.
Cytat:
Bo np: na lewym przednim jest 42cm ale na prawym przednim jest 42,3 ,różni się to koło o jakieś 3-4 mm i nie wiem czy to tak ma być czy jest to błąd pomiarowy .....
Żeby tak mierzyć to auto musi stać na równej nawierzchni i na pewno nie w takich warunkach jak przy garażowy, bo musiałby z poziomnicą chodzić i sprawdzić czy podłoże są równe co mija się z celem.
Cytat:
bo słyszałem że w C5 X7 nie rusza się obejm
To ktoś powiela błędne informacje i tak samo powiela to:Możesz zmienić wysokość DB niezależnie od regulacji mechanicznej na obejmach.. Co prawda można regulować w komputerze, ale po co i do czego?, skoro komfort jazdy jest bardzo dobry i jej ruszenie bądź zmiany powoduje utraty komfortu co wielu osób po takim zabiegu skarżą się na twarde zawieszenie bądź inne problemy choćby zbyt dużej różnicy podnoszenia się zawieszenia, a czasem opuszczeniu zawieszenia po uruchomieniu silnika.
Cytat:
kolejne pytanie mam takie bo nie wiem czy mam mierzyć ta wysokość na wszystkich kołach
Jeżeli od rantu i kapsla to oddzielnie na każdej osi (nie kół) czyli przykładowo, przód 42 i tył 39.
Należy pamiętać, że regulacja ustawień w komputerze jest dla jazdy komfortu, a na obejmach ma celu utrzymania wysokość auta w czasie uśpienia, bo gdyby jej nie było to auto by opadało dosłownie do ziemi po wyłączeniu silnika i dlatego jest odpowiedzialny za utrzymanie wysokość auta w tym i utrzymania komfortu jazdy dostosowując z odczytu czujnika, bo inaczej cały czas byłoby twarde zawieszenie. Z kolei jeśli chcemy podnieść za pomocą komputera czyli: W pisujemy przykładowo wartość max 166 to taką trzeba mieć ustawioną i na obejmach, bo inaczej po uruchomieniu silnika od razu będzie bardzo mocno odczuwało się zachowanie zawieszenia, gdyż auto będzie zbyt mocno podnosił lub opuszczał co jednak każde zmiany w komputerze jest zależny od ustawień na obejmach. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Ostatnio zmieniony przez Mostek123 dnia Sro 13 Mar 2019, 15:10, w całości zmieniany 1 raz
Ok ja jutro jeszcze raz wszystko dokładnie pomierze,oczywiście od felgi do rantu ,podam tutaj wysokości i wtedy będziemy się bawić DB , myślę że pomożecie ? [/url]
Jeśli będziesz miał wpisane 160 to jej nie zmieniaj i nie baw się zbytnio tymi ustawieniami, bo zaszkodzisz niż pomożesz i uwierz mi, bo to, że ma się diagnostykę to nie znaczy, że można wszystko i należy podchodzić rozsądnie z tymi komputerami diagnostycznymi.
A jak zrobisz to już Twoja sprawa i to Twoje auto nie moje. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie będzie miał 160, poniewaz wartośc w DB jest podana w krokach.
Mostek strasznie namąciłeś facetowi w głowie.
Oczywiście, że można regulować obejmami i kompem.,
Jeśli chłop wie, że obejmy zostały ruszone to należy wpierw, wpisać do DB wartości standardowe czyli w tym przypadku 000, co daje wartości 160 i 106 ( wartości fabryczne )
Jeżeli po wpisaniu owego 000 dla przodu i tyłu auto ustawi się na nieodpowiednie wysokości należy wyregulować obejmami tak aby było dla przodu 41,5, a dla tyłu 39,5 ( + - 0,5 cm ).
Ustawiając kompem po nieudanej próbie, należy wpisywać 000, i próbować kolejny raz.
I teraz dopiero dopieścić wysokośc kompem. Ot i cała filozofia.
No właśnie ile ludzi tyle opinii.... Pytanie zadam inaczej , jeśli ktoś wcześniej regulował coś na obejmach jest ustawione 42 przód i 39 tył , ale nic raczej nie było zmieniane ani zerowane w DB to czy może się pompa zspsuc albo ogólnie coś z zawieszeniem ?? Bo głowie dlatego chcę to zrobić jak powinno być , komfort niby jest choć czasem mam wrażenie że zawieszenie jest i tak za wysoko szczególnie jak zastępuje zjazd z progu zwalniajacego.
No i też pytanie czy jeśli wpisze w DB 000 przód i tył , ale nie chce regulować obejmami , to czy jest możliwość ustawienia wtedy normalnie w DB czy tylko obejmy ??
Napiszę jeszcze raz.
Oczywiście, że możesz regulować kompem do okreslonej wysokości, ale jeśli wyjdzie poza zakres to nie złapie górnego serwisu na desce ( komunikat o max wysokości )to pompa bedzie mielić, aż sie spali.
Zasada jest bardzo prosta, otóż wpierw obejmami ( bo wiesz, że były ruszane ), a potem DB.
Ale ok
Spróbuj wpierw samym kompem
Pamiętaj, że musza być wyświetlane na desce wszystki komunikaty, to bardzo wazne.
Powiedzmy że obejmami mam na tą chwilę właśnie ustawione 42przod i tył 39cm , to co teraz mam obejmami zjechać na poziom 41.5 i 39.5 , a potem mam w DB wpisać jakie wartości ?? Sorki że tak mieszam ale nie jestem biegły w tych sprawach.
Robert, czemu każesz koledze włazić tam gdzie nie ma potrzeby?
Oczywiście, że podana w krokach i teraz komputer oblicza na podstawie ustawień na obejmach, a więc, ma tak ustawione, nie.
Cytat:
Spróbuj wpierw samym kompem
A po co i znów tutaj komuś chcąc narobić problem tak?
Rozumiem, żeby to jeszcze ktoś wcześniej bawił się ustawieniami komputerem i nie tak poszło jak trzeba to można, ale tutaj ruszane tylko obejmy co można przywrócić do ustawień tak jak producent zaleca w tabeli bez konieczności DB.
A i czy masz Tourier (kombi) _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Ostatnio zmieniony przez Mostek123 dnia Sro 13 Mar 2019, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.