Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen DS5 sportchic 2.0 blueHDI 180KM, 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Mar 2019, 10:13
Temat postu:
2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
Witajcie,
Od pewnego czasu mam problem z płynem chłodniczym. Albo znika całkowicie, albo wysadza go korkiem od zbiorniczka. Dodatkowo na przewodach jest bardzo duże ciśnienie. Pierwszą diagnozą była uszczelka pod głowicą, lecz po zrobieniu testu okazało się że powinna być w porządku, gdyż płyn się nie odbarwił. Mechanik podejrzewa również że może być problem z chłodnicą EGR. Czy mieliście podobne przypadki? Czy macie może pomysł co to może być? Gdy pierwszy raz mi zniknął płyn, wyskoczył mi komunikat "BŁĄD TEMPERATURY SILNIKA ZATRZYMAJ POJAZD", i zawiesił się termostat. Jakieś 1200 km temu był wymieniany rozrząd filtry płyny oleje. _________________ Tomek
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
Witamy
Jak na zimnym silniku nie wywala płyn po uruchomieniu to uszczelka jest dobra i może być też chłodnica egr i należy w pierwszej kolejności zacząć od chłodnicy egr.
W trakcie nagrzewania się silnika czyli, do uzyskania temperatury powyżej 40 stopni nie należy już odkręcać korka. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
Dzień dobry
Ja osobiście miałem taki przypadek, juz chciałem głowicę zwalać i uszczelkę wymienić, okazało sie jednak że chłodnica była niedrożna, po intensywnym płukaniu, wszystko wróciło do normy. Płukałem zwykłą wodą.
Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen DS5 sportchic 2.0 blueHDI 180KM, 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Mar 2019, 00:00
Temat postu:
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
Mostek123 napisał:
Witamy
Jak na zimnym silniku nie wywala płyn po uruchomieniu to uszczelka jest dobra i może być też chłodnica egr i należy w pierwszej kolejności zacząć od chłodnicy egr.
W trakcie nagrzewania się silnika czyli, do uzyskania temperatury powyżej 40 stopni nie należy już odkręcać korka.
Po zalaniu płynu na zimnym silniku od razu zasysał cały płyn i tak dwa-trzy zbiorniki. Po rozgrzaniu się silnika płyn wracał do zbiornika, korka nie odkręcałem, mimo to płyn sie wylewał. _________________ Tomek
Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen DS5 sportchic 2.0 blueHDI 180KM, 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Mar 2019, 00:01
Temat postu:
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
__Robert__ napisał:
Dzień dobry
Ja osobiście miałem taki przypadek, juz chciałem głowicę zwalać i uszczelkę wymienić, okazało sie jednak że chłodnica była niedrożna, po intensywnym płukaniu, wszystko wróciło do normy. Płukałem zwykłą wodą.
Czy coś dodatkowo sprawdzałeś/robiłeś ? _________________ Tomek
Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen DS5 sportchic 2.0 blueHDI 180KM, 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Mar 2019, 11:51
Temat postu:
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
__Robert__ napisał:
Absolutnie nic. Zalałem świeży płyn i było w porządku aż do sprzedazy auta, czyli ponad rok.
A może powodem problemów jest termostat
Termostat się zawiesił za pierwszym razem, ale to najprawdopodobniej było wynikiem braku płynu. Przy drugim razie nic się z nim nie działo _________________ Tomek
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
Cytat:
Po rozgrzaniu się silnika płyn wracał do zbiornika, korka nie odkręcałem, mimo to płyn sie wylewał.
Na początek wymień termostat i tu pytanie: Czy wcześniej zmieniano płyn chłodniczy, bo zazwyczaj termostat jest jednorazowy i to tłumaczyłoby w ten sposób zacinanie się termostatu podczas wymiany samego płynu. Ponieważ, puki płyn jest i nie zmieniany płyn lub nie wyciekł poprzez rozszczelnienie układu chłodzącego to termostat działa wzorowo.
Jeśli nie inaczej niż termostat to szukać w pierwszej kolejności w układzie chłodnicy od egr i w tym ostatnim może kopcić, bo część spalin przedostaje się do komory spalania przez egr i jej nieszczelność z układu chłodzącego może powodować inne spaliny wydobywające z rury wydechowej co warto podjechać na testy spalin, aby wyeliminować wspomniane usterki.\
Ps.
Jakby chłodnica byłaby zatkana to w pierwszej kolejność nagrzewnica zapycha, bo ma mniejszy przelot niż chłodnica i wiałoby zimnym powietrzem czyli zimą bez ogrzewania. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen DS5 sportchic 2.0 blueHDI 180KM, 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Mar 2019, 21:26
Temat postu:
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
Mostek123 napisał:
Cytat:
Po rozgrzaniu się silnika płyn wracał do zbiornika, korka nie odkręcałem, mimo to płyn sie wylewał.
Na początek wymień termostat i tu pytanie: Czy wcześniej zmieniano płyn chłodniczy, bo zazwyczaj termostat jest jednorazowy i to tłumaczyłoby w ten sposób zacinanie się termostatu podczas wymiany samego płynu. Ponieważ, puki płyn jest i nie zmieniany płyn lub nie wyciekł poprzez rozszczelnienie układu chłodzącego to termostat działa wzorowo.
Jeśli nie inaczej niż termostat to szukać w pierwszej kolejności w układzie chłodnicy od egr i w tym ostatnim może kopcić, bo część spalin przedostaje się do komory spalania przez egr i jej nieszczelność z układu chłodzącego może powodować inne spaliny wydobywające z rury wydechowej co warto podjechać na testy spalin, aby wyeliminować wspomniane usterki.\
Ps.
Jakby chłodnica byłaby zatkana to w pierwszej kolejność nagrzewnica zapycha, bo ma mniejszy przelot niż chłodnica i wiałoby zimnym powietrzem czyli zimą bez ogrzewania.
Nagrzewnica jest ok, ponieważ po zalaniu płynu i odpowietrzeniu układu ciepło trafiało do kabiny. _________________ Tomek
Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen DS5 sportchic 2.0 blueHDI 180KM, 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Mar 2019, 21:41
Temat postu:
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
Przy zamawianiu nowego termostatu okazało się po numerze VIN, że mój samochód jest pilnie wzywany na akcję serwisową o której nie wiedziałem. Do zrobienia są 4 akcje:
1) napinacz paska osprzętu;
2) ułożenie wiązki elektrycznej;
3) korek zbiornika (escr? dobrze nie zapisałem);
4) poprawa/zmiana sterowników w komputerze silnika
W sprawie poprawy/zmiany sterowników jeden ze sterowników odpowiada podobno za czujnik temperatury więc mechanik polecił mi, aby nie ruszać i naprawiać nic i zobaczyć co powiedzą podczas akcji serwisowej i czy po naprawie sterowników wszystko nie wróci do normy. Na akcję serwisową jestem umówiony dopiero 19 marca, także dopiero wtedy może coś się wyjaśni. _________________ Tomek
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Sro 13 Mar 2019, 19:07
Temat postu:
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
Witam no i teraz doszło uszkodzenie układu chłodzenia - więc może dlatego koledze tak szybko olej bierze . Potencjalni podejrzani to - pompa wody wymieniona z rozrządem , termostat a być może jak kolega Robert podpowiedział niedrożna chłodnica _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen DS5 sportchic 2.0 blueHDI 180KM, 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Mar 2019, 11:27
Temat postu:
Re: ( Citroen DS5 ) 2.0 blueHdi 180KM problem z płynem chłodniczym
Pompa wody była wymieniana ok. 1200 km wstecz, wraz z rozrządem, i wtedy już był problem z płynem chłodniczym. Termostat chciałem wymienić, lecz przy próbie zakupu okazało się że jest samochód wzywany na akcję serwisową (w sumie 4) z czego jedna dotyczy sterowników komputera silnika, między innymi sterownik czujnika temperatury itp. W serwisie na naprawę z akcji serwisowej jestem umówiony we wtorek i do tego czasu jestem zblokowany ze wszystkimi naprawami aby porozmawiać w ASO czy to może być przyczyną całego zamieszania. _________________ Tomek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen DS5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.