Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DirtyBoyz

Czytelnik



Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): UK
Posiadane auto: Citroen C5 2.0 2008
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 03:47
Temat postu:

Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Witam,muszę wymienić łożyska i klocki w swoim citroen c5 2008r.I ostatnio aby zamówić klocki chciałem sprawdzić czy mają czujniki i odkryłem i lewej i z prawej strony uciete przewody i nie mam pojęcia od czego one są? Bo od czegoś być musiały. Ktoś jest w stanie pomóc? Dzięki wielkie za uwagę




Ostatnio zmieniony przez DirtyBoyz dnia Wto 05 Mar 2019, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 08:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Witaj.
A drugiego końca naprawdę nie widziałeś???
_________________
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.


Ostatnio zmieniony przez Mostek123 dnia Wto 26 Lut 2019, 13:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
radzio77

Auto Maniak



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 2319
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów
Posiadane auto: Xantia 2.0 C5 Break 2.0+lpg C5 X7 Tourer 2.0 16V
Piwa: 225/3
Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 11:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Przewód,który "wisi" jest od czujnika zużycia klocków.Masz tam kostkę z dwoma przewodami i tam powinien być podłączony.Jak podłączysz go do masy to będzie świecić kontrolka od hamulca.

https://ibb.co/frLvHts
_________________
Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 13:07
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Sprawdziłem u siebie i faktycznie to jest przewód od zużycia klocków. Nie wiem dlaczego inaczej pomyślałem Embarassed
_________________
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Powrót do góry
DirtyBoyz

Czytelnik



Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): UK
Posiadane auto: Citroen C5 2.0 2008
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 15:02
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Dzięki wielkie Panowie.
Tak myślałem, ale wolałem się upewnić bo bez zdejmowania koła to mało co widać tam.
Ahhh Ci handlarze...

A wiecie może, który kolor jest od czego? To by szybciej poszło Wink
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 15:02
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
radzio77

Auto Maniak



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 2319
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów
Posiadane auto: Xantia 2.0 C5 Break 2.0+lpg C5 X7 Tourer 2.0 16V
Piwa: 225/3
Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 17:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Obojętne.Jeden idzie do jednego klocka a drugi do drugiego.Tutaj tarcza pełni rolę włącznika/mostka.
_________________
Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a


Ostatnio zmieniony przez radzio77 dnia Pią 08 Mar 2019, 06:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
DirtyBoyz

Czytelnik



Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): UK
Posiadane auto: Citroen C5 2.0 2008
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 22:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


No i elegancko to na spokojnie da się zrobić.
Powrót do góry
__Robert__

Auto Maniak



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 16V LPG
Piwa: 178/11
Wysłany: Sro 27 Lut 2019, 17:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Ale po co chcesz to zrobić, w 95% Cytryn te przewody są ucięte, u mnie tez zresztą. Olej temat Very Happy
Powrót do góry
ABDANK

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Citroën C5 Lift 1,6HDi HYDRActive
Piwa: 12/1
Wysłany: Czw 28 Lut 2019, 20:36
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Spróbujmy potraktować ten temat „w pigułce” czyli opisowo, próbując trochę go przybliżyć, a każdy niech samodzielnie dokona wyboru pomiędzy naprawiać a pozostawić tak jak jest, odpowiadając sobie - już poza Forum – dlaczego taka decyzja.

Myślę, że nie będzie przesadą jak napiszę, że traktujemy temat pełnej sprawności fabrycznie zamontowanego układu hamulcowego w samochodzie, podobnie jak sprawę ubezpieczenia się (od niechcianych zdarzeń) z dodatkowymi opcjami, czyli jesteśmy zadowoleni kiedy w życiu codziennym coś z tego nam się przydaje, a podchodzimy lekceważąco kiedy któryś z dodatków nie przydał się, albo jesteśmy przekonani, że się nie przyda.

Kolego DirtyBoyz nie polecam Tobie podłączenia przewodów do kostki na przysłowiowe chybił-trafił.

Każdy z przewodów elektrycznych w tej wiązce ma swoją funkcję i jeden jest „plusem”, drugi z przewodów jest „minusem”. Obydwa biegną do komputera pokładowego (systemu kontroli trakcji).

W moim Citroenie C5 II zielony przewód jest plusowy, brązowy jest minusowym.

Kiedy wiązka jest pęknięta tak, że z gumowej kostki wychodzi kilkucentymetrowy jej odcinek, można przewody połączyć (odpowiadającymi sobie kolorami kabelków) przy użyciu rurkowych konektorów – dających się zaciskać przyrządem do zaciskania konektorów lub małymi szczypcami - w otulinie termozgrzewalnej (z hermetycznym uszczelniaczem żelowym) -> jest to w mojej opinii jedyna skuteczna metoda naprawy pękniętej wiązki na dłuższy czas jak dwa, trzy miesiące jeżdżenia.

Wszelkiego rodzaju próby lutowania (z mojego doświadczenia: nie da się skutecznie połączyć utleniających się powierzchni drucików przy użyciu lutownicy), skręcanie przewodów i próby zaizolowania tego miejsca przy użyciu plastykowej taśmy klejącej, gumowej taśmy samogalwanizującej, uszczelniania koszulką termokurczliwą, itp. nie dają spodziewanego efektu -> podczas jazdy, przewody są poddawane nieustającemu wyginaniu i takie połączenie po prostu pęka.
Po rozhermetyzowaniu się założonej na przewodach osłonki, na desce rozdzielczej Citroena C5 zaczyna uaktywniać się alert awarii hamulców w warunkach jazdy po mokrej jezdni, po topniejącym śniegu (który posypano solą z piaskiem).

Na Twojej fotografii nie widać „wolnego” kawałka przewodu, który mógłby wystawać z kostki - i jeżeli tak jest, że kabelki są urwane przy samej kostce - to naprawa będzie bardziej skomplikowana, ponieważ trzeba będzie zastąpić uszkodzoną gumową kostkę przejściówką (zrobioną z konektorów rurkowych), która połączy jeden przewód („plus”) z obydwoma czujnikami zużycia klocków hamulcowych, a drugi przewód („minus”) z masą pojazdu.
Od razu podpowiem, że urwany przewód elektryczny jest też do wymiany na nowy - najlepiej trójżyłowy - bo z tego już nie będzie pożytku, a tylko mogą być problemy na przyszłość (brak stabilnego połączenia elektrycznego). Nowe odcinki przewodów można podłączyć pod maską silnika, po obydwu stronach, tuż nad błotnikami Citroena C5, tak jak jest to zrobione fabrycznie.

Uwaga:
Jeżeli jeden czujnik zużycia klocka hamulcowego zostanie podłączony do jednego przewodu, a drugi czujnik zużycia klocka hamulcowego zostanie podłączony przez Ciebie do drugiego z urwanych przewodów to system alertu zostanie uruchomiony tylko i wyłącznie, kiedy obydwie końcówki czujników zużycia klocków hamulcowych zostaną zdarte na tarczy hamulcowej i podczas hamowania zrobi się zwarcie elektryczne na tarczy hamulcowej. To znaczy, że obydwa klocki hamulcowe musiały by zużyć się jednocześnie „do zera”, a taka sytuacja zdarza się niezwykle rzadko, bo klocki nie zużywają się idealnie równo i po obydwu stronach tarczy na raz.

Mechanicy nie tolerują tych przewodów w kilkuletnich Citroenach C5 bo to główny problem wzbudzania alertów na desce rozdzielczej. Najprostszą metodą rozwiązania jest po prostu odcinanie czujników zużycia hamulców w warsztatach samochodowych przy okazji wymiany klocków lub tarcz hamulcowych -> temat przerobiony również na moim Citroenie C5. Przypuszczalnie, większość kierowców z odciętymi przewodami czujników zużycia okładzin hamulcowych nie jest świadoma, że sterczące z klocków hamulcowych białe albo niebieskie końcówki przewodów to atrapy -> i nadal kupuje droższe klocki hamulcowe z otworkami do montażu plastykowych zakończeń czujników.

Kolego DirtyBoyz, jak jesteś zdeterminowany do naprawy uszkodzonej wiązki, przygotuj sobie zestaw narzędzi, części potrzebnych do wymiany, i działaj. Jak pojawią się trudności, zasygnalizuj w temacie, wspólnie na Forum spróbujemy rozwiązać problem. W tej chwili, opisanie całości jest dosyć kłopotliwe, a przede wszystkim czasochłonne -> najlepiej jak sam ocenisz stan faktyczny i zgłosisz problem, jeżeli taki się pojawi.

Nie napotkałem nigdzie w sieci wskazówki na numer części zamiennej, aby można było wymienić uszkodzony element na nowy -> czytając posty, najczęściej ludzie radzą sobie w takim przypadku tak jak umieją i czym popadnie.

Nie liczyłbym na to że kompleksowej naprawy podejmie się mechanik, ponieważ koszty robocizny przekroczą zapewne oczekiwania większości właścicieli Citroenów C5 -> robota bardziej dla cywilnych aniżeli profesjonalnych pasjonatów motoryzacji.

Tak myślę, że to najważniejsza informacja na zakończenie mojego postu, aby nie polegać jedynie na sygnalizacji biegnącej z czujników zużycia klocków hamulcowych w samochodach osobowych (o znacznej masie pojazdu). Bo zdarzyć się tak może - że pomyślimy że system działa, a on nie zadziała - bo rocznik auta nie motywuje już właściciela do szczególnej troski o kondycję i potrzeby Citroena C5.
Najczęściej dotyczy to sytuacji kierowania pojazdem w wysokich górach, albo kierowców, którzy zakładają przed jazdą samochodami przyciężkawe buty.
W takich przypadkach, nagłe zużycie okładziny hamulcowej „do zera” może spowodować, że Citroen C5 nie sprosta w pełni postawionemu zadaniu i jazda może zakończyć się na przykład w rowie lub na innym aucie.
Najlepszym i najpewniejszym sposobem kontroli grubości okładzin hamulcowych pozostaje od lat: zdjęcie kół i oglądanie przez mechanika lub kierowcę zacisków hamulcowych raz na jakiś czas, a szczególnie przed dłuższym wyjazdem np. na ferie zimowe lub na wakacje.
Średnio wprawnym okiem oceniając, zużyte klocki lub tarcze widać od razu -> i kiedy okaże się, że „sprawa wygląda cienko”, to może wróżyć grube wydatki (po „wyhamowaniu” bez hamulców), dlatego nie ma na co czekać, ale wymienić części na nowe -> będzie bezpieczniej i taniej.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
machony79

Auto Maniak



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 2558
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Lexus NX Turbo,C5 III Exclusive Tourer 2.0 lpg
Piwa: 286/13
Wysłany: Czw 28 Lut 2019, 20:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


nie jest tak jak piszesz.
Robiłem to i rozcinałem wtyczkę.Oba kable czujnika są we wtyczce połączone w jeden pin.Drugi pin od strony instalacji tylko jest wtopiony we wtyczkę i wychodzi z niej do wahacza i jest to masa.
_________________

Moje filmy na YT
Powrót do góry
gadu-gadu
__Robert__

Auto Maniak



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 16V LPG
Piwa: 178/11
Wysłany: Czw 28 Lut 2019, 21:00
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Dokładnie jest tak jak pisze kolega Machony, czujnik styka sie z masa i daje impuls do komputera, a ten natomiast daje infi na deskę, To jest bardzo proste.

Ja mam ucięte te przewody i nie chce mi sie z tym bawić, w klockach równiez nie mam czujnika, bo i po co.

Ale każdy robi jak uważa, Czujniki z kół tez wyrzuciłem i telekodowałem DB i mam spokój.
Powrót do góry
ABDANK

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Citroën C5 Lift 1,6HDi HYDRActive
Piwa: 12/1
Wysłany: Czw 28 Lut 2019, 21:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Kolego machony79, napisałem:

"Każdy z przewodów elektrycznych w tej wiązce ma swoją funkcję i jeden jest „plusem”, drugi z przewodów jest „minusem”."

i niżej

"jeżeli tak jest, że kabelki są urwane przy samej kostce - to naprawa będzie bardziej skomplikowana, ponieważ trzeba będzie zastąpić uszkodzoną gumową kostkę przejściówką (zrobioną z konektorów rurkowych), która połączy jeden przewód („plus”) z obydwoma czujnikami zużycia klocków hamulcowych, a drugi przewód („minus”) z masą pojazdu."

i niżej

"Jeżeli jeden czujnik zużycia klocka hamulcowego zostanie podłączony do jednego przewodu, a drugi czujnik zużycia klocka hamulcowego zostanie podłączony przez Ciebie do drugiego z urwanych przewodów to system alertu zostanie uruchomiony tylko i wyłącznie, kiedy obydwie końcówki czujników zużycia klocków hamulcowych zostaną zdarte na tarczy hamulcowej i podczas hamowania zrobi się zwarcie elektryczne na tarczy hamulcowej. To znaczy, że obydwa klocki hamulcowe musiały by zużyć się jednocześnie „do zera”, a taka sytuacja zdarza się niezwykle rzadko, bo klocki nie zużywają się idealnie równo i po obydwu stronach tarczy na raz."

Dwie końcówki biegnące od klocków - do kostki - są na wcisk po przeciwnej stronie gumowej kostki.

Według mnie, napisaliśmy obydwaj to samo -> też z ciekawości pokroiłem kostkę Wink
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Sob 02 Mar 2019, 21:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Cytat:
jeżeli tak jest, że kabelki są urwane przy samej kostce - to naprawa będzie bardziej skomplikowana,
Nie będzie żadnej skomplikowanej ani nawet problemu z komunikatem i nie zrobi tutaj zwarcie zamieniając kabelkami co najwyżej będzie błędne informował który to klocek się zużył, ale nie zrobi w żaden sposób zwarcie, bo nawet jeśli dotknie do masy to będzie miał komunikat i to wszystko. Te dwa piny które są idą do dwóch klocków co jeden pin idzie do jednego klocka, a drugi do drugiego to gdzie zrobi tutaj zwarcie. Wiadomo, że w tym przypadku jak jest urwane przy samej kostce to wymiana na nową i można to do kupić.

Robert, to jak z ustawieniem zawieszenia, gdzie producent tak zastosował to tak ma być, prawda.
To samo dotyczy przewody i skoro producent zastosował to tak ma być, bo warto mieć po to, żeby nie zniszczyć tarczy podczas mocnego zużycia klocków hamulcowy, gdyż tarcie metal o metal się ścierają i nie trzeba wyjaśniać co się dzieje z tarczą. Nie pisząc o stanie poziomu płynu hamulcowego, gdzie zamiast przejrzeć już stan klocków to dolewają płyn pod korek, a czemu, bo brak komunikatu ze strony zużycia klocków i nie bez powodu są te przewody, prawda.

Ps.
Kto rozjechał forum do wielkości telewizora i bardzo proszę o poprawienie, bo ja mam wielkość laptopa, a nie telewizora Confused
_________________
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Powrót do góry
ABDANK

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Citroën C5 Lift 1,6HDi HYDRActive
Piwa: 12/1
Wysłany: Nie 03 Mar 2019, 21:33
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Bardzo mnie ucieszyło, że kolega Mostek123 nie odpuścił tematu i sprawa powróciła do dalszego wyjaśnienia.
Moje zdanie jest takie, że dzięki postawie jaką ma kolega Mostek123, Forum miłośników Citroena rozwija się, stając się z każdym postem atrakcyjnym źródłem informacji dla szerokiej rzeszy czytelników, mechaników samochodowych i wielu osób, które próbują samodzielnie naprawiać swoje Citroeny.

Przypuszczam, że temat ten dla wielu pozostanie jedynie teoretycznym opisem problemu bo statystyki na które natknąłem się w sieci mówią, że nawet jedna osoba z grona stu kierowców nie interesuje się stanem hamulców w swoich samochodach i robią to wyrywkowo mechanicy w warsztatach przy okazji sezonowej wymiany opon.
Jak się ma do tego problem czujnika zużycia okładzin hamulcowych, tego pewnie nikt nie wie.

A wracając do konkretów, koledzy ja mam wątpliwości - z nielicznymi wyjątkami - że naprawialiście urwaną wiązkę z kablami systemu zwanego czujnikiem zużycia klocków hamulcowych, dlatego spróbuję to opisać punkt po punkcie, aby rozwiać chociażby część wątpliwości.

Zacznijmy od tego, jak zbudowana jest kostka do której podłączone są przewody.

punkt 1) Do gumowej kostki (z góry, od strony nadkola) schodzi wiązka z dwoma kabelkami (tak jak na zdjęciu kolegi DirtyBoyz).
punkt 1a) Jeden z przewodów wewnątrz tej wiązki ma wartość dodatnią, to znaczy jest "plusem".
punkt 1b) Drugi z przewodów w tej wiązce jest "minusem" i powinien być połączony z masą pojazdu.

W moim Citroenie C5 II - tak jak napisałem wcześniej - "plusem" jest kabelek koloru zielonego, a kabelek brązowy jest "minusem" (nie wiem jakimi kolorami osłonek przewodów oznakowane są kabelki w Citroenie C5 III).

Ta wiązka (stanowiąca jeden gruby, czarny, zaizolowany przewód, z dwoma oddzielnymi kabelkami wewnątrz) może być dodatkowo osłonięta harmonijkową rurką zwaną "peszel" (tak jak na zdjęciu) -> u mnie nie ma "peszla" w Citroenie C5 II.

Ta wiązka jest często po prostu urwana lub odcięta, jak jest widoczne na zdjęciach zamieszczonych przez kolegę DirtyBoyz.

punkt 2) Spod tej wiązki (patrz: punkt 1), to znaczy na dole kostki, wychodzi brązowy kabelek, który jest "minusem".
punkt 2a) Kabelek ten łączy kostkę z masą pojazdu (jego zakończenie jest przymocowane konektorem oczkowym i śrubą do wahacza).

Tak jak potwierdziliśmy sobie wcześniej z kolegą machony79, ten brązowy kabelek jest jedynie zatopiony w gumowej masie kostki (robiąc tam krótki zakręt o 180stopni) i jest przedłużeniem brązowego kabelka opisanego w powyższym punkcie 1b (jako "minus").
To znaczy, że wchodzi do kostki wraz z górną wiązką (patrz: punkt 1), a wychodzi tuż pod nią - cały czas jako jeden kabelek - i biegnie do wahacza (patrz: punkt 2a).

punkt 3) Po przeciwnej stronie kostki są dwie wtyczki (wsadzone na wcisk) w dwa elastyczne otwory wykonane w gumowej kostce.
punkt 3a) Górna wtyczka jest połączona kabelkiem o plastykowym zakończeniu, które jest umieszczone w otworku zrobionym przy jednym klocku hamulcowym.
punkt 3b) Dolna wtyczka jest połączona kabelkiem o plastykowym zakończeniu, które jest umieszczone w otworku zrobionym przy drugim klocku hamulcowym.
Obydwie te wtyczki wchodzą swoimi bolcami o grubości 4mm do rozdzielacza (podwójnego konektora rurkowego), który jest zatopiony w gumowej kostce (patrz: punkt 3).
Ten podwójny konektor jest cały zalany gumą w kostce i jest połączony przez zaciśnięcie, z kabelkiem "plusa", który biegnie od strony nadkola (tak jak to napisałem w punkcie 1a).
Aby dalej nie komplikować -> każdy z klocków jest podpięty kabelkiem pod "plus".

Tyle o tym, co gdzie wchodzi, a gdzie biegnie dalej.

Z całym szacunkiem dla kolegi, to co napisał kolega Mostek123 o zwarciu, zamianie kabelków i wpływie tego na komunikaty ja bym pominął, ponieważ nie stanowi to wyjaśnienia działania mechanizmu.

Kabelki w żaden sposób nie mogą być zamienione biegunami i stronami, i innymi ewentualnymi konfiguracjami połączeń, które przy okazji tego tematu mógłby ktoś tu wymyślić.
Aby system ostrzegania o zużyciu okładzin hamulcowych działał poprawnie, okablowanie biegnące od klocków i od każdego wahacza musi być tak podłączone do systemu jak zostało to fabrycznie zrobione.

To co napisał kolega __Robert__, że to jest bardzo proste, też do mnie nie przemawia, ponieważ ktoś kto rzeczywiście będzie chciał to naprawić nie będzie zainteresowany subiektywną opinią mechanika proste-trudne, ale jak to jest zrobione i jak to działa, a kolega takiego opisu nie zamieścił przy swojej uwadze.

Tak ogólnie, chodziło mi jedynie o to, że nie można połączyć dwóch kabelków "plus" i "minus" (schodzących od nadkola) z dwoma kabelkami biegnącymi w stronę klocków, dlatego - że fabrycznie producent auta - dla każdego klocka zaprojektował zakończenie o wartości "plus".

Dlatego też, opisane wcześniej przeze mnie zwarcie na tarczy hamulcowej - nie jest opisem zwarcia stanowiącego awarię systemową, przerwania obwodu elektrycznego w układzie lub opisem zagrożenia pożarowego, jak zrozumiał według mnie kolega Mostek123 - jest po prostu potwierdzeniem dotknięcia do metalowej tarczy dwóch metalowych zakończeń, źle podłączonych przewodów elektrycznych, i włączenia się w tym momencie alertu o zużyciu okładzin hamulcowych, ponieważ "plus" połączył się z "minusem" to znaczy, że nastąpiło zwarcie.

Podsumowując, jeden kabelek, ten "minusowy" ma być połączony z wahaczem (masa pojazdu).
Drugi kabelek, ten "plusowy" ma być połączony z dwoma kabelkami biegnącymi od strony klocków.

Uf, mam nadzieję, że pomogłem? Very Happy

Kolego Mostek123, podaj proszę Cię na użytek czytelników Forum, jaki jest numer części katalogowej - o której wspomniałeś - dla wiązki przewodów zakończonych gumową kostką (do której można podłączyć dwie końcówki biegnące od klocków hamulcowych).
Ja pozostanę tymczasem przy swojej samoróbce nazwanej wcześniej przejściówką.

Uważam podobnie jak kolega Mostek123, że jeżeli producent Citroena C5 zaprojektował i zamontował w aucie system poprawiający bezpieczeństwo kierowcy, jego pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego, i przypadkowych przechodniów to nie powinno się takiego systemu odłączać, a w przypadku awarii systemu, uszkodzenie powinno zostać naprawione.

PS.
Kolego Mostek123, rozszerzenie ekranu jest większe jak na jeden telewizor, ponieważ kolega DirtyBoyz wstawił cztery fotografie - jedna za drugą - o rozdzielczości obrazu dwóch telewizorów każda. Wink
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Pon 04 Mar 2019, 22:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Odcięte przewody przy zwrotnicy - od czego?


Cytat:
punkt 1b) Drugi z przewodów w tej wiązce jest "minusem" i powinien być połączony z masą pojazdu.
W nie których przypadkach jest tylko masa i ten czujnik zużycia hamulców działa jak przełącznik, bo połączenie plus do masy zrobi zwarcie, a więc nie może mieć plus dotykając do masy i często jest to wyjście jako masa. Przecież nie zrobisz w przełączniku podłączając plus na wejściu i wyjściu jako masa, bo wówczas wysadzi bezpiecznik.
Cytat:
podaj proszę Cię na użytek czytelników Forum, jaki jest numer części katalogowej
Niestety, na podstawie rysunku różnych złączy ciężko stwierdzić który to właściwy i żeby nie wprowadzić w błąd użytkowników czytający ten post nie będę wprowadzał, a jedynie mogę polecić spróbowania zamówić w serwisie i o ile nie inaczej to można jeszcze poszukać z powypadkowy aut lub zlecić temu który zajmuje się elektroniką samochodowym, bo taki ma większe doświadczenie i dostęp do różnych złączy bądź przerobi na inny zostawiając w oryginalnym połączeniu przewodu wychodzące od klocka do tego złącza.

Cytat:
W moim Citroenie C5 II - tak jak napisałem wcześniej - "plusem" jest kabelek koloru zielonego, a kabelek brązowy jest "minusem"
Tak jak wyżej pisałem, nie może mieć plus- minus i jeżeli są dwie kabelki to czujnik na klocku hamulcowym działa jak przełącznik.

Ps.
Cytat:
rozszerzenie ekranu jest większe jak na jeden telewizor, ponieważ kolega DirtyBoyz wstawił cztery fotografie - jedna za drugą - o rozdzielczości obrazu dwóch telewizorów każda.
Tylko, że jak pisałem pierwszy raz to nie było rozjechanego forum i nie widać, aby autor zmienił lub poprawiał post co musiało raczej od Ciebie tak wyjść.
_________________
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


CitroenC3 Picasso

22 900

2012r.

134 000 km

wielkopolskie

CitroenC3 Aircross

47 900

2017r.

152 000 km

mazowieckie

CitroenXsara Picasso

12 000

2007r.

229 000 km

śląskie

CitroenC4 Grand Picasso

11 900

2010r.

2 318 701 km

mazowieckie

CitroenC4 Grand Picasso

66 300

2017r.

90 328 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System