Hej,
Na początku wspomnę, że nie muszę nic wymieniać tylko chcę zadać kilka pytań.
Przy kupnie starszych diesli takich jak mój Citroen C4 1.6 HDi 109 km z 2006 roku, wiele osób straszy olbrzymimi kosztami typu wymiana dwumasy, turbo, wtryskiwaczy itd. Ja jako iż jestem ciekawski to popatrzyłem na ceny tych części.
Koło dwumasowe firmy Luk - 800 zł + dostawa 20 zł
Regeneracja wtryskiwaczy - od 50 do 150 zł maks + cena części
Nowy wtryskiwacz - 270 zł
Pompa paliwa - 350 zł
Zregenerowana turbina - około 600-700 zł (w przypadku gdy oddajemy firmie swoją turbinę)
Regeneracja własnej turbiny - 400-500 zł + części
Według mnie te ceny nie są zbyt duże na "dzisiejsze" realia , oczywiście jeśli ktoś wymienia to wszystko na raz to kwota wyjdzie całkiem pokaźna. Czy ja źle patrzę na ceny części? Wiem, że do tego należy doliczyć cenę wymiany u mechanika ale według mnie jak ktoś pojedynczo wymienia wyżej wymienione rzeczy (oczywiście wtryskiwacze 4 na raz) to nie wychodzi zbyt duża kwota.
I tutaj pytanie. Czy ktoś z was kiedyś wymieniał wyżej wymienione części w Citroenie C4 1.6 HDi 109 km? Jeśli tak to ile wyniosły was części + wymiana u mechanika?
Regeneracja wtryskiwaczy - od 50 do 150 zł maks + cena części
W tej cenie za regeneracji które podałeś to chyba za sprawdzenie lub czyszczenie aniżeli jej naprawa i wszystko zależy jakiej firmy są regenerowane.
Cytat:
Nowy wtryskiwacz - 270 zł
Nowy wtryskiwacz kosztuje zaczynające od 800 zł i więcej za szt. w zależności od firmy.
Wiem, że wielu osób podczas wymiany na używaną stwierdza jako nową wstawioną do auta co jest błędne myślenie, fakt niby auto dostaje drugi wtryskiwacz, ale jednak używana, bo co nowa to nowa i koszt jest większy jak w każdym aucie.
Cytat:
Pompa paliwa - 350 zł
Pompa paliwa umieszczona w zbiorniku paliwa koszty są w normie, a w niektórych auta są zawyżane, ale też zależne od firmy oraz jakości części zamienny. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Z tego co widzę to można zregenerować wtryskiwacze tanio (nie wiem ile kosztują części) - http://www.wtryskiwacz.com/cennik-regeneracji-naprawy-wtryskiwaczy.html
Chodziło mi o cenę za 1 sztukę oczywiście, więc pewnie wyjdzie około 800 zł za regeneracje co według mnie i tak jest o wiele tańszą opcją niż kupno nowych wtryskiwaczy.
Odnośnie nowych to źle popatrzyłem, nie są to nowe tylko tak jak napisałeś - używane. Cena nowych wtryskiwaczy to już jest troszkę wydatków ;P
Niby można tanio, ale ceny podane to są wyjściowe i nie należy tym się kierować, bo zauważ, że nie podają ceny naprawy z częściami i zawsze mogą ceny na częściach zawyżyć.
Wiadomo, że lepiej regenerować niż kupować nowe, ale nie wszystkie nadają się do regeneracji wtrysków i nie zawsze precyzyjnie naprawiają, bo nie trudno zauważyć, że po takiej naprawie auto więcej pali niż przed regeneracją.
Nie mniej więcej nie masz czym się martwić na zapas, bo wydatki są jak w każdym aucie i czy to będzie benzyna czy diesel to nie ma reguły gdzie i na co się wydaje. A Ci co straszą to tylko dlatego, że sami nie potrafią zadbać o auto i dla nich każde auto będzie be. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
I tutaj pytanie. Czy ktoś z was kiedyś wymieniał wyżej wymienione części w Citroenie C4 1.6 HDi 109 km? Jeśli tak to ile wyniosły was części + wymiana u mechanika?
Pozdrawiam!
Wymiana dwumasy to koszt około 350-500zł w zależności od warsztatu, do ceny dwumasy musisz doliczyć uszczelnienia półosi do skrzyni + uszczelniacze na wał i wałek sprzęgłowy + tulejka ślizgowa + ewentualnie łapa sprzęgła jeśli producent zaleca wymianę + olej w skrzyni i łączny koszt może być około 1500-2000zł.
Za dobrą regenerację turbiny należy zapłacić około 700-800zł + koszt wymiany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.