Witam kolegów
Miałbym chęć zmienić skrzynię 5 na 6 biegową manual. Czy ktoś to już robił? Czy pasuje skrzynia 6 z diesla do benzynki 1.8 125 KM. i jakie są ewentualane koszta?
Pozdrawiam
Wszystko się da, tylko że silnik 1.8 jest za słaby do przełożeń diesla i przede wszystkim przełożenia są za długie jak na benzynę. Musiałbyś jeszcze ze 2 turbiny dołożyć żeby to jako tako jeździło.
oj chyba były ostatnio widziałem ogłoszenie citroen c5 z 2010 roku 2.0 benzyna z 6 biegową skrzynią
ja ostatnio w ogłoszeniu widziałem skrzynie CVT w C5.Sam widzisz,że w ogłoszeniach pisze się co chce i często mija się to z prawdą.
W 2.0 benzynie nie było skrzyni 6-cio biegowej. _________________
Odkopuję temat, bo nie chcę naruszać pkt 9 regulaminu , a temat mnie interesuje.
Mam C5 X7 z grudnia 2008. EW10A + 20DM68 (BE4N CP17x81). Czyli 2,0 16V i manual 5biegowy. Efekt: przy 125km/h mam 3500obr/min. Powyżej tej granicy jest już hałaśliwie.
Skrzynia będzie do wymiany bo nie wiadomo skąd znalazła się w niej woda , co nie wpłynęło zbyt dobrze na jej kondycję. Jeśli ktoś wie, skąd ta woda mogła się w skrzyni znaleźć, to poproszę o sugestie. Nadmieniam że mechanicy nie znaleźli jakichkolwiek uszkodzeń korpusu a ja nie wjeżdżałem w kałuże, które powodowałyby zalanie skrzyni powyżej odpowietrznika.
Skoro wymieniać skrzynię, to przyszła mi do głowy wymiana na skrzynie ML6, a dokładniej na 20DM06. Montowana była do Puga 407 z silnikiem EW12J4. Co by to dało? :
20dm68 CP17x81 ma na 5ce przełożenie 0,74. Na kołach 225/55/17 przy 3500obr/min daje to 125 km/h.
20mb06 CP14x69 ma na 6ce przełożenie 0,64. Na tych samych kołach przy 3500obr/min daje to 138 km/h.
Jeśli ktoś widzi błąd w powyższym przeliczeniu, to proszę o korektę, bo jeśli się jednak nie pomyliłem, to jest to ten efekt, o który mi właśnie chodzi - komfort akustyczny przy prędkościach dozwolonych w PL na autostradach.
Parę pytań :
Czy na pewno 20DM06 z jej typową obudową sprzęgła, stosowaną w EW12J4 da się założyć do EW10A?
Czy wszystkie 20DM06 miały przekładnię główną o przełożeniu 14x69?
Załóżmy że 20DM06 da sie pożenić z EW10A. Rodzi się kwestia następująca:
Czy do tego układu powinienem założyć półosie od C5 X7 z HDI? Przecież ML6 w innych wersjach przełożeń współpracują z HDI.
A jeśli półosie od HDI, czy podpora prawej półosi od EW10A będzie pasować?
Pomóżcie, proszę, bo trochę zbyt wiele tych niewiadomych. _________________ A ja sobie płynę. I płynę.
Tak, jest możliwość dołożenia trybu, ale jest z tym bardzo duzo pracy.
Można też wydłuzyć 5 bieg
Gdzieś czytałem na forum Peugeot że ktoś zrobił taki myk i dołożył 6 bieg w naszych autkach , za colere nie mioge tego wątku znaleźć.
Podobno skrzynia od któregoś 2,2 podchodzi.
Poszukaj trochę na necie.
Acha, nie mam opcji żeby przyłożyc skrzynie z HDI.
Skrzynia 20DM06 jest bardzo ciężko dostepna, ale faktycznie jest to najlepsza alternatywa do naszych aut. Ale pewnie półosie tez bedzie trzeba wymienić.
Dzieńdoberek.
Dokładnie rzecz biorąc, nie chodzi mi o modyfikację skrzyni 20dm68 (czyli BE4N) poprzez "dołożenie" szóstego biegu (to by dopiero była rzeźba! ) ale o zastosowanie skrzyni sześciobiegowej 20mb06 zamiast niej.
Tak, wiem że ML6 była (i jest nadal) sprzęgana z HDI, ale wydaje mi się że w wersjach innych niż 20dm68 - potrzebne jest inne przełożenie przekładni głównej.
"Teoretycznie można wszystko" - no właśnie zanim zacznę walczyć, co oznacza inwestycje zakupowe, wolałbym się do tematu przygotować teoretycznie. Nie chciałbym zostać z niepotrzebnymi gratami, bo szrotu nie prowadzę. Z całym szacunkiem dla szrociarzy. _________________ A ja sobie płynę. I płynę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.