C5 Break 2003 Nominalne wysokości ustawienia podwozia
Witam wszystkich!
Właśnie nabyłem C5 Break 2.0 HDi, rocznik 2003 z regulowaną wysokością podwozia. Mam wrażenie, że podczas jazdy i ogólnie przy pracującym silniku auto ustawia się na wyższy poziom, niż powinno. Oprócz tego, gdy wsiadam i wysiadam też zmiania regulować wysokość. O tym akurat czytałem, ono próbuje utrzymać równy prześwit niezaleźnie od obciążenia. Do osób drobnych nie należę więc to mnie akurat nie dziwi Jednak chciałbym prazyjrzeć się tej wysokości z bliska, zanim zacznę się martwić. Gdyby ktoś wiedział, jaką wysokość auto powinno przyjmować na każdym z 4-ch ustawień oraz przy wyłączonym silniku, proszę wielce o podanie takiej informacji. Przy tym bardzo bym prosił o zaznaczenie metody pomiaru, gdzyż nie jestem doświadczonym użytkownikiem i nie wiem, jak to się robi "normalnie".
Z góry dziękuję!
G.T.
witaj kolego, lepiej do regulacji zawieszenia sie nie otykaj, dobrze ci radzę
jest to inteligętne zawieszenie które rozpoznaje rodzaj nawierzchni po jakiej porusza sie samochud, i może podnieść sie samo na nierównej drodze, powyżej 100km/h opuszcza sie o ok 10 mm dla lepszej aerodynamiki, utrzymuje stały prześwit podwozia niezależnie od obciążenia, masz regulację , w połozeniu norn poruszasz się na codzień oczko wyżej służy do podniesienia przy np. przejechaniu przez głeboką wodę ale nie szybciej niż 40 km/h, najwyższe położenie - ograniczenie do 10km/h- zmiana koła pokonanie wysokiego krawężnika lub głębokiej wody, położenie serwisowe, minimum, poziom najnizszy zakaz jazdy, położenie do serwisowania, regulacja zawieszenia powinna byc wykonana w aso ponieważ ma wpływ na prowadzenie samochodu, jeżeli uważasz że auto w normalnym połozeniu nie stoi równo na płaskiej powieżchni udaj sie do aso w celu sprawdzenia i ewentualnej regulacji, sam sie nie podejmuj, pozdrawiam i życzę wesołych świąt
niemierzylem przeswitow ale te pomiary moga byc troche przeklamane w zaleznosci od zalozonych opon, stopnia zluzycia tych opon , rozmiaru felg w kazdym aucie trzeba by wszystko przeanalizowac indywidualnie.
Wiesz kazda c5 stara sie caly czas utrzymywac staly przeswit Ciebie tak naprawde interesuje ta wysokosc "normalna" czyli ta ktora jest wykozystywana do jazdy w wiekszosci przypadkow.
Moze pomoze ci troche taka uwaga ze jak wybierzesz jedna pozycje w gore to po podniesieniu auto wyraznie podskakuje na nierownosciach jak "pilka" jak wezmiesz dwa w gore to juz wogole strasznie podskakuje tak ze jezeli na pozycji normalnej auto niestalo sie zbyt "sprezyste" to raczej jest wszystko oki
a jezeli masz powazne obawy i obserwujesz dziwne zachowania zawieszenia to moze znajdz gdzies na drodze taka c5 i spytaj niech ci pokaza mysle ze niebedzie problemu zeby ktos pokazal jak zawieszenie pracuje u niego, jezeli to cie nieuspokoi to wizyta w serwisie i pewnie oni beda mieli mozliwosc zmiezenia czy wyszestko oki
Witajcie koledzy.
Dlaczego zaraz wszystko trzeba naprawiać w ASO to przecież kosztowna inwestycja, a czasami zupełnie niepotrzebna.
Aby wyregulować prześwit wystarczy pokręcić zaledwie jedną śrubką.
Wysokość nominalna(położenie do jazdy normalnej) - dla tyłu to 73mm, a przodu 140mm, gdzie jest to wynik różnicy dwóch wymiarów, szczegóły w instrukcji. Przeczytajcie ją całą do końca a przede wszystkim to co pisze w uwagach na czerwono!!
Jest na:
http://rapidshare.com/files/134880507/Ustaw_zawiesz_C5.pdf/
Po otwarciu tej strony trzeba kliknąć "free user" a następnie odczekać pokazujący się czas i kliknąć dowload.
Są to dane dla C5 do roku 2004!! - dla C5 Carlsson 64mm i 155mm
Po wykonaniu takiej regulacji należy podnieść samochód na max. położenie, następnie opuścić całkowicie i ponownie podnieść do położenia nominalnego.
Po takim zabiegu trzeba jeszcze raz dokonać kontroli wysokości ewentualnie dokonać korekty wysokości jeżeli będzie taka konieczność. _________________ Pozdrawiam Artur
kolego wiem że w instrukcji wszystko wyglada łatwo i prosto jak np. wymiana zarówki jednak to tylko pozory dla niewprawnych forumowiczów, jak łatwo sie domysleć można sobie zrobić krzywdę majstrując samemu bez odpowiedniej wiedzy, więc czasem lepiej udać sie do specjalistów.
Witam kolego!
Wkładasz wszystkich do jednego "wora" - jako nic nie umiejących laików. Zauważ, że forum jest do wymiany poglądów, doświadczeń i wiadomości w celu poradzenia sobie z pewnymi mankamentami czy usterkami własnego samochodu we własnym zakresie i przy minimalnych kosztach.
Zapewne ten, który potrafi tylko jeździć do serwisu z każdą drobną sprawą na pewno nie czyta postów dotyczących technicznych spraw np. "Jak rozwiązać problem z ....", czy "Jakie są techniczne parametry zawieszenia...." itp.
Sorry za te słowa ale tak ja to widzę. _________________ Pozdrawiam Artur
Bardzo dziękuję za informacje i porady! Zapewniam was, że bez potrzeby nie zamierzam grzebać przy tak delikatnej sprawie jak zawieszenie. Jestem inżynierem mechanikiem, niejedną maszynę w życiu rozebrałem oraz (NB!) złożyłem z powrotem tak, aby działała. Wiem zatem, jak niebezpieczne jest majtrowanei przy dokładnych mehanizmach bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi.
Po przeczytaniu instrukcji jestem skłonny raczej zgodzić się z kolegą Hermesem. Skoro zmiana nastaw o 1 mm powoduje znaczą zmianę ustawienia wysokości (a nie jest to łatwo dostępne miejsce) nie należy zabierać się za to, dyponując jedynie kluczem i młotkiem. Podejrzewam, że w ASO mają do tego jakiś przyrząd lub szablon, który pozwala dokonać dokładnej regulacji.
Tym niemniej informacja zawarta w instruikcji jest ciekawa i być może (oby nie! ) okaże się kiedyś przydatna.
kolego wiem że w instrukcji wszystko wyglada łatwo i prosto jak np. wymiana zarówki jednak to tylko pozory dla niewprawnych forumowiczów, jak łatwo sie domysleć można sobie zrobić krzywdę majstrując samemu bez odpowiedniej wiedzy, więc czasem lepiej udać sie do specjalistów.
Widziałem specjalistów w ASO jak wzięli się do naprawy zawieszenia w Xantii Activa. Można było boki zrywać.
A wracając do tematu moim zdaniem jeżeli ma się do tego instrukcję serwisową to można to zrobić samemu. Przecież w ASO też to robią ludzie i nie sądzę że mają szkolenie każdej naprawy. Posługują się instrukcjami serwisowymi. _________________ wcześniej:
XM , 6x Xantia, ZX , BX
C5 na sprzedaż www.citrok.prv.pl
Wracając do tematu ustawienia zawieszenia jak napisałem wcześniej nie jest to skomplikowana operacja jeżeli sie ma odpowiednie wymiary. Fakt że złe ustawienie wysokości wpływa znacząco na komfort jazdy, ale naprawdę nie można niczego popsuć. Jeżeli źle ustawimy to zawsze mopżna podjechać do ASO żeby poprawili, a jeżeli dobrz ustawimy to ile mamy satyfakcji z tego.
A wymiana wspomnianej przez ciebie wcześniej żarówki wcale nie musi wyglądać łatwo i prosto _________________ wcześniej:
XM , 6x Xantia, ZX , BX
C5 na sprzedaż www.citrok.prv.pl
Mam w temacie podnoszenia zapytanie. Właśnie dzis odebrałem z serwisu c5 i czy to normalne ze na postoju auto podnosi sie i opada nierównomiernie? Tzn pierw pzód potem tył i odwrotnie.
mysle ze koledze chodzi oto czy jezeli samochod stoi na zapalonym silniku tzn nieporusza sie to jezeli nacisniemy przyciskiem zmiany przeswitu np raz czy dwa w gore to samochod zaczyna sie podnosic nierownomniernie tzn np najpierw podnosi sie przod potem tyl i przy opyszczaniou to samo.
U mnie jest tak jak go opuszcze na max na dol na postoju i wlaczam podnoszenie na max do gory to zaczyna podnosic przod potem dolacza tyl i podnosi sie razem potem zatrzymuje sie przod i dorownouje tyl a przy opuszczaniu do pozycji normal opada najpierw przod potem dorownouje tyl
Tzn ze względu na stosunek wagi przód-tył, pierw podnosi się tył, potem przód i tak powinno podobno być. U mnie zaobserwowałem dziwną reakcje na lekkim minimalnym podjeździe w góre--naprawdę minimalnym--zostawilem auto z wyprostowanymi kołami-- przód sie systematycznie podnosił i opuszczał--i tylko przód. Zamknąłem z pilota, poszedłem na zakupy, wróciłem--ciągle to samo-- odjechałem stanąłem specjalnie na nierównej powierzchni skręciłem koła, wysiadłem-- auto trochę "potańczyło" i uspokoiło się. Wygląda wszystko ok--tylko nie rozumię tej sytuacji pod sklepem co opisałem!!!
ja jak mialem poprzednim razem c5 to mialem czasem dokladnie te same obiawy czasami po zgaszeniu silnika przod sie podnosil i opuszczal caly czas dopuki ponownie nieodpalilem silnika wtedy wszystko wracalo do normy niewiem czemu tak sie dzialo tamto auto bylo nowe z salonu wiec albo jakas wada fabryczna albo cos w sofcie lapal jakis blad czy cos
p.s. gdzies na jakims forum natrafilem juz na ten temat i bylo opisane ze ponoc byla jakas akcja servisowa i poprawiali to ale pewien niejestem spytaj HREMESA on powinien wiedziec
Dzięki! Poobserwuję go jeszcze. W sumie to nie przeszkadza, tylko zastanawiam sie jak kiedyś pojadę na wycieczkę, zostawię samochód na parkingu na tydzień i mu się to przytrafi to czy przez cały tydzień tak będzie tańczył i w jakim stanie po tygodniu zastanę akumulator ?
kolego, ten typ czasem tak ma, jak będzie się to powtarzać będziesz musiał wymienić prawdopodobnie czujnik wysokości, jednak sporadyczne przypadki darował bym sobie:)
Po kupnie trzylatka c5 też raz miałem taki przypadek z podnoszeniem i opuszczaniem przy hali supermarketu, otworzyłem i zamknąłem z pilota nie pomogło,podszedłem otworzyłem drzwi i zamknąłem , dopiero zamknięcie pilotem centralnego cytrynka odetchnęła i muzyka do tańca ucichła.
Mianowicie jeśli chodzi o podnoszenie i opuszczanie w mojej cytrynie to jest to nierównomiernie ,przód potem tył, ale było tak zawsze.
Trapi mnie jedna sprawa w moim aucie proszę o podpowiedż,
otóż wydaje mi się że od jakiegoś czasu przód auta jest podniesiony wyżej
niż zawsze , obecnie mam awarię esp czy to ma jakichś związek.
Mowa jest też o prześwitach na forum ale nikt nie mówi gdzie jest punkt w którym się mierzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.